Юрій Гаткін, Brocard: селективна парфумерія займає у нас 92% продажів

Юрій Гаткін, Brocard: селективна парфумерія займає у нас 92% продажів

23.05.2019 08:10
  708
Костянтин Симоненко

Як створювалася і розвивалася провідна мережа парфумерних магазинів України Brocard, з якими викликами стикалася під час криз і як їх долала, чому перейшла у високий ціновий сегмент і чому віддають перевагу українці.

Цей текст доступний також російською мовою

Керуючий партнер Брокард-Україна Юрій Гаткін розповів в інтерв’ю Leadership Journey про те, як компанії вдалося з постачальника парфумерії в кіоски зрости до галузевого холдингу, під управлінням якого працює 97 магазинів у 25-ти містах України. RAU вибрала найцікавіше з його розповіді.

Як все починалося

Все почалося 18 листопада 1995 року, коли ми з партнерами привезли в Київ першу машину з 65 000 флаконами парфумерії класу мас-маркет. Це була продукція французьких виробників, доступна для масового споживача. Її ціна була в межах $1,5-3.

Стали імпортувати продукцію з Франції, а продавати на базарах і в кіосках. Я проаналізував ринок і зрозумів, звідки йде основний «сірий» імпорт — з Росії.

Щоб припинити цей рух, ми визначили ринкову ціну на парфуми, що зробило невигідними ввезення парфумерії з Росії.

У 1995-96 роках ми продали 11 машин продукції, в 1997 році — 54 машини, у 1998 році у нас було вже більше сотні машин. А потім сталася криза 98-го року…

Як будували мережу

Коли все зупинилося, стало зрозуміло, що просто розвивати колишній бізнес — це глухий кут. І ми стали будувати власну торговельну мережу. Десь в 2000 році ми продали компанію, яка займалася імпортом мас-маркету і стали вибудовувати власний рітейл.

В 90-х в Україні не було жодної професійної мережі, яка б займалася продажем парфумів.

У 1998-99 роках в Україні почали з’являтися представництва великих світових брендів: L’oreal, Christian Dior і так далі. Ми у них закуповували товар і потім продавали у власних торгових точках – у столичному ЦУМ, в універмазі «Україна». Ставили своїх консультантів, яких спеціально навчали продавати селективні продукти.

Я розумів, що рано чи пізно розвиток ринку змусить людей купувати парфумерію не на базарах, а в магазинах. І власна роздрібна мережа — це те, що могло продовжити існування компанії, дати їй високу капіталізацію.

І тому в 2000 – му році на вулиці Червоноармійській (зараз Велика Васильківська) ми відкрили перший магазин в Києві. Називався він Brocard.

Перший магазин був звичайного формату: продавець стояв за прилавком, а клієнт — перед прилавком. Але вже 2 грудня 2002 року в торговому центрі Globus ми відкрили магазин площею 498 метрів, що тоді здавалося багатьом повним божевіллям. Це був перший парфумерний магазин в Україні без прилавків, формату самообслуговування. Такі ж магазини ми відкрили такі в Дніпропетровську та Харкові.

Як приваблювали покупців

Щоб відкрити двері магазину, людина повинна проявити якесь зусилля, подолати психологічний бар’єр. Але якщо вхід в магазин має довжину 24 метри, то питання переходу клієнта з магістрального проходу на торгову площу вирішується легко. На рівні підсвідомості.

Магазини з широкими входами забезпечують великий купівельний трафік. Для порівняння: на Червоноармійській у нас були одні двері шириною 80 см, а в Глобусі з’явився вхід в магазин шириною в 12 метрів.

Особисто я зрозумів, що магазин буде працювати, коли зайшла людина і запитав: “А чи не тут вхід в метро?» Зараз цей магазин в Глобусі входить в топ-5 найбільш відвідуваних.

Щоб магазин мав так званий «всмоктуючий ефект», повинен бути певний рівень освітленості, триразовий оборот повітря в годину. У магазині не повинно грати радіо, повинна звучати певна музика і так далі. Консультанти повинні бути, як мінімум, правильно одягнені.

Під час першої кризи, в 1998 році, була одна ситуація. А якщо говорити про 2008-09 роках, то ми відкрили п’ять або шість магазинів в цей період. Чому? Тому що звільнялися місця в торгових центрах, і ніхто не хотів ризикувати, відкриваючи там нові магазини. А ми скористалися тим, що ціни різко пішли вниз і стали активно відкривати магазини.

Як переходили на новий рівень

Після 2000 року на українському ринку з’явилася селективна парфумерія. Ми купували товари Chаnel в Парижі, привозили сюди. Потім, коли французи відкрили тут представництво і тепер самі привозять цей товар, вони його розмитнюють, і все одно продає нам.

Вся продукція на наших полках придбана у представництв або у офіційних дистриб’юторів, які працюють за контрактом з власниками бренду.

На початку 2000-х придбали дистриб’юторську компанію Hexagone, яка володіла правами поставок французьких брендів і стали вибудовувати холдинг. Холдинг складався з двох частин: перша частина – рітейл, друга – дистрибуційна компанія. Тепер у нашому портфелі 148 парфумерних брендів власної дистрибуції.

Наш асортимент формується з трьох частин. Hexagone — перша. Друга — бренди, які нам постачають представництва виробників в Україні. Третя — інші дистриб’ютори.

Також ми зайняли новий сегмент для України – нішева парфумерія. Для цього відкрили ряд NICHE bar, які оформлені як звичайні бари. Наприклад, такий є в бізнес-центрі Леонардо. Там немає прилавків, а товар стоїть просто на столі перед клієнтом. Можна розмовляти з консультантом, попиваючи шампанське, каву, або чай.

Це дає нам можливість працювати з тією цільовою аудиторією, яка з якихось причин не хоче ходити в магазини Brocard. Ми відкрили такі магазини у Львові, в Одесі, в Києві. Плануємо відкрити в Харкові і в Дніпрі.

Що нюхають українці

Українці люблять свіжі запахи, шлейфові запахи, які підкреслюють свіжість, чистоту. Ця селективна парфумерія займає у нас 92% продажів, 8% – продукти мас-маркет. Причина в тому, що до нас люди ходять саме за селективною парфумерією.

Якщо говорити взагалі в цілому про продукцію, тобто так звані великі бренди, які складають приблизно 40% обороту будь-якого парфумерного магазину, що в Китаї, що в Європі. І ці бренди не змінюються.

Джерело leadership.name

Читайте також

Як побудувати успішну кар’єру в рітейлі – досвід керівника Brocard


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  49
Усі новини ринку