Прогнози учасників ринку: що буде з made in Ukraine в 2019 році

Прогнози учасників ринку: що буде з made in Ukraine в 2019 році

22.01.2019 08:05
  2372
Микола Маранчак

Представники Всі. Свої, VOVK, RicaMare, W8less, Okno vo Dvor та інші про сьогодення і майбутнє українського виробника, а також тренди і проблеми в галузі. 

Ринок made in Ukraine продовжує еволюціонувати. Після стадій “ні, ми італійський бренд” і супер трендовості у 2014-му, бути українським виробником стало просто нормально. Але тепер якщо бренд дотримується високих стандартів, має впізнаваність і якість – його охоче приймають в торгові центри і на кращі локації в “стріті”. Разом з цим виникають нові виклики. Як змінився ринок для українських виробників в 2018-му і що на нього чекає, RAU розповіли представники fashion-брендів нової української формації.

Ніяких поблажок

Для Ганни Луковкіної 2018 рік виявився більш ніж насичений – через два роки після відкриття першого магазину Всі.Свої в самому центрі Києва, у вересні на Хрещатику вона відкрила магазин товарів для дому та декору. 150 українських брендів розмістили свої вироби на трьох поверхах загальною площею 1500 кв. м. Сьогодні засновниця Всі. Свої відноситься до моди на made in Ukraine з легкою часткою скепсису, вказуючи на те, що пріоритети покупця змістилися в бік якості.

“Якщо раніше в 2014 році люди з гордістю показували, що на них українське пальто, то зараз це вже сприймається як належне, – говорить вона. – Люди вже виробили звичку купувати українське, це стало просто нормально. Водночас покупець став відноситись до українських брендів прискіпливо. Більше немає ніяких поблажок. Українські бренди зобов’язані відповідати високому рівню, для покупця перш за все важлива якість. Але ринок все-таки все ще досить маленький, і далеко не всі стежать за якістю, не розуміючи, що така помилка їм не буде прощена”.

Водночас Ганна вважає, що умовне маркування “зроблено в Україні для українців” залишається актуальною, як ніколи. “Людям важливо купувати речі, за якими стоїть якась цікава історія. Їм також цікаво, що ця річ зроблена в Україні, а не в якійсь гігантській корпорації невідомо де”, – додає вона.

Про важливість якості продукції в конкуренції між українськими марками сьогодні говорять також Анастасія Мальцева і Ганна Шепілова, співзасновниці концепт-сторів Okno vo Dvor, які вже п’ять років спеціалізуються на товарах українських виробників і популяризують продукцію made in Ukraine.

“У 2018 році ринок made in Ukraine продовжив розвиток: зростала конкуренція, зростали обсяги продукції, з’являлися нові великі гравці. Все це не могло не позначитися позитивно на якості: більшість виробників стали відповідальніше ставитися до вибору сировини, підбору фасонів, створення повноцінних колекцій, а також до своєчасних поставок в точки продажу. З іншого боку, саме високий рівень конкуренції, як між українськими марками, так і з міжнародним мас-маркетом, вдарив по рівню продажів, що призвело до закриття багатьох невеликих мануфактур. В наступному році ми очікуємо плавного розвитку подій і не прогнозуємо ні економічного дива, ні повного краху українських марок”, – діляться вони.

Пишатися по-новому

У засновників бренду W8less Ганни і Данила Шаш працюють два шоу-руми і один аутлет в Києві. У найближчих планах партнерів – розвиток власного виробництва та розширення збуту. Для цього в грудні 2018 року вони підписали контракт на оренду 800 кв. м під власне виробництво, яке, як вони запевняють, дозволить їм розширити кількість торгових точок в 2019 році. При цьому, одягаючи Onuka, Hardkiss та інших зірок, ставку на свою приналежність до нового українського одежного руху, що зародився на хвилі патріотизму, вони давно перестали робити.

У 2018-му остаточно пішла любов або нелюбов до українських брендів тільки за те, що вони українські. Клієнти стали купувати одяг за стиль і якість, а не за країну виробника. Чому ми раді”, – пояснюють вони.

Ще більш жорсткої позиції дотримується директор з розвитку бізнесу Promin Тетяна Іщук. Після буму made in Ukraine в 2014 році мережа провела ребрендинг, залучила нових дизайнерів і, після кількох виставок в Україні та Ризі, вирушили завойовувати покупця у столичних ТРЦ. “Виробникам необхідно мати своє обличчя і пропонувати якісний продукт. Тому що, повертаючись до всіх виставок та маркетів made in Ukraine, неозброєним оком видно: у більшості ціна неадекватна, і не відповідає якості. Спочатку це був вау-ефект «подивіться, це наше, у нас дуже креативний народ і створює цікаві речі», але в силу багатьох причин вони все ще не можуть дати якість і ціну. Тому почався спад. Залишаться тільки найсильніші, хто має виробничу базу, і хто встиг заявити про себе на ринку”, – констатує Тетяна.

“Використовувати слоган «зроблено в Україні» бажає чимало вітчизняних підприємців, але не у всіх виходить, – вважає Олена Семенова, співвласниця бренду Week. – Занадто багато брендів з’явилося, але далеко не всі змогли витримати високу якість продукції і сервісу. В Україні повинні бути свої бренди, якими Україна може пишатися”, — впевнена Олена.

Те, що made in Ukraine більше не є ширмою для можливості продати неякісний наряд, лише вершина айсбергу. На думку Тетяни Семенченко, співвласниці української мережі студій одягу VOVK, на вітчизняних виробниках лежить велика відповідальність, адже за поділом “своє-чуже, вітчизняний виробник чи ні” лежить почуття меншовартості українців. Тому приділяти належну увагу якості та сервісу вітчизняні бренди зобов’язані ще й заради того, щоб співвітчизники позбулися негативних асоціацій минулого.

“Хочеться, щоб українці пишалися своїм також, як і італійці. Їх одяг плюс-мінус нічим не відрізняється від одягу українських виробників, більше того, багато італійського одягу та взуття шиється в Україні. Але про це ніхто не знає, адже там написано «зроблено в Італії». Я хочу, щоб українці пишалися своїм так само”, – міркує вона.

Нові горизонти

“За останній рік ми відкрили на ринку локального виробника нові ніші, – розповідає директор з комунікацій проекту Всі. Свої Тетяна Фіщук. – Це ніші крафтового виробництва: кераміка, вироби з дерева, скла, текстиль. Споживач побачив, що на українському ринку є не тільки якісний одяг, взуття, аксесуари, але й предмети для дому, декору, предметний дизайн”.

За спостереженнями експерта, українські бренди стали відомі не тільки на локальному ринку, але і на міжнародних майданчиках. “Наші бренди, дизайнери були представлені на міжнародних виставках дизайну в Парижі, Мілані, Ейндховені. Думаю, що в 2019 році буде ще яскравіше виражений тренд локального виробництва. Ми будемо і далі показувати світу щось таке, чого немає ніде, а це вже частина іміджу країни”, – стверджує вона.

Всі.Свої

Одним з таких прикладів став харківський бренд RicaMare, що відкрив магазин у Варшаві. “Перші два роки роботи для нас були збитковими, але на третій рік клієнти про нас заговорили, – згадує арт-директор і голова PR-відділу RicaMare Ксенія Кішиш’ян. – Ми змінили стилістичний напрямок, розширили асортимент і додали до вечірніх суконь повсякденний одяг, зібрали хорошу команду продавців, менеджерів, стилістів і вітринистів. Все це принесло свої результати — 2014 рік був відзначений значним зростанням продажів. Зараз наша мережа об’єднує вже дев’ять роздрібних магазинів. Кількість клієнтів зростає, а ми намагаємося зробити все, щоб вони і далі залишалися прихильниками бренду. У планах подальше нарощування виробництва і відкриття нових магазинів не тільки по Україні, але і в ЄС”.

Разом з новими успіхами до українських виробників приходять нові завдання та виклики. Так, наприклад, українські бренди фокусуються на фізичному роздробі і часто відкладають інвестиції в онлайн. Засновник Kasta Андрій Логвин на Retail & Development Bussiness Summit, характеризуючи ринок fashion&apparel в Україні, відзначив низьку конкуренцію у порівнянні з сусідніми країнами. “У нас немає жодного виробника з успішним онлайн-магазином. Всі займаються інтернет — продажами за залишковою ознакою”, – зазначав він. Навіть вже відомі локальні гравці воліють залишатися виключно в соцмережах, вибираючи маловитратний безпечний шлях непередбаченим ризикам.

Співвласниця мережі студій одягу VOVK Тетяна Семенченко резюмує, що виживуть тільки ті, хто не стоїть на місці, не боїться ризиків і готовий розвиватися. За 5 років існування бренду, VOVK вдалося відкрити понад 30 студій в Києві, Львові, Одесі, Дніпрі, Харкові та інших великих містах України. “Якщо ти не будеш розвиватися, ти не зможеш розвивати свій бізнес. Повинна бути гармонія з собою, навколишнім світом і своїми рідними”, – додає вона.

Читайте також

Час змінюватися: перспективи made in Ukraine в 2018 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Вже в цьому році в західному регіоні України відкриються три нових ТРЦ та розпочнеться будівництво ще трьох ТРЦ

Вже в цьому році в західному регіоні України відкриються три нових ТРЦ та розпочнеться будівництво ще трьох ТРЦ

На різних стадіях реалізації на заході країни знаходяться одразу шість проєктів нових торгово-розважальних центрів...
time icon  
  79
Усі новини ринку