Кейс Varus: коли і чому рітейлеру краще віддавати управління складами на аутсорс

Кейс Varus: коли і чому рітейлеру краще віддавати управління складами на аутсорс

08.04.2019 08:15
  594
Дарья Златьева

Чому рітейлер віддав управління розподільчим центром на аутсорс, як це допомагає компанії справлятися з викликами на ринку і розширювати мережу.

Цей текст доступний російською мовою

Під час виступу на секції “Логістичні рішення.Оптимізація бізнес-процесів в рітейлі” на RDBExpo-2019 Юрій Поєнко, директор департаменту з логістики Varus, і Олександр Пітенко, генеральний директор логістичної компанії УВК, розповіли про те, навіщо продуктовому рітейлеру переходити на аутсорсинг розподільних центрів, і які ефективні рішення використовують ці компанії.

Як зазначив Юрій Поєнко, Varus – одна з небагатьох мереж в Україні, яка в 95% випадків передає операційні процеси на аусорсінг. В більшості проектів партнером рітейлера виступає компанія УВК – один з провідних 3PL-операторів країни.

Аутсорсингова історія Варус

Мережа Varus складається з 70 супермаркетів, які розташовані в Січеславській, Київській, Запорізькій та Кіровоградській областях. Торгова площа магазинів мережі складає більше 70 000 кв. м, а оборот компанії в 2018 році досяг показника понад 10 млрд грн.

Асортимент супермаркету Varus зазвичай варіюється в межах 25 000 позицій і більше в залежності від формату магазину. У компанії працює більше 5000 співробітників.

Вся система логістики супермаркету Varus побудована на двох точках:

  • в Києві розташовані сухий склад, РЦ Hold, РЦ заморозка і РЦ овочі – все на аутсорсингу. У Києві повністю всі групи товарів, незалежно від температурного режиму, знаходяться на складах аутсорсингової компанії;
  • в Дніпрі працює аналогічна структура:

Компанія вибрала аутсорсинг з кількох причин:

  • це дозволяє рітейлеру сфокусуватися на основній діяльності, а саме – на роздрібній торгівлі;
  • немає необхідності інвестувати в логістичні ресурси – будівництво складів, покупку транспорту і т.д.;
  • з’являється можливість управління змінними витратами, завдяки чому компанія “м’яко” проходить сезон. Для прикладу: для роздрібної мережі Новий рік і Великдень завантажують додатково 50% логістичних одиниць.

Рітейлер почав співпрацювати з УВК в 2010 році з відкриття складу в Дніпрі, а в 2014 був відкритий склад в Києві.

Зараз площа складу в Дніпрі досягає 15 000 кв. м, і він обробляє близько 15 000 SKU, київський склад площею в 5000 кв. м обробляє 7000 SKU.

Як зазначає Юрій Поєнко, модель співпраці з УВК має на увазі роботу складів в режимі 24/7, повну інтеграцію і автоматизацію всіх процесів між УВК і Varus: жодна дія на складі не проводиться руками.

Крім того, УВК забезпечує для Varus відвантаження продукції в усі супермаркети щодня, що дає можливість поставити один і той же товар в супермаркет 7 раз в тиждень, якщо це необхідно.

Комплектація товару залишається однією з найбільш трудомістких операцій на складі. Згідно з домовленостями, УВК робить комплектацію для рітейлера в форматах – поштучно, в ящиках, мішках або палетах, по заданому рітейлером алгоритму (зони, наповнення грузомест і т.п.)

Товар може переміщатися за допомогою одного з варіантів:

  • за схемою відповідального зберігання: постачальник привіз на склад товар, який зберігається і за заявками рітейлера їде в магазини;
  • згідно PBL – постачальник привіз товар, на складі його під нуль розібрали на 70 супермаркетів і розвезли;
  • схема крос-докінгу – яка передбачає прийняття вантажних місць від постачальників і подальшу доставку в магазини.

Одним з проектів, якому в компанії Varus приділили багато часу і ресурсів, стало безакцептне приймання товару на складі магазину (повністю вирішене питання передачі матеріальної відповідальності)

“На даний момент всі поставки з аутсорсингового РЦ в наші магазини проходять без приймання товару в магазинах – весь контроль проводиться на складі, за рахунок чого ми скоротили час руху товару від прийому на рампі до касової зони”, – говорить Юрій Поєнко.

На даний момент продуктова мережа поставляє товар в магазини на двох типах тари – на піддонах і на Roll-Cage. Проект Roll-Cage – також одна з інновацій, що впроваджуються в компанії.

“Ми хочемо скоротити в магазині всі непродуктивні операції: для цього товар завантажується на аутсорсинговому складі в спеціальний Roll-Cage. Його розміри підбираються таким чином, щоб потрапити в ряд в магазині і його було зручно викладати на полицю. Магазин при прийомі товару сканує штрих код і на цьому вся прийомка товару закінчується “, – розповідає директор департаменту з логістики Varus.

Ще одним з поточних проектів стало збільшення частки штучного товару у відвантаженні. Штучний товар – найважчий у відвантаженні і хворе місце для усього роздробу. Зі збільшенням точок формату “магазин біля будинку” і маленьких магазинів кожен з них вимагає, щоб товар приходив часто, кожен день, і в мінімальних кількостях. Компанія УВК забезпечує компанії Varus значну частку штучної комплектації товару.

KPI співпраці

У компанії Varus працюють два ключові показники, які дозволяють оцінити якість роботи логістичного партнера:

  1. Своєчасність комплектації. У січні 2019 року цей показник досяг 99%, а за результатами лютого збільшився майже до 100%.
  2. Точність комплектації. Показує як заявки торгової мережі виконуються логістичним партнером. Ця цифра зараз становить 99,87%.

Навіщо Varus логістика на аутсорсі

  • Логістичні витрати знаходяться в межах бюджетних показників компанії. Завдяки цьому їх можуть грамотно спрогнозувати, відстежувати, і розуміють, яка ціна буде післязавтра, яка буде на ресурси через півроку і через рік.
  • Рівень повноти виконання замовлень і своєчасного завантаження дуже високий – 99,2%. Своєчасність відвантаження – 99,4%. “Ми б напевно змогли б домогтися таких цифр, якби це був наш склад, але з абсолютно іншими цифрами по витратах”, – додає Юрій Поєнко.
  • Можливість масштабувати логістичні рішення на інші регіони. Щоб зайти до Києва, рітейлер купив мережу магазинів з 14 точок. Було поставлено завдання протягом місяця відкрити склад в Києві. Маючи досвід роботи в Дніпрі, буквально за два тижні рітейлер, за допомогою УВК, організував склад в місті Київ і на третій тиждень запустили поставки на склад. Тобто збільшення мережі (обсягів відвантаження) не вимагає значних додаткових трудоресурсів і часу.

“Якщо завтра ми увійдемо в південний регіон, то я знаю партнера, з яким я буду далі працювати в новому регіоні для нас”, – зазначив топ-менеджер мережі.

Читайте також –

CBRE: огляд ринку складської нерухомості Києва за 2018 рік (факти та інфографіка)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку