Чутки про смерть сильно перебільшені: як традиційний рітейл експлуатує інтернет-магазини

Чутки про смерть сильно перебільшені: як традиційний рітейл експлуатує інтернет-магазини

10.07.2019 08:05
  347
rau

Інтернет-магазини не тільки не вбивають фізичну торгівлю, але і дають ряд переваг. Досвід LPP, KarKat Fashion і JYSK Україна.

Цей текст доступний також російською мовою

Тренди кількох останніх років демонструють, що чутки про смерть традиційних магазинів сильно перебільшені , — пише журнал Commercial Property. Навпаки, у всьому світі спостерігається еволюційний процес об’єднання фізичної та електронної торгівлі. “Дитя ХХІ століття” -онлайн – комерція – стає помічником для традиційних магазинів.

Онлайн – та офлайн-торгівля прекрасно існують разом, доповнюючи один одного без прогнозованого раніше канібалізму. Зараз більшість рітейлерів, усвідомивши це, роблять акцент не на тому, де продавати, а як максимально широко представити та реалізувати товар, задовольнивши запити покупців.

Яскравий приклад такого підходу – гігант інтернет-торгівлі Amazon, який витратив майже $14 млрд на покупку мережі супермаркетів Whole Foods. На противагу цьому офлайн-торговці інтенсивно освоюють інструменти електронної комерції. Наприклад, Topshop, Marks & Spenser і Nike активно рухаються в бік омніканальності.

Великі рітейлери змінюють формат магазинів, перетворюючи їх на великі шоу-руми, де можна подивитися товар і при відсутності розміру прямо на місці замовити його в інтернеті.

«На частку інтернет-продажів в JYSK Україна припадає понад 10%, цей показник постійно зростає і зростатиме далі», – повідомляє Євген Іваниця, директор компанії.

Такі тенденції відзначають і інші найбільші міжнародні рітейлери. Наприклад, в компанії LPP, що розвиває бренди одягу Reserved, Mohito, House, Cropp і Sinsay, спостерігається висока динаміка інтернет-продажів, яка щорічно практично подвоюється. Оператор прогнозує, що до 2021 року досягне 20% частки онлайн-продажів у загальних доходах групи.

Факт зростання частки електронної торгівлі підтверджують навіть ті компанії, які просувають товари через сторонні онлайн-ресурси. Хоча такі рітейлери спостерігають більш повільний приріст частки інтернет-продажів. Так, як повідомила Анна Погрібна, виконавчий директор компанії KarKat Fashion (офіційний представник брендів women’secret, Springfield і Pedro del Hierro в Україні), рітейлер співпрацює з кількома маркетплейсами, які продають його товар онлайн. За інформацією компанії, на даний момент частка інтернет-збуту займає 5% в загальних продажах, але в 2019 році планується збільшити цей показник до 10%, в тому числі за рахунок відкриття власного монобрендового онлайн-магазину.

У той же час, як відзначають в компанії LPP, незважаючи на зміни в споживчих підходах і перевагах, сценарій витіснення традиційної торгівлі електронною комерцією малоймовірний, оскільки багато покупців хочуть помацати товар перед його придбанням.

Насправді, “вбивство” традиційної торгівлі електронною комерцією, яку раніше передрікали, не тільки не відбувається, а навпаки – обидва канали “продають” один одного. У компанії KarKat Fashion відзначають, що негативного впливу онлайн-комерції на фізичні магазини вони не спостерігають. Даний факт підтверджують й інші рітейлери. «Деякі клієнти з задоволенням купують в інтернеті, але їм також подобається дивитися товари на сайті, щоб в кінці кінців придбати їх у фізичному магазині», – ділиться досвідом віце-президент компанії LPP Яцек Куява.

Гармонійне поєднання онлайн-і офлайн-каналів відзначають і в компанії JYSK Україна, яка активно розвиває обидва напрямки. JYSK Україна удосконалює і напрямок електронної комерції. Якщо раніше в Україні товар для інтернет-покупців відбирався на одному з локальних магазинів мережі, тепер всі онлайн-замовлення формуються в розподільчому центрі в Польщі.

«Таким чином ми значно розширили асортиментна пропозиції інтернет-майданчика за рахунок товарів інших країн, фізично не представлених в магазинах України, але вже доступні до замовлення онлайн», – розповідає Євген Іваниця.

Більшість рітейлерів сходяться на думці, що немає необхідності вибирати між електронною і традиційною комерцією: для успішних продажів має бути наявністю і взаємодія обох каналів. “Ці дві моделі повинні доповнювати одна одну, і як результат цього клієнт зможе отримати максимально зручні і вигідні умови співпраці з брендами, – зазначає Ганна Погрібна. – Представленість компанії онлайн – додатковий канал продажів і комунікації з покупцями. Така робота дозволяє, не витрачаючи значних коштів у фізичні магазини (в тому числі уникаючи постійних витрат на їх утримання), реалізовувати товар на всій території країни. А це найістотніші статті постійних витрат: оренда та заробітна плата персоналу”.

Чимало споживачів свідомо використовують omnichannel, розглядаючи онлайн-магазин як каталог продукції, а потім роблять покупки офлайн. Даний підхід до шопінгу останнім часом активно застосовується в технології click & collect. Переваги цієї системи замовлень через інтернет-сайт компанії з подальшим його отриманням в одному з фізичних магазинів підтверджують багато рітейлери.

В LLP, наприклад, відзначають, що завдяки опції click & collect фізична мережа може виконувати додаткову функцію, але що більш важливо – таке рішення знижує витрати компанії на логістику, тобто доставку товару клієнту на будинок.

Бажання рітейлерів впровадити послугу click & collect пояснюється не тільки скороченням витрат. Така система замовлень, з досвіду JYSK Україна, знижує ризики. “При схемі click & collect ми взаємодіємо з покупцем безпосередньо, а ось доставка товару додому має на увазі додаткову ланку в ланцюзі продажів. Значить, підвищується ризик помилок з боку підрядників, які так чи інакше залучаються при доставці. Головне, що для споживача послуга click & collect не тільки зручніша, але і обходиться дешевше. Адже йому не необов’язково робити передоплату при замовленні, забрати з магазину можна в будь-який зручний час, а додаткові витрати на транспортування відсутня», – зазначає Євген Іваниця.

Підсумувавши все вищесказане, можна зробити висновок, що інтернет-магазини не тільки не вбивають фізичну торгівлю, але і дають ряд переваг. Перш за все, вони дозволяють охопити більш широку групу покупців. А споживач, з іншого боку, за допомогою всього лише декількох натискань на екрані телефону або комп’ютера отримують доступ до всього асортименту рітейлера. Крім того, онлайн-канал дозволяє порівняти ціну на продукцію з конкурентами і зробити оптимальний вибір на користь вартості або якості, або навіть термінів доставки.

Відстежуючи дії покупців в інтернеті, рітейлери отримують точну аналітику, яка збагачує їх знання про ринкові переваги, наявність або відсутність попиту на той чи інший товар.

Експерти прогнозують подальше стирання кордонів між онлайн і офлайн-торгівлею. Причому інтернет-комерція ставатиме ще доступнішою завдяки вдосконаленню веб-сайтів і мобільних програм, а також за рахунок покупок через додатки в соціальних мережах.

Однак це зовсім не означає, що фізичні магазини або торгові центри втратять актуальність. Покупці хочуть якісного і різноманітного шопінгу, і для цього фізична торгівля вирощує собі помічників у вигляді розумних технологій і онлайн-продажів.

Джерело: Commercial Property

Читайте також

Як магазину почати продавати на Rozetka.ua (покрокова інструкція)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку