Кінотеатри, ресторани і доставка: хто менше всіх заплатив податків за час карантину

Кінотеатри, ресторани і доставка: хто менше всіх заплатив податків за час карантину

30.10.2020 07:45
  629
rau

Під час кризи податкові надходження від кінотеатрів впали більш ніж в два рази, а ресторани, бари і кафе скоротили відрахування майже на чверть. Зате поштові оператори наростили сплату податків на 24%.

Цей матеріал доступний російською мовою

Редакція сайту “Економічна правда” на основі даних Державної податкової служби проаналізувала: як за час карантину змінилися податкові відрахування ресторанного і готельного бізнесу, а також компаній, які займаються показом фільмів, організацією концертів, кур’єрськими перевезеннями, будівництвом, авіаперевезеннями, надають поштові, освітні та медичні послуги.

Тільки від цих галузей за березень-вересень 2020 року державний і місцеві бюджети, в порівнянні з 2019 роком, недоотримали 650 млн грн. Однак не всі з перерахованих бізнесів стали платити менше.

Кіна не буде

Очікувано найбільше постраждали від карантину кінотеатри, які не працювали з середини березня до початку липня. Так, за даними ДПС, за березень-вересень 2020 року податкові надходження від цього бізнесу впали більш ніж в два рази в порівнянні з аналогічним періодом 2019 року: з 104,7 млн ​​грн до 47,6 млн грн. Найменше бюджети всіх рівнів отримали від кінотеатрів в червні – лише 1,7 млн ​​грн проти 11,4 млн грн роком раніше.

Як зазначив CEO мережі кінотеатрів Multiplex Роман Романчук, в перші тижні липня після відкриття кількість відвідувачів була менше на 90-95% в порівнянні з тим же періодом 2019 року. Тільки 5-10% людей почали повертатися в кінотеатри. Потім щотижня був приріст. Август був удвічі краще, ніж липень, відвідуваність у порівнянні з серпнем 2019 року – близько 30%.

Навіть після відновлення роботи кінотеатрів вони платять набагато менше податків, ніж до початку карантину. У липні-вересні 2020 представники цього бізнесу заплатили до бюджетів усіх рівнів 15,8 млн грн, що майже дорівнює сумі перерахованих коштів тільки за липень 2019 – 17,2 млн грн.

Їсти хочеться завжди

Ресторани та заклади стріт-фуду скоротили відрахування до бюджетів на 23% або 535,5 млн грн. Найважчим для представників цього бізнесу був квітень, після чого почалося поступове відновлення і вже у вересні ресторани майже вийшли на показники 2019 року.

За оцінкою власника сім’ї ресторанів La Famiglia, співвласника Kyiv Food Market Михайла Бейліна, доходи галузі за результатами 2020 року можуть знизитися на 30%, а ринок може недорахуватися 15-20% гравців.

Супутній бізнес – “обслуговування напоями” – зменшив відрахування на третину. У найбільш важкі періоди, квітень-травень, від барів, таверн, закусочних, пивних і кафе держава отримувала щомісяця по 10 млн грн – 50% від сум 2019 року.

 

Вам пакет

Закриті магазини непродовольчих товарів стимулювали зростання електронної комерції, особливо в перші два місяці карантину. Відповідно, зросла поштова та кур’єрська доставка. За шість карантинних місяців компанії, що працюють у сфері поштових відправлень (крім Укрпошта) і служб кур’єрської доставки, сплатили до бюджету на 24% більше податків, ніж за березень-вересень 2019 року.

СЕО Нова пошта Олександр Бульба зазначає, що на початку карантину зростання кількості відправлень незначно уповільнилося, потім українці стали купувати найнеобхідніше, а потім – все, що захочеться. У підсумку, вони стали більше купувати онлайн, навіть ті, хто раніше цього не робив.

У компанії відзначили, що під час карантину виріс попит на кур’єрську доставку, тоді як раніше клієнти переважно забирали посилки у відділенні. За другий квартал обсяг кур’єрської доставки в компанії виріс на 35%.

Збільшилися податкові відрахування і від Укрпошта. За березень-вересень національний поштовий оператор заплатив в бюджет на 34% або на 303,3 грн більше податків. Велика частина цих грошей припала на виплату дивідендів за 2019-й і аванс з податку на прибуток 2020 року. Однак навіть без цього податкові відрахування Укрпошта під час карантину виросли на 7,2% або 64,1 млн грн.

Згідно з розрахунками Укрпошта, в 2020 році українці користувалися послугами отримання і відправки посилок на 22% частіше. Доходи компанії від посилок виросли на 30%.

Джерело: ЕП

Читайте також –

Карантин продовжено до 31 грудня: які умови робити рітейлу, кінотеатрів та ресторанів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку