Як підвищити ефективність мерчандайзингу по всій мережі — кейс компанії Чудо Маркет

Як підвищити ефективність мерчандайзингу по всій мережі — кейс компанії Чудо Маркет

06.07.2021 08:00
  1151
rau

Автоматизувати планограми, централізовано ставити завдання мерчандайзерам і управляти асортиментом, аналізуючи полиці магазинів — це не просто тренд, а необхідність в умовах сучасної конкуренції серед рітейлерів. Але далеко не всі готові вкладати сили і кошти на переформатування бізнес-процесів, пов’язаних з мерчандайзингом, хоча це безпосередньо впливає на прибуток.

Цей текст доступний також російською мовою

Мережа супермаркетів Чудо Маркет не побоялася спробувати нові технології і впровадила програму управління мерчандайзингом ABM Shelf. Це повністю змінило підхід їх мережі до процесу організації викладки. Як проходив процес впровадження і що вийшло в результаті, RAU розповіли фахівці ABM Shelf.

Раніше мережа магазинів Чудо Маркет була представлена тільки в Харкові. Зараз компанія складається з більше 30-ти торгових точок в містах Східної України і планує розширюватися. На етапі розвитку потрібно було налагодити процес викладки товарів по всіх торгових точках, зробити його централізованим. Для цього компанія впровадила окреме програмне забезпечення.

Що стало стимулом для впровадження програми управління викладкою

Головним стимулом для перегляду підходу в магазинах став розвиток мережі. Щоб розширювати свою присутність на ринку, компанії потрібно було налагодити кілька важливих процесів:

  • стандартизувати асортимент і його викладку на полиці;
  • оптимізувати витрати на закупівлю обладнання для магазинів;
  • коригувати асортимент і викладку в залежності від попиту.

Два роки тому магазини мережі Чудо Маркет були не уніфіковані. Кожен мав окрему асортиментну матрицю; прилавки, холодильне обладнання та стелажі однієї торгової точки відрізнялися від іншої. Тому не було системності в викладці по всіх магазинах.

Успіх торгової мережі залежить від лояльності клієнтів. Мерчандайзинг – один з основних інструментів створення лояльних взаємин. Адже саме викладка в першу чергу впливає на враження споживача від магазину. Важливо, щоб клієнт не просто отримував позитивні емоції, але і міг відрізняти магазини однієї мережі від іншої. Щоб зміцнювати у свідомості споживачів певний імідж, компанії Чудо Маркет потрібно було розробити загальний стиль оформлення всіх торгових точок, стандартизувати асортиментну матрицю. Саме тоді з’явилося розуміння, що потрібна автоматизація процесів заповнення простору магазинів.

Хочете перевірити ефективність мерчандайзингу у вашій мережі? Чек-лист з питаннями допоможе визначити “вузькі місця” компанії. Це стане експрес-аналітикою, яка допоможе визначити вектор розвитку вашого бізнесу.

👉 Завантажити чек-лист.

Складності старого підходу

До автоматизації всі планограми малювалися в таблицях Excel. Інструмент вирішував операційні завдання, але не міг допомогти з глобальною метою — зробити всі магазини схожими між собою. Керівництво не бачило загальної картини того, що відбувається, а у менеджерів було дуже багато ручної роботи. До того ж, рішення приймалися на місцях — в таких умовах уніфікувати магазини неможливо. Всі ці фактори гальмували процес розвитку.

Чим складніше управління – тим більше витрати на отримання прибутку», — говорить Леонід Ляпунов, заступник комерційного директора мережі магазинів Чудо Маркет.

Крім таблиць, для викладки менеджери магазинів використовували 1С. Там не було можливості створювати шаблони, копіювати стелажі. Все це робилося окремо, зберігалося вручну. Процес забирав занадто багато часу. А навіщо витрачати такий цінний ресурс на роботу, яку можна автоматизувати?

Як проходив процес впровадження

Початковий етап складався зі знайомства, а потім — ретельного вивчення бізнесу мережі.

Важливо було розподілити зони відповідальності. Менеджер проекту ABM Shelf курирував етап впровадження, щільно співпрацюючи з відділом мерчандайзингу мережі магазинів.

Хороша технічна підтримка і повний супровід — важливий критерій успішності проекту. Супровід впровадження проекту і техпідтримка з боку вендора – важливий критерій успішності проекту. Фактично це консалтинг, заснований на досвіді інших мереж і допомога в зміні бізнес-процесів.

Для мережі Чудо Маркет складним виявився етап вивантаження і синхронізації даних. Це трудомістка і довга робота. Але завдяки спільним зусиллям команд все вийшло. З іншими етапами впровадження все склалося швидко.

Що вийшло в результаті

За період використання ABM Shelf, компанія розширила свою присутність в харківському регіоні, а також містах Сходу України: Артемівську, Слов’янську, Дружківці, Краснограді. Зараз загальна кількість магазинів досягла 38-ми торгових точок – досить велика мережа. І всі магазини управляються централізовано, є загальна система викладки.

    • Раніше пошук конкретного товару забирав багато часу, тому що складно було відстежити, що є в магазині, а що — на центральному складі. Зараз же досить відсканувати штрихкод товару – відразу видно, на який стелаж і на яку полицю необхідно його розмістити. І все це за допомогою мобільного додатку — дуже зручно для менеджерів і персоналу.
    • Система дозволяє бачити всі завдання, закріплювати їх за певним мерчандайзером. Після виконання завдання людина фотографує виконану планограму. Зображення відразу потрапляє в центральний офіс. Такий сценарій дозволяє швидко реагувати і вирішувати будь-які проблеми.
    • Співробітники легко використовують програму в роботі, зручність виконання завдань позитивно впливає на роботу, економить час і сили.
    • Окремо варто виділити блок аналітики. Програма автоматично робить розрахунки щодо поліпшення викладки. Це мінімізує втрачені продажі і надлишки.

Мета досягнута: централізоване управління мерчандайзингом дозволило зробити викладку більш ефективною. Тепер часу на планограми витрачається менше, а результат можна швидко порахувати завдяки звітам програми. Також це допомогло стандартизувати магазини мережі Чудо Маркет, зробити їх схожими між собою. У планах керівництва – розвивати присутність на ринку, і автоматизація в цьому процесі відіграє не останню роль.

Якщо хочете більше дізнатися про програму ABM Shelf, замовте консультацію фахівця компанії.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку