
Ролики тижня: lifecell, Золота країна, Ukrnafta, Галичина, Kachorovska


Як в короткий термін розробляли глобальну SEO-стратегію для DIY-рітейлера АРС, в мережі якого 11 будівельних супермаркетів та меблевих центрів, але який лише у 2020 році вирішив розробити новий інтернет-магазин.
Цей текст доступний також російською мовою
В колонці для RAU агентство інтернет-маркетингу Promodo поділилося, як працювали над SEO для нового сайту меблевого рітейлера АРС, з якими складнощами при цьому стикалися і яких результатів, в решті решт, їм вдалося досягти.
До 2020 компанія АРС мала два інтернет-магазини, розділені за будівельною та меблевою тематикою. В сукупності вони отримували 12 000 сеансів на місяць (саме від цієї цифри ми й будемо відштовхуватися надалі). Сайти не були оптимізовані та мали плутанину у мовних версіях: клієнт, який переходив з Google за російськомовним запитом, потрапляв на сторінку з українською, а з україномовного – на сторінку з російською мовою. Не йшлося й про адаптивний дизайн під мобільні пристрої. Інвестувати у такі ресурси не мало жодного сенсу.
Тож команда бренду почала розробляти новий інтернет-магазин з використанням новітніх технологій та звернулася до нас із запитом на SEO-супровід.
Оскільки за задумом новий сайт мав мати значний функціонал, його розробка потребувала тривалого проміжку часу. На цей період разом з командою бренду ми вирішили створити MVP (мінімально життєздатний продукт), аби якнайшвидше почати отримувати хоча б мінімальні продажі.
Є такий вислів у сфері інтернет-маркетингу: «Ти або швидкий, або бідний»
Для створення MVP і подальшої розробки підготували семантичне ядро та структуру каталогу. Усі технічні завдання розподілили на три етапи: обов’язкові до релізу, бажані до релізу, відкладені після релізу.
Обов’язковими до релізу були:
До того ж було важливо опрацювати карту редіректів зі старих сайтів. Усі сторінки, що мали органічних відвідувачів, були перенаправлені на максимально схожі за тематикою на новому ресурсі. Також увімкнули процедуру переїзду сайтів з піддоменів у Google Search Console.
Реліз MVP відбувся за кілька днів до Нового року. До цього часу команда AРC також сформувала власний відділ ecommerce. Вони мали небагато досвіду в онлайн-торгівлі, проте поспіхом вчилися на практиці. Найважливішим було – щонайшвидше наповнити інтернет-магазин товарами.
В умовах, що склалися, нам треба було сформувати глобальну SEO-стратегію, яка забезпечить максимальний результат у найкоротший термін.
За три місяці органічний трафік зріс до 21 000 сеансів. Також у лютому запустили платні канали, основний – кампанії Google Shopping.
Сайт ars.ua реалізовано на платформі Magento, а ця CMS доволі повільна, тож завантаження однієї сторінки займало 8-10 секунд. Така швидкість погіршувала не лише досвід користувача, а й погано впливала на позиції сайту у пошуковій видачі.
Тут варто подякувати розробнику Maven. Коли виникло питання зі швидкістю завантаження сайту, вони самостійно оптимізували запити до баз даних та налаштування серверів, що пришвидшило завантаження сторінки до 5 секунд. Цей результат не був ідеальним, проте задовільняв нас на той момент.
Це була наша найболючіша проблема, яка викликала логічне запитання у клієнта: «Відвідувачі це добре, але де продажі?». Коефіцієнт конверсії тоді складав 0,17%, а задовільним показником для будівельного інтернет-магазину вважається 0,4-1%.
Щоб виправити ситуацію, ми проаналізували каталог, сторінки товарів й процедуру замовлення та вирішили дещо змінити:
Ці зміни дозволили у короткий проміжок часу збільшити коефіцієнт конверсії до задовільного рівня.
Навесні 2020 зачинилися всі офлайн-магазини, придбати більшість товарів можна було тільки онлайн. Ба більше, на початку локдауну українці купували виключно необхідне. Відчуття невпевненості минуло лише за кілька тижнів, й продажі почали потроху зростати.
В таких умовах оновлений інтернет-магазин став для бренду АРС рятівним поясом. Вони швидко адаптувалися до нових умов та запустили у цільових регіонах інформаційну кампанію, запропонувавши замовляти товари онлайн. Як наслідок, брендовий органічний трафік на сайт виріс у десять разів та тримав високі показники до кінця травня, допоки не відкрилися офлайн-магазини.
Під брендовим трафіком розуміється переходи з каналу Organic на головну сторінку, сторінку контактів та сторінки з адресами магазинів.
Карантин став саме тим поштовхом, який дозволив швидко збільшити знання про бренд АРС в онлайні.
Роботу з посиланнями на сайт ми свідомо відкладали. Мали на меті спочатку побачити результати релізу сайту. Згодом обрали сторінки, які мали швидко потрапити до TOП-3 та почали підсилювати їх посиланнями. Результат був майже миттєвим. Наприклад, ВЧ запит «шпалери» вже у травні опинився у TOП-1.
Зовнішні посилання лише допомагають сягнути перших позицій. Вони не перекинуть магічним чином вашу сторінку з 50-ї позиції на першу.
Це один з трендів минулого року, який допоміг збільшити CTR сайту та покращити позиції за рахунок збільшення текстової релевантності.
Ми з командою АРС постійно моніторимо ситуацію з позиціями та виявляємо вже опрацьовані сторінки, які мають потенціал зростання. У цьому разі ретельно аналізуємо та допрацьовуємо опублікований контент, метадані, розділ із швидкими запитаннями, посилальний профіль.
Такий ретельний аналіз вручну варто робити лише для обраних сторінок з високим попитом. Це нерентабельно для всіх сторінок взагалі. Треба враховувати, що час спеціаліста може коштувати дорожче, ніж потенційний прибуток зі сторінки.
За рік органічний трафік на сайт ars.ua виріс у п’ять разів. Канал Organic став рентабельним, прибуток з каналу перевищив витрати на SEO.
Читайте також
Вісім головних помилок в дизайні інтернет-магазину, через які втрачають клієнтів