Кейс АРС та Promodo: як за рік збільшити органічний трафік на 500%
Як в короткий термін розробляли глобальну SEO-стратегію для DIY-рітейлера АРС, в мережі якого 11 будівельних супермаркетів та меблевих центрів, але який лише у 2020 році вирішив розробити новий інтернет-магазин.
Цей текст доступний також російською мовою
В колонці для RAU агентство інтернет-маркетингу Promodo поділилося, як працювали над SEO для нового сайту меблевого рітейлера АРС, з якими складнощами при цьому стикалися і яких результатів, в решті решт, їм вдалося досягти.
До 2020 компанія АРС мала два інтернет-магазини, розділені за будівельною та меблевою тематикою. В сукупності вони отримували 12 000 сеансів на місяць (саме від цієї цифри ми й будемо відштовхуватися надалі). Сайти не були оптимізовані та мали плутанину у мовних версіях: клієнт, який переходив з Google за російськомовним запитом, потрапляв на сторінку з українською, а з україномовного – на сторінку з російською мовою. Не йшлося й про адаптивний дизайн під мобільні пристрої. Інвестувати у такі ресурси не мало жодного сенсу.
Тож команда бренду почала розробляти новий інтернет-магазин з використанням новітніх технологій та звернулася до нас із запитом на SEO-супровід.
Рішення
SEO на етапі розробки
Оскільки за задумом новий сайт мав мати значний функціонал, його розробка потребувала тривалого проміжку часу. На цей період разом з командою бренду ми вирішили створити MVP (мінімально життєздатний продукт), аби якнайшвидше почати отримувати хоча б мінімальні продажі.
Є такий вислів у сфері інтернет-маркетингу: «Ти або швидкий, або бідний»
Для створення MVP і подальшої розробки підготували семантичне ядро та структуру каталогу. Усі технічні завдання розподілили на три етапи: обов’язкові до релізу, бажані до релізу, відкладені після релізу.
Обов’язковими до релізу були:
- формування URL-адрес;
- адаптація сайту під мобільні пристрої;
- назви і розміщення елементів коду сторінок;
- перехід на протокол https;
- механізм дозволу та заборони індексації метатегами;
- хлібні крихти;
- мовні версії сайту;
- robots.txt та sitemap.xml;
- можливість розміщувати тексти на сторінках категорій та фільтрів;
- механізми роботи з Title, Description та H1 на кожній сторінці та масово за допомогою шаблонів;
- мікророзмітка: хлібні крихти, продукти, контакти компанії;
- оптимізація сторінок пагінації;
- заздалегідь створювали контент для пріоритетних категорій.
До того ж було важливо опрацювати карту редіректів зі старих сайтів. Усі сторінки, що мали органічних відвідувачів, були перенаправлені на максимально схожі за тематикою на новому ресурсі. Також увімкнули процедуру переїзду сайтів з піддоменів у Google Search Console.
Перший реліз та початок нового етапу робіт
Реліз MVP відбувся за кілька днів до Нового року. До цього часу команда AРC також сформувала власний відділ ecommerce. Вони мали небагато досвіду в онлайн-торгівлі, проте поспіхом вчилися на практиці. Найважливішим було – щонайшвидше наповнити інтернет-магазин товарами.
В умовах, що склалися, нам треба було сформувати глобальну SEO-стратегію, яка забезпечить максимальний результат у найкоротший термін.
- По-перше – зробили шаблонні метадані для категорій та товарів – вони найбільше впливають на позиції у пошуковій видачі.
- По-друге – реалізували можливість оптимізувати фільтри у каталозі. Тепер можна було опрацьовувати категорії одна за одною, починаючи з найпріоритетніших. Прописали вручну метадані, відкрили для індексації корисні фільтри та закрили непотрібні, для пошукового просування наповнили контентом пріоритетні сторінки.
- Паралельно разом з розробниками займалися виправленням численних технічних недоліків.
Перші результати
За три місяці органічний трафік зріс до 21 000 сеансів. Також у лютому запустили платні канали, основний – кампанії Google Shopping.
Перші великі проблеми нового інтернет-магазину
№1. Швидкість роботи сайту
Сайт ars.ua реалізовано на платформі Magento, а ця CMS доволі повільна, тож завантаження однієї сторінки займало 8-10 секунд. Така швидкість погіршувала не лише досвід користувача, а й погано впливала на позиції сайту у пошуковій видачі.
Тут варто подякувати розробнику Maven. Коли виникло питання зі швидкістю завантаження сайту, вони самостійно оптимізували запити до баз даних та налаштування серверів, що пришвидшило завантаження сторінки до 5 секунд. Цей результат не був ідеальним, проте задовільняв нас на той момент.
№2. Низький коефіцієнт конверсії
Це була наша найболючіша проблема, яка викликала логічне запитання у клієнта: «Відвідувачі це добре, але де продажі?». Коефіцієнт конверсії тоді складав 0,17%, а задовільним показником для будівельного інтернет-магазину вважається 0,4-1%.
Щоб виправити ситуацію, ми проаналізували каталог, сторінки товарів й процедуру замовлення та вирішили дещо змінити:
- символ гривні ₴ виявився дуже схожим на долар, це плутало користувачів – замінили його на «грн»;
- кнопки на товарах з надписом «Придбати» також були незвичними для відвідувачів сайту – замінили її на «До кошика»;
- спростили форму замовлення товарів;
- додали можливість залишити відгук.
Ці зміни дозволили у короткий проміжок часу збільшити коефіцієнт конверсії до задовільного рівня.
Вплив карантину 2020
Навесні 2020 зачинилися всі офлайн-магазини, придбати більшість товарів можна було тільки онлайн. Ба більше, на початку локдауну українці купували виключно необхідне. Відчуття невпевненості минуло лише за кілька тижнів, й продажі почали потроху зростати.
В таких умовах оновлений інтернет-магазин став для бренду АРС рятівним поясом. Вони швидко адаптувалися до нових умов та запустили у цільових регіонах інформаційну кампанію, запропонувавши замовляти товари онлайн. Як наслідок, брендовий органічний трафік на сайт виріс у десять разів та тримав високі показники до кінця травня, допоки не відкрилися офлайн-магазини.
Під брендовим трафіком розуміється переходи з каналу Organic на головну сторінку, сторінку контактів та сторінки з адресами магазинів.
Карантин став саме тим поштовхом, який дозволив швидко збільшити знання про бренд АРС в онлайні.
Подальший розвиток проекту
Посилання
Роботу з посиланнями на сайт ми свідомо відкладали. Мали на меті спочатку побачити результати релізу сайту. Згодом обрали сторінки, які мали швидко потрапити до TOП-3 та почали підсилювати їх посиланнями. Результат був майже миттєвим. Наприклад, ВЧ запит «шпалери» вже у травні опинився у TOП-1.
Зовнішні посилання лише допомагають сягнути перших позицій. Вони не перекинуть магічним чином вашу сторінку з 50-ї позиції на першу.
Мікророзмітка швидких питань FAQ
Це один з трендів минулого року, який допоміг збільшити CTR сайту та покращити позиції за рахунок збільшення текстової релевантності.
Покращення вже існуючих сторінок
Ми з командою АРС постійно моніторимо ситуацію з позиціями та виявляємо вже опрацьовані сторінки, які мають потенціал зростання. У цьому разі ретельно аналізуємо та допрацьовуємо опублікований контент, метадані, розділ із швидкими запитаннями, посилальний профіль.
Такий ретельний аналіз вручну варто робити лише для обраних сторінок з високим попитом. Це нерентабельно для всіх сторінок взагалі. Треба враховувати, що час спеціаліста може коштувати дорожче, ніж потенційний прибуток зі сторінки.
Загальний результат
За рік органічний трафік на сайт ars.ua виріс у п’ять разів. Канал Organic став рентабельним, прибуток з каналу перевищив витрати на SEO.
Таких результатів вдалося досягти завдяки:
- Керівництву АРС: інвестували тривалий час, не вимагаючи швидкий результат – це розрахунок на гру «в довгу»;
- Завзятості команди на боці клієнта: швидко змінюється, адаптується, вчиться;
- Меншій конкуренції в Google запитів українською (майже в 3 рази);
- Кваліфікованій команді розробників;
- Контент-менеджерам, які швидко адаптувалися до SEO вимог та відтворили весь асортимент АРС;
- Глибокому зануренню команди Promodo у деталі проекту.
Читайте також
Вісім головних помилок в дизайні інтернет-магазину, через які втрачають клієнтів