“Кабмін вихідного дня”: як відреагував бізнес у соцмережах на нові карантинні обмеження уряду

“Кабмін вихідного дня”: як відреагував бізнес у соцмережах на нові карантинні обмеження уряду

12.11.2020 04:00
  2668
Микола Маранчак

З суботи, 14 листопада, Кабмін вводить в Україні “карантин вихідного дня” (якщо ініціативу уряду не зможуть блокувати місцеві влади). Як на це реагують рітейлери та представники інших бізнесів.

Цей текст доступний також російською мовою

Коментар головного редактора. Влада на чолі з президентом Зеленським і прем’єр-міністром Шмигалєм продовжує дивувати українців, вигадуючи нові вистави в театрі абсурду. Чергове рішення, яким уряд і особисто очільник МОЗ України Степанов розписалися у своєму повному непрофесіоналізмі та нездатності виконувати свої обов’язки: введення так званого “карантину вихідного дня”. Жодних обґрунтувань, чому саме непродовольчі магазини, кінотеатри, ТРЦ і ресторани є розсадником вірусу – і виключно по вихідних днях – вони не надали й надати не могли. Якісь дослідження чи аналітика – це занадто для можновладців, які найкраще вміють “піліть відосики” або витрачати гроші з фонду боротьби з пандемією на “велике будівництво доріг”.

Внаслідок делітантизму та бездіяльності президента й уряду Україна – а особливо система охорони здоров’я – виявилася абсолютно неготовою до другою хвилі пандемії. Щоденні рекорди по захворюваності на COVID-19 та зростаючі цифри смертності, змусили керманичів держави робити вигляд, що вони здатні хоч якось впливати на ситуацію. Але, оскільки час втрачено, будь-якого плану дій немає, а “на ходу” розробити хоч якийсь притомний алгоритм урядовці вочевидь не здатні – вони пішли шляхом найменшого спротиву й знову взялися забороняти. Цього разу – роботу кафе, ресторанів, магазинів, кінотеатрів тощо по вихідних днях.

Зрозуміло, що це лише імітація бурхливої діяльності. Лише найвеличніші генії сучасності Зеленський, Шмигаль і Степанов можуть вважати, що закриття магазинів по вихідних зупинить розповсюдження коронавірусу, коли весь транспорт працює, а у часи пік по буднях в автобусах й мови не може бути про дотримання дистанції. Проте для багатьох компаній такі обмеження можуть стати “контрольним пострілом”, який доб’є бізнес після тримісячного весняного локдауну.

RAU зібрала найбільш яскраві висловлювання рітейлерів і девелоперів про чергову ініціативу уряду.

Представники бізнесу здебільшого жорстко реагують на ситуацію. “Закривати тільки ресторани і кінотеатри тільки у вихідні – все одно, що оберігатися, надягаючи презерватив тільки два дні на тиждень. І тільки на палець. Дайте їм працювати або закрийте метро і все інше, якщо ситуація така критична”, – вважає CEO та засновник Fedoriv Group Андрій Федорів.

Керуючий директор столичного ТРЦ Dream Town Роман Ємець згадав пісню з класичного фільму “Діамантова рука” про острів невезіння.

“Скільки можна добивати бізнес?! Скільки у бізнесу ще залишилося запасу міцності? Введіть або повний локдаун або не займайтеся знищеним малого та середнього бізнесу!” – радикально відреагував Дмитро Снєжко, CEO компанії ексклюзивного дистриб’ютора Pierre Cardin в Україні.

Свою позицію також написав Євген Черняк.

“Кінотеатри до 80% доходу отримують саме у вихідні. У будні дні люди не ходять в кінотеатри, вони активно натовпами їздять в громадському транспорті. Попрацюємо тиждень, після цього, ймовірно, доведеться закрити всі наші кінотеатри і звільнити 500 співробітників”, – прокоментував ситуації співвласник мережі кінотеатрів Планета кіно Дмитро Деркач.

“Навіщо допускати соціальну напругу, коли можна працювати”, – запитує Олена Обухівська, менеджер з комунікацій Arricano.

“Не грайтеся в””карантинчик” – написав засновник мережі Cherry Berry Андрій Піонтковський. За його словами, “трохи” закрити всіх “всього” на два дні з робочим транспортом, це – одне з найдурніших і неефективних рішень, що вбиває величезну кількість галузей і бізнесів.

“З моєї точки зору, виправити цю ситуацію можна тільки за рахунок жорсткого контролю і працюючої системи покарань за недотримання карантинних заходів. На жаль, наша держава виявилася безсилою як в питанні контролю, так і в питанні підготовки країни до другої хвилі епідемії. А зараз в черговий раз має намір продемонструвати свою повну некомпетентність”, – написав заступник головного редактора Асоціації рітейлерів України Віктор Нагорський.

Свій варіант виходу з коронакризи запропонував співвласник мережі Tarantino family Дмитро Федотенков: “Що робити?

  • Терміново коштувати швидкомонтовані лікарні, оснащувати їх, закуповувати карети швидкої допомоги.
  • Готувати, залучати й мотивувати медиків.
  • Налагодити систему тестів і нарешті усвідомити, що для більшості людей один тест це половина пенсії.
  • Назвати головні джерела зараження, після чого вся країна дізнається, що ресторани та кінотеатри не є проблема”.

“Ми будемо продовжувати працювати, бо відповідаємо за безпеку наших просторів! Ми вийдемо і будемо себе захищати, аби для вас це не стало несподіванкою”, – пригрозив співзасновник львівського холдингу !FEST Юрій Назарук.

За словами одеського ресторатора Сави Лібкіна, основний прибуток ресторани отримують в суботу. У цей день вони заробляють на функціонування закладів і на зарплати людям. З новими “правилами” дохід ресторанів перетвориться на збитки.

“В моїх ресторанах дуже відповідально підходять до питання безпеки наших гостей. Наш персонал завжди в масках і рукавичках. Ми готуємо під бактерицидними лампами. На кожному розі стоять дезінфектори. Ми розсунули столи на безпечну відстань. Ми підтримували медиків і пенсіонерів. А в країні тим часом триває спецоперація по вбивству малого бізнесу. Операція проходить в два етапи. Спочатку ампутували одну руку. Тепер відрізають іншу. Без анестезії”.

Категорично проти “карантину вихідного дня” виступив також співвласник мережі fast-healthy ресторанів Salateira Олександр Савілов. “Чому маючи такий серйозний, вже завдяки вам (владі), організований ком’юніті рестораторів ви не радитеся?” – запитує він.

Але навіть у таких випадках рітейлери іноді демонструють почуття гумору. “Продукти у нас є, вироби медичного призначення, ліки — є, корм для тварин — є. Завозимо пальне”, – відреагували в Епіцентр К на заяву Кабміну. І прикріпили наступне зображення.

В соцмережах, в свою чергу, теж відреагували на заяву Епіцентру. “Вже в цю суботу”, – пишуть користувачі і намагаються замовити столик в Епіцентрі.

Читайте також

Дамоклів меч: чи буде в Україні локдаун 2.0 і наскільки рітейлери готові до нього


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  136
Усі новини ринку