Не Сільпо єдиним: як розвивається логістичний оператор Justin

Не Сільпо єдиним: як розвивається логістичний оператор Justin

21.03.2019 08:00
  854
Ukrainian Retail Association

Фокус на e-commerce, нові формати відділень, фінансові послуги та активне масштабування до 2000 відділень: як розвивається новий логістичний оператор одного з лідерів українського ринку рітейлу – Fozzy Group.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Влітку минулого року одна з найбільших рітейл-компаній України – Fozzy Group – оголосила про виведення на ринок поштово-логістичних послуг нового гравця: Justin. Підготовка до запуску проекту проходила понад рік і трималася в суворій таємниці. Однак зі стартом розвитку компанія озвучила вельми амбітні цілі – за кілька років побудувати мережу з більш ніж 2000 відділень (в тому числі – франчайзингових) по всій Україні, ставши одним з лідерів ринку поштово-логістичних услуг.

Тоді керуючий партнер Justin Юрій Авдиш заявляв, що на старті компанія має намір зосередитися на роботі з двома ключовими групами клієнтів – великим бізнесом, в тому числі, інтернет-магазинами, і фізичними особами, які в цих інтернет-магазинах замовляють товари. А в подальшому буде розвиватися в напрямку крос-бордингових замовлень.

Перша хвиля

Для старту в компанії вирішили використовувати торгові мережі Fozzy Group і відкривати відділення в магазинах холдингу. Це дозволило Justin всього за кілька місяців розширити мережу відділень до 225 точок.

Для подальшого активного розширення мережі прийняли рішення вийти за рамки холдингу і залучити партнера.

За словами директора Justin Володимира Ковальчука, саме співпраця з професійним консультантом зробила можливим виконання амбітних планів компанії з розвитку мережі. «Ми відкриваємо по 50-70 відділень в місяць. Загальна кількість наших відділень вже перевищує 500, при цьому ще десятки узгоджених точок знаходяться на етапі підключення. Наші цілі незмінні. Для їх досягнення ми залучаємо партнерів з пошуку локацій – фахівців в області мережевого рітейлу», – каже Ковальчук.

Топ-менеджер уточнює, що таким партнером стала компанія Retail & Development Advisor, яка виконує підготовчу роботу з пошуку локацій, а також проводить переговори з подальшим супроводом.

Національний оператор

У Justin відзначають, що компанії неoбходімо широке покриття мережі по всій країні. У той же час, на поточному етапі розвитку пріоритетами Justin є великі міста, з населенням понад 50 000 чоловік. Хоча, бувають і винятки. Як розповідає директор компанії Retail & Development Advisor Таїсія Литовченко, за час співпраці з Justin за участю компанії були підписані договори оренди приміщень не тільки в найбільших містах України (Київ, Дніпро, Харків, Львів, Одеса, Запоріжжя, Миколаїв), але і в невеликих населених пунктах. Наприклад – в Червонограді, Сокалі, Трускавці (Львівська область), Куп’янську (Харківська область), Чорноморську (Одеська область) та інших.

Зараз Justin розвиває кілька форматів відділень. Наприклад, SMART – це компактне відділення, дуже мобільне і готове до швидкого встановлення.

Воно обладнане всім необхідним для роботи, включаючи почтомати. Робоча площа – від 6 кв. м. Таких відділень в мережі – близько 90%.

Інший формат, який компанія почала розвивати з грудня 2018 року – OSR. Це повноцінне відділення, призначене для розміщення в приміщеннях 50-100 кв. м, як всередині торгових центрів, так і в «класичному» виконанні – окремою будівлею. «Співвідношення між відділеннями буде змінюватися в бік збільшення частки OSR. При цьому у нас уже є відділення з великим розміром – 200 кв. м, і навіть 800 кв. м. Це будуть нові формати, з вельми цікавим і, почасти, інноваційним функціоналом», – стверджує Володимир Ковальчук.

Нові послуги

Поки що основна послуга компанії – повноцінне обслуговування e-commerce: прийом-видача, організація повернення платежу, переадресація, інформування та інше. При цьому Justin робить ставку на високу швидкість доставки – до 24 годин по Україні.

Переконавшись, що з ростом обсягів якісні показники роботи високі та стабільні, з березня компанія почала приймати і видавати посилки не тільки від інтернет-магазинів, а й від фізичних осіб.

«Додаткові послуги, що надаються на відділеннях Justin, наприклад, фінансові, розвиваються з випередженням наших очікувань. Ми активно співпрацюємо з банками та фінкомпаніями і пропонуємо видачу кредитних карт, оформлення кредитів, різні види страхування. Сервіси також будуть доповнюватися новими продуктами, в тому числі і деякими унікальними», – додає Ковальчук.

Вибухове зростання

Директор Justin каже, що оскільки компанія спочатку стартувала з локацій материнської компанії – продуктового рітейлу, то і подальше розширення бачилося органічним саме через продуктові мережі. Отримавши відповідне завдання, фахівці Retail & Development Advisor в найкоротші терміни забезпечили Justin новими локаціями в мережах магазинів Велика Кишеня, Ашан, Billa, Брусничка, Копійка, Свій Маркет, Економ +, та інших. А на початку березня Justin за сприяння RDA підписала пакетний договір про розміщення відділень в 37 магазинах Фуршет.

Втім, розвитком в торгових мережах компанія не обмежується. «ТРЦ і бізнес-центри також в сфері наших інтересів, і ми вже маємо ряд контрактів для відкриття відділень», – запевняє Володимир Ковальчук. Як уточнюють в Retail & Development Advisor, компанія підписала договори на оренду приміщень в столичних бізнес-центрах Форум і Горизонт, торгових центрах Globus і Променада, дніпровському ТК Нагорка і одеському ТРЦ Вузівський. А в процесі підписання знаходяться договори з київськими ТРЦ Проспект і РайON.

Таїсія Литовченко зазначає, що розвиток логістичного оператора в ТРЦ і БЦ – цілком логічний процес, який відповідає сучасним реаліям і потребам клієнтів. «Ми всі живемо в режимі браку часу, тому намагаємося максимально раціонально його використовувати. Відвідуючи ТРЦ чи працюючи в БЦ, приємно отримувати всі сервіси та послуги поруч. Ті центри, які вже прийшли до того, щоб розміщувати у себе різного роду послуги, знаходяться в більш виграшному положенні. Justin – це унікальний формат, який поєднує в собі поштові та фінансові послуги. Наявність повного спектру послуг – це критерій який автоматично підвищує привабливість центру з боку потенційних орендарів», – пояснює експерт.

В цілому, за словами Ковальчука, компанія зберігає плани з розширення мережі до 1000 точок вже до кінця 2019 року і до 2000 – в 2020-му. «Крім цього, ми виходимо на ринок франчайзингу, що дозволить залучити партнерів і ще більше прискорити темпи розвитку мережі Justin», – резюмує топ-менеджер.

Читайте також – 

Юрій Авдиш: Ми запускаємо принципово новий продукт в поштовій логістиці, аналога якому немає ні в Україні, ні в світі


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку