Спорт – сила: як Епіцентр розвиває мережу магазинів Intersport

Спорт – сила: як Епіцентр розвиває мережу магазинів Intersport

27.09.2018 08:15
  2210
Виктор Нагорский

Топ-менеджер компанії Intersport Україна про розвиток мережі магазинів, впровадження нового формату торговельних точок, відкриття в столичному ЦУМ та інших ТРЦ, а також конкуренцію на українському ринку спорттоварів.

Епіцентр К вивів на український ринок швейцарський бренд Intersport в 2016 році, і менш ніж за два роки зумів розширити мережу до 23 торговельних точок в країні. Для швидкого масштабування компанія використовувала спортивні відділи торгових центрів Епіцентр, на місці яких відкривалися магазини Intersport. При цьому керівництво Intersport Україна не зупиняється на досягнутому, продовжуючи розвиватися. У минулому році компанія вийшла за межі мережі Епіцентр, відкривши магазин в столичному ТРЦ Lavina Mall, а також розробила і впровадила новий формат торгових точок. Нова концепція була високо оцінена експертами ринку – на церемонії Retail & Development Business Awards Intersport посів друге місце в номінації «Кращий shop-concept року». Про особливості нового формату магазинів, подальші плани розвитку в країні, і багато іншого в інтерв’ю RAU розповіла директор Intersport Україна Юлія Максименко.

– Розкажіть докладніше про Intersport: де виробляється продукція бренду, в скількох країнах представлена ​​компанія і скільки магазинів вже працює в Україні?

– Intersport – швейцарський бренд, який зараз представлений в 44 країнах з більш ніж 5600 магазинів. В Україні бренд працює з 2016 року. Зараз мережа об’єднує 23 торгових об’єкта, 21 з яких знаходиться в ТЦ Епіцентр, 1 – в Новій Лінії, 1 – в ТРЦ Lavina Mall. Україна – лідер за темпами відкриття магазинів Intersport, але ми працюємо не тільки кількісно, ​​але і якісно, ​​покращуючи кожен магазин. Як результат – в листопаді 2018 року в Києві пройде міжнародна конференція директорів з розвитку Intersport всіх 44 країн, де працює компанія. Колеги будуть вивчати наш досвід. І нам є про що їм розповісти і показати.

– Чи працює компанія в інших країнах в форматі shop-in-shop?

– Не можу відповісти за всі країни присутності, але мені здається, що формат «магазин в магазині» – чисто український проект. В основному торгові точки Intersport працюють в ТРЦ або стріт-рітейлі. Але я вважаю, що, з огляду на кількість ТЦ і великий трафік в мережі Епіцентр, розміщення магазинів Intersport всередині ТЦ – найвигідніше. Ми ж зі свого боку працюємо над тим, щоб надати найбільш широкий асортимент спортивних товарів нашим покупцям.

– На яких умовах Епіцентр співпрацює з Intersport Global?

– Епіцентр розвиває мережу по франшизі. Саме він інвестує в розвиток бренду в країні та відкриває власні магазини. Завдяки тому, що Intersport – велика міжнародна компанія, яка закуповує продукцію для понад 6500 магазинів, компанія отримує хороші умови роботи як з виробниками власних брендів Energetics, Mc Kinley, ProTouch, Firefly, так і зі світовими торговельними марками – Nike, Adidas, Puma, Asics. Завдяки цьому ми можемо забезпечувати кращі ціни нашим покупцям.

– Який загальний асортимент товарів в магазинах? Які категорії продаються найкраще?

– Загальний асортимент товарів – більше 60 000 артикулів. Що стосується найбільш популярних категорій, то це, звичайно ж, спортивне взуття та одяг. В Україні дуже добре продаються велосипеди, спортінвентар і тренажери. Продажі тренажерів займають суттєву частку. Це свідчить про те, що українці люблять займатися спортом вдома.

– Магазини якої площі розвиваєте в Україні і як вибираєте ТЦ для відкриття?

– У нас представлені різні формати – від 300 кв. м до 3400 кв. м. У тому місті, де розвивається спорт і є попит на спортивні товари, ми перетворюємо спортивний відділ в повноцінний магазин.

– Мережа Епіцентр об’єднує 49 торгових центрів по Україні, але магазини Intersport відкриті менш ніж в половині з них. Чи будете й далі розвиватися в мережі Епіцентр, чи інші ТЦ не підходять для вашого формату?

– Ми дійсно відкриваємо магазини не у всіх Епіцентрах. У нас є певний формат і вимоги до площі, яким потрібно відповідати.

– На скільки в процентному співвідношенні виріс товарообіг мережі в 2017 році в порівнянні з 2016-м? Який план з продажу намічено на 2018-й?

– Що стосується товарообігу, ми не можемо порівнювати по роках, так як перший магазин відкрився тільки в кінці 2016 року. Але динаміка відкритих магазинів по відношенню рік до року становить понад 50%.

Новий формат

– У минулому році компанія відкрила магазин нового формату в ТРЦ Lavina Mall. Які нові рішення реалізували в торговій точці?

– Концепт, який реалізований в ТРЦ Lavina Mall – абсолютно новий для Intersport. Самі представники швейцарського бренду визнали, що ніде в світі ще не відкривали настільки візуально красивих торгових об’єктів мережі. Магазин сегментований за категоріями спорту, за чоловічим, жіночим і дитячим відділами. Тут представлений дуже широкий вибір взуття.

Також в магазині встановили спеціальне обладнання для тестування і підбору взуття, що ідеально підходить, щоб покупці могли протестувати його прямо в магазині та зрозуміти, наскільки воно зручне. У такому ж концепті вже відкрили магазини в торгових центрах Епіцентр в Одесі, Миколаєві, Дніпрі, в Києві на Петрівці.

– Які подальші плани щодо масштабування бізнесу в Україні?

– У цьому році плануємо відкриття ще п’ять торгових точок. Плануємо відкриття в ЦУМ, на площі 1400 кв. м. Це буде концептуальний магазин, найкрутіший мультибрендовий магазин не тільки в Україні, а й, як мінімум, в Європі. Асортимент в ЦУМ буде дуже широкий, багато ліній спортивного одягу будуть представлені ексклюзивно.

Крім цього заплановано, в тому числі, відкриття в Києві в Епіцентрі на Берковецькій першого в країні мультибрендового спортивного аутлет-магазину Intersport площею 3000 кв. м.

Думаю, за масштабами це буде найбільший аутлет-магазин спорттоварів в Україні, в якому будуть присутні світові бренди, а також власні бренди Intersport. Товар буде розміщений так, що людині досить буде провести трохи часу в магазині і вона зможе швидко підібрати собі потрібний предмет.

– Чи задоволені результатами роботи першого магазину поза Епіцентром? Є плани розвивати мережу в інших ТРЦ країни?

– Так, ми задоволені його показниками і вважаємо його одним з кращих магазинів. За товарообігом цей магазин в трійці лідерів по мережі. Крім того, у нього трохи вищий середній чек. Плануємо відкриватися і в інших ТРЦ країни. Переговори ведуться, але для нас дуже важливе гарне місце розташування в кращих торгових центрах країни.

– Вихід в регіональні ТРЦ не плануєте?

– Звичайно, розглядаємо варіанти, в тому числі і в регіонах. У тому ж Миколаєві, де нещодавно був відкритий магазин в ТЦ Епіцентр, спостерігаються дуже хороші продажі. Цей приклад показує, що в багатьох обласних центрах конкуренція набагато нижча і люди чекають приходу якісних рітейлерів сегменту спорттоварів.

Тому форсуємо темпи розвитку, щоб охопити якомога більше регіонів, стати впізнаваними і зміцнитися на ринку.

Для цього не тільки відкриваємо магазини, але і організовуємо різного роду спортивні заходи. Наприклад, у вересні відбувся забіг Intersport Run і спортивний фестиваль Intersport Fest. В майбутньому обов’язково будемо виступати партнерами інших заходів в різних видах спорту. Компанії Intersport і Епіцентр проводять заходи не тільки для впізнаваності, але і для популяризації спорту серед населення. Якщо аудиторія великих міст спорт сприймає як спосіб життя, то жителям міст поменше наше завдання – донести, що спорт – це сучасно, модно, стильно.

– Чи є вже якісь домовленості про відкриття магазинів поза мережею Епіцентр?

– Зараз я можу сказати, що вже підписано договір з київським ЦУМ, ведуться переговори щодо узгодження умов ще з кількома ТРЦ, в яких ми будемо відкриватися на початку наступного року.

– Наскільки активно плануєте розвивати мережу магазинів в найближчі роки?

– Наш план – стати лідером спортивного рітейлу України. Що стосується магазинів – до кінця 2020 року плануємо вийти на 50 торгових точок.

– Які в середньому інвестиції в квадратний метр при відкритті торгової точки Intersport в ТЦ Епіцентр?

– Суми різні в залежності від магазину і концепції, яку обираємо. Ми замовляємо якісне обладнання українських виробників. Для нас головне – кінцева ціна товару для нашого покупця. Тому, де можна заощадити – економимо, скорочуємо витрати на обладнанні магазину і відповідно надаємо найкращі ціни на товари покупцям.

Кадри вирішують все

– Наскільки важлива роль продавця-консультанта в магазинах Intersport?

– Дуже важлива, адже ми продаємо не тільки товари, але також емоції та спеціалізацію. Наші співробітники повинні дати всю необхідну інформацію. Якщо говорити про бігове взуття, то консультант повинен знати, де краще тренуватися і як це правильно робити, щоб не отримати травму. Тому для нас важливо, щоб кандидат мав інтерес до спорту. Під кожну спортивну категорію шукаємо людину, яка захоплюється саме цим видом спорту. Звичайно, в магазинах не будуть працювати професійні тенісисти. Але якщо людина захоплюється тенісом і знає, що таке гейм, сет і матч – це вже непогано.

– Скільки всього співробітників працює в українському Intersport? Наскільки складно знайти відповідний персонал і яка плинність кадрів в компанії?

– У магазинах Intersport Україна працює більше 200 чоловік. Звичайно, кадрова проблема існує – на українському ринку складно знайти хороших фахівців.

Важливо просувати не тільки бренд магазинів Intersport, але і бренд хорошого роботодавця. Бренд, який люблять не тільки споживачі, але й співробітники компанії.

Щоб співробітникам подобалося те, чим вони займаються, ми постійно працюємо над їх навчанням, розвитком, відправляємо в поїздки до Європи для отримання досвіду, а також покращуємо систему мотивацій. До того ж, оскільки у нас високі вимоги до персоналу, то й зарплати вищі за середньоринкові.

– Як компанія розвиває онлайн-продажі в Україні?

– Український сайт пов’язаний з онлайн-магазином групи Епіцентр. Коли ви обираєте якийсь товар на сайті, то автоматично потрапляєте на сторінку інтернет-магазину 27.ua. Зараз на глобальному рівні Intersport розробляє новий веб-сайт, який буде пов’язаний з усіма країнами присутності. Однак у кожній країні є своя специфіка: свій склад, своя логістика та система поставок. Підключити все це в одне ціле не так просто. Але ми йдемо на це, тому що віримо, що продажі через інтернет – це найближче майбутнє. Зі своїм інтернет-магазином на ринок України Intersport планує вийти в другій половині 2019 року. У той же час, особисто я вважаю, що ті емоції, які людина може отримати в магазині, не можна отримати онлайн. Впевнена, що у офлайн-магазинів також є майбутнє.

– Яка частка від товарообігу в Україні продається в інтернеті?

– Близько 3%, але плануємо збільшити її до 12% за наступних кілька років.

– Як вважаєте, наскільки заповнений ринок спортивних товарів в Україні? Які торгові мережі вважаєте своїми прямими конкурентами?

– Мені здається, що до сих пір в Україні дуже активно розвивалися монобрендові магазини. Наприклад, дуже сильний на українському ринку бренд Adidas. Також закріпилися Nike і New Balance. Зараз активно відкриваються магазини ще одного великого гравця, який нещодавно вийшов на ринок – Under Armour.

З мультибрендових мереж можна виділити Мегаспорт і Спортмастер. Однак з моєї точки зору, ці торговельні мережі продають спорттовари, не заглиблюючись в окремі категорії. У своїх магазинах ми глибше сегментуємо асортимент за видами спорту. Звичайно, є на ринку і торгові мережі, які вже серйозно працюють в тих чи інших категоріях, але в основному це вузькоспеціалізовані магазини. Ми ж в одному магазині хочемо об’єднати всі бренди, які можуть наповнити кожну з категорій за видами спорту.

– Незабаром в Україну виходить ще один великий міжнародний гравець спорттоварів – французький Decathlon. Чи зможе він суттєво змінити розклад сил на ринку?

– Конкуренції ми не боїмося, адже вона змушує нас ставати краще. Ми готові до виходу Decathlon. Завдяки тому, що у нас є власні бренди, можемо конкурувати ціною і з французькою мережею. Але нашою перевагою є той факт, що ми торгуємо не тільки своєю, а й брендовою продукцією.

Читайте також –

Запуск інтернет-магазину Decathlon.ua і розширення виробництва в Україні: топ-менеджмент бренду розповів про плани з розвитку


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Ухтишка – це дитячо-розважальні центри у форматі «біля дому». Наразі працює два ДРЦ у Павлограді в ТРЦ та ще чотири...
time icon  
  112
Усі новини ринку