Юлія Дзюба, рітейл-ательє Dzyuba: Як рітейлери використовують гібридні концепти, щоб бути цікавішими для відвідувачів
Засновниця рітейл-ательє Dzyuba Юлія Дзюба про зростання гібридних форматів в рітейлі як способу залучення до себе додаткової уваги та збільшення цільової аудиторії.
Юлія Дзюба має 18-річний досвід у маркетингу, 8 з яких працювала в компаніях Сільпо та Comfy. У компанії Comfy Юлія будувала бренд та комунікаційну стратегію, а у Сільпо п’ять років керувала департаментом оформлення магазинів та відповідала за дизайн та instore-комунікацію. Юлія створила 42 унікальні візуальні формати, відкрила 87 магазинів Сільпо, 5 з яких визнані найкращими інноваційними супермаркетами Європи.
У циклі авторських колонок на порталі RAU Юлія розповідає про концепцію “улюбленого магазину” та ділиться найефективнішими інструментами оформлення торгових точок для формування позитивного клієнтського досвіду. У новій колонці Юлія розповіла про гібридні форматі в рітейлі як спосіб збільшення цільової аудиторії.
Європейський рітейл, намагаючись бути більш цікавим для свєї аудиторії, все більше рухається у сторону створення гібридних концептів, де поєднують retail та HoReCa.
Гарний приклад гібридного формату – модна кав’ярня-магазин LVЕV, де використали ідею трендових складних велосипедів на малих колесах у самому центрі столиці Румунії Бухаресті з мінімалістичним брендінгом та крутим дизайном.
І це не магазин з кавою, а саме кав’ярня з магазином, який представлений у вигляді корнеру, де можна є досить великий асортимент велосипедів, аксесуарів, одягу, а також деяке спорядження, екосумки та рюкзаки.
Ось як вони себе описують:
LVEV, для La Vita E Velo, а не для Львова, українського міста. LVEV — це магазин у центрі міста, де продаються сучасні велосипеди брендів Brompton, Brooks, Pashley та Electra. Але це ще не все, LVEV також є кав’ярнею, яка використовує зерна Медісона, приготовані на La Marzocco, а також пропонує пізній сніданок. Великі вітрини роблять його чудовим місцем для тих, хто шукає затишної атмосфери, насолоджуючись світлом, що надходить ззовні. Столики з мезоніну також приносять свою додаткову вартість, оскільки вони можуть прийняти великі групи людей, щоб зібратися разом за чашкою кави.
Вся атмосфера закладу, деталі декору та дизайн круто розкривають концепцію. Ще мені дуже сподобалася презентація товару, така викладка разом із освітленням додає відчуття камерності.
Щоб дістатися до туалету, треба пройти через старовинне фоє з ліфтом, що саме по собі додає особливого шарму.
В такі місця хочеться ходити ще і ще, щоб надихатися креативною атмосферою та бути у тренді.
Ще один цікавий гібридний формат у Бухаресті – книгарня-кафе HUMANITAS. Самі вони себе називають бібліотекою або libraria. Ще позиціонують себе як арт-галерею, де книга – це вітвир мистецтва.
Одразу зі входу на цю терасу відчувається культурний подих та галерейний настрій. А сама старовинна архітектура будівлі надає цьому рітейлу особливий дух. Кафе тут займає значну площу – біля третини, й розміщене на тихій й затишній терасі з чудовим виглядом на православний храм.
Дуже сподобався підхід до оформлення вхідної групи та самої тераси – через outdoor-банери із аутентичною комунікацією у вигляді замальовок й галерейні постери. Й відсутність вивісок будь-де. Й звісно, вітрини із книгами.
Сама книгарня має олдскульний дазайн, але це їй не заважає, бо в центрі уваги тут функціональність простору й чудова презентація, яка створена через правильно підібране обладнання (різноформатні стелажі, столики, різні низькі приставні полиці, коробки) для викладки – хочеться все порозглядати. Вражає і сама викладка – книги на полицях розміщені й вертикальо й горизонтально одразу, а на столах різнорівневими стопками – це створює певну динаміку й робить магазин не нудним і живим.
Особливо мені сподобалася викладка прямо на сходах й полиця з абсолютним хаосом – як у багатьох людей вдома.
Всередині також є столиики для кави й читання. Окрім книг тут є також багато сувенірки, дрібничок, цікавої канцелярії, інтелектуальні ігри й іграшки для дітей.
В цілому дуже атмосферне місце, де можна провести достить багато часу. Класний концепт!
Ще хочу розказати про м’ясний ресторан із крамницею Vacamuu. Якщо ви хочете крутий стейк або бургер, то це один із найкращіх закладів в Бухаресті, який рекомендують місцеві гурмани. Так, у нас є щось схоже, але не таке.
По-перше, це не мережевий формат, скоріше сімейний бізнес, в якому у центрі уваги – якість та сервіс. Власник закладу постійно знаходиться в залі й ненав’язливо спостерігає за усим, що відбувається, підходить до гостей, гостинно спілкується, може допомогти офіціанту або порекомендувати вино, або соус до стейку в крамниці. І ця сімейність з такою повагою автоматично створює відчуття якості продукту, справжньої крафтовості і відбірності.
Сама крамниця досить велика й дійсно популярна окремо від ресторану й закриває потреби у приготуванні повноцінної вечері.
Мене дуже порадувала різнорівнева крос-презентація попереду вітрини та на ній, яка створює вигляд крамниці на фермерському ринку.
Дизайн простий і душевний, акцентна зона із вітринами та баром притягує погляд. Камера дозрівання м’яса – прямо у залі поряд зі столами. Фішка в декорі – авторські картини на тему мяса, а також інший арт, який надає легкий настрій галереї.
Ціни в підвісному меню відсутні, цінники також, бо пропозиція говорить сама за себе. Сміливо, і ще одна фішка концепції.
Коли фотографувала для вас цей заклад, поспілкувалася із власником, він тричі бував у Києві, дуже любить наше місто, разом із нами чекає на перемогу й планує повернутися ще. А я йому подякувала за такий чудовий і душевний концепт.
Читайте також –
Юлія Дзюба, рітейл-ательє Dzyuba: Патріотичний мерч стане новою комунікацією