Співвласник туроператора Join Up планує створити мережу кафе і відкрити стейк-хауз
Співвласник Join Up Юрій Альба планує інвестувати в ресторанний бізнес – відкрити стейк-хауз Toro Blanco, а також створити мережу на базі чинного Wake Up cafe. Експерти кажуть, що новачку буде непросто – на ресторанному ринку Києва висока конкуренція.
Вихід в мережу
«Wake Up cafe відкрилося в районі ст. м. Бориспільська два роки тому, – розповідає Юрій Альба порталу LIGA.net. – Воно показало хороші результати, і ми вирішили створити на його базі мережу, зараз займаємося пошуком приміщень”. Альба каже, що в найближчі два-три роки планує відкрити до семи закладів Wake Up cafe. Всі вони будуть працювати в середньому ціновому сегменті з середнім чеком близько 150 грн.
Перший стейк-хаус Альби Toro Blanco відкриється на Позняках в кінці березня-на початку квітня. «Ми можемо розвивати цей формат і далі, все буде залежати від результатів роботи першого закладу», – зазначив він.
Розмір інвестицій в ресторанний проект і термін його окупності Альба не називає. Відкрити кафе міського формату можна за $50 000, стейк-хаус – за $300 000, говорить генеральний директор компанії Ресторанний консалтинг Ольга Насонова. Повернути вкладення, за її оцінками, можна за рік і три роки відповідно.
Це не перша спроба підприємця, який заробив ім’я та гроші на туристичній індустрії, піти в суміжний бізнес. В кінці грудня минулого року Join Up презентувала нову авіакомпанію SkyUp. Перевізник зареєстрований в Києві в червні 2017 року, писала раніше LIGA.net.
Жорстка конкуренція
Join Up – помітний гравець в українському виїзному туризмі. За даними Pro-Consulting, в 2016 році 70% ринку ділили між собою Anex Tour (частка ринку 35%), Join Up! (20%) і TPG (15%). Навіщо власнику турфірми відкривати ресторани і запускати авіакомпанію? «Я намагаюся диверсифікувати свій бізнес», – пояснює Альба.
Ресторанний бізнес привертає непрофільних інвесторів, підтверджує Насонова. Кожен другий ресторан в Києві відкривають люди, які раніше не стикалися з цією сферою. Інтерес до громадському харчуванню можна легко пояснити: щорічно ринок росте на 15-20%, середній термін окупності становить три роки. За підрахунками Ольги Насонової, в минулому році тільки київські ресторатори продали товарів приблизно на 4 млрд грн.
Удача супроводжує не всіх, багато закладів закриваються. За оцінками Насонової, в минулому році в столиці відкрилося близько 100 нових об’єктів, закрилося – 75. «Конкуренція дуже жорстка, і в Києві працює багато хороших закладів», – розповідає LIGA.net комерційний директор мережі Мировая карта Віталій Шадчнєв. У форматі міських кафе вже працюють Citizen Cafe, Pesto Cafe, Моменти, Жовток, Канапка-бар та інші.
Популярність кафе залежить від його місця розташування, говорить Шадчнєв. У Києві спостерігається дефіцит приміщень під ресторани в популярних місцях. Головна проблема в роботі стейк-хауса – дефіцит якісного м’яса. «Його можна імпортувати, але тоді вартість страв буде дуже високою. А це невигідно», – розповідає Шадчнєв. Ресторанний ринок істотно відрізняється від туристичного і новій мережі буде непросто домогтися успіху, вважає він.
Джерело: LIGA.net
Читайте також –
New Retail: нова мережа магазинів LITRA з найбільшим вибором пива та віскі