Як рітейлери борються за наявність товарів у магазинах

Як рітейлери борються за наявність товарів у магазинах

03.03.2022 11:15
  902
Микола Маранчак

Коли і як рітейлери планують повернути дефіцитні продукти харчування і скільки вони тепер коштуватимуть.

Вчора, 2 березня, Асоціація рітейлерів України направила відкритий лист виробникам та постачальникам продуктів харчування з проханням не підвищувати відпускні ціни для магазинів. Але деякі це все ж таки роблять. Delo.ua підготувало матеріал про особливості українського рітейлу воєнного часу та відповідає на найактуальніші питання – де все ще можна купити продукти харчування, з якими категоріями зараз дефіцит і що мережі роблять, щоб повернути товар на полиці.

Проблемна логістика

З чергами на вході в супермаркети жителі столиці вперше зіткнулися після тривалої комендантської години. Тоді відкрилися далеко не всі магазини, а в тих локаціях, які запрацювали, стояли величезні черги – кияни кинулися поповнювати запаси продуктів.

За словами начальника управління з корпоративних комунікацій корпорації АТБ Сергія Демченка, компанія ввела обмеження на вхід в цілях безпеки, а також для того, щоб люди не скуповували товари в паніці. З цією метою в компанії запровадили й обмеження кількості товарів одного найменування. В основному для товарів соціальної групи – бакалії, хліба та інше.

“Складність головним чином в доставці товарів з тих регіонів, де зараз йдуть бої. Ситуація моніториться щогодини. Ми створили оперативний продовольчий штаб – шукаємо будь-які можливості доставляти продукти. Наприклад, зараз на допомогу до нас прийшла Нова пошта, вона надала нам свій транспорт, щоб ми могли організувати доставку товарів”, – розповідає Сергій Демченко.

Він підкреслює, що проблема зараз тільки одна – можливість доїхати до постачальника. Іноді такої можливості просто немає, особливо для тих територій, на яких сьогодні йдуть бої. Позначається, звичайно ж, і людський фактор – водії побоюються їхати під обстрілами.

“Але ми працюємо. Навіть сьогодні наші машини поїхали до постачальників. Вирішуємо питання щодо створення додаткових складських приміщень, щоб оптимізувати логістику. Ведемо навіть переговори з постачальниками з Польщі – вони готові поставляти нам товари. Адже ми розуміємо, що наші регіональні постачальники сьогодні в складних умовах. У не менш складних, ніж покупці і вся країна”, – зазначає Сергій Демченко.

В компанії використовують будь-яке транспортне вікно, що з’явилося, і у постачальників в буквальному сенсі “вигрібають” все, що є на складах. По Києву це дає можливість функціонувати більш ніж 100 магазинам.

Крім них створили 31 опорний магазин – там формується найбільший асортимент продовольчих товарів. Решта працюють з тим асортиментом, який є. Але як тільки ситуація з транспортом покращиться, питання щодо наповнення товарами відпаде. У компанії розраховують, що ситуація вирішиться в найкоротші терміни.

Брак персоналу

У Fozzy Group говорять про аналогічні проблеми з логістикою, але, тим не менш, сьогодні по Україні працює більше 90% магазинів Сільпо, Фора, Fozzy Cash&Carry. За словами керівника прес-служби Fozzy Group Івана Пальчевського, сьогодні в компанії роблять все можливе, щоб забезпечувати українців продуктами харчування, адже це їх громадянський обов’язок. Але не завжди вдається робити це за запланованим графіком. Пальчевський пояснює – не вистачає рук, особливо в логістичних центрах. Також гостра потреба в комплектувальниках, вантажниках і водіях.

“Ми оперативно реагуємо на ситуацію з наявністю продуктів у супермаркетах. На складах достатньо запасів. Однак через проблеми на дорогах ми доставляємо товари довше звичайного. Особливо це стосується регіонів, де ведуться активні бойові дії”, – пояснює Іван Пальчевський.

За його словами, українці сьогодні закуповують всі товари, але продукти тривалого зберігання (крупи, консерви) користуються більшим попитом, ніж зазвичай. Однак крім них купують українці і свіжі овочі, фрукти, м’ясо, рибу, молоко, а також шоколад. При цьому в компанії вирішили не вводити обмежень за кількістю товарів в одні руки – в Сільпо як і раніше можна закуповуватися в будь-якій кількості.

Крім того, в Сільпо діє мораторій на підвищення цін – в компанії не приймають збільшення ціни від постачальників і не піднімають відпускні для покупців. Так, гречка коштує сьогодні від 24,59 грн. Тобто в ту ж ціну, що і до військових дій.

Де купити хліб

За словами генерального директора інвестиційної групи VolWest Group (мережа SPAR і Наш край) Романа Корсака, ситуація сьогодні складна, але контрольована. Найбільші складнощі з товарами бакалійної групи – в тому числі з борошном, крупами, консервами. Вода є, тому що стоять апарати з фільтрами, люди набирають в пляшки, ця послуга зараз безкоштовна.

“Складнощі головним чином з логістикою – машини розгортають в межах областей, водії не хочуть їхати в певні райони, але це ми зараз вирішуємо”, – розповідає Корсак.

За його словами, сьогодні в магазинах роблять фокус на поповненні базових товарів – крупи, макарони, вода, консерви і т.п. також фокусуються на власному виробництві – закуповують багато борошна і випікають основний асортимент хлібної продукції і базову кулінарію. Також централізовано роблять багато напівфабрикатів і розвозять по магазинах. Крім того, постійно підтримують залишки фрешу, зокрема, м’яса.

“Ми на постійному контакті з центральним офісом SPAR International, тому отримуємо фінансову допомогу. Також ми очікуємо гуманітарної допомоги продуктами від SPAR з Польщі. Головна складність – логістика. Але ми розраховуємо найближчими днями її вирішити. SPAR по всьому світу підтримує Україну і активно допомагає”, – повідомив Роман Корсак.

Читайте також

ВАЖЛИВО! Онлайн-карта працюючих магазинів із графіками роботи


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку