Як технології та цифровізація допомагають бізнесу: досвід Intertop Ukraine та Сільпо
Щоб зберегти лояльність споживачів, нарощувати аудиторію та покращувати бізнес-результати, компанії мають стати на шлях цифрової трансформації.
Впровадження технологій зробило життя людей простішим і приємнішим, а для бізнесу стало необхідною умовою розвитку і навіть існування. Економічна правда поспілкувалися з Chief Digital Officer Intertop Ukraine Олексієм Сапунковим і цифровим трансформатором Fozzy Group Віталієм Ворожбитом, щоб дізнатися, яке значення технології та цифровізація мають для українських компаній. RAU пропонує найцікавіші фрагменти цього інтерв’ю.
За словами Олексія Сапункова, в основі змін завжди стоїть споживач. Сучасний клієнт прагне персоналізованої взаємодії, зручності, хоче бачити якісний контент та швидко отримувати свої замовлення.
«Технології – невід’ємна частина стратегії будь-якої компанії. Майже у всіх підрозділах Intertop Ukraine є проекти з IT-складовою. Більшість з них пов’язані з удосконаленням клієнтського досвіду. Ми усвідомлюємо, що в цифровому світі, де для переходу з однієї шопінг-платформи на іншу достатньо переключити вкладку, споживач обирає не конкретний товар, а досвід», – каже Олексій.
На думку Віталія Ворожбита, суттєву роль в активній цифровізації брендів зіграла пандемія. Неочікувано та дуже прискорено компаніям довелося змінювати свій курс та прилаштовуватися до нової реальності.
Для Fozzy Group цифровізація почалася із запуску мобільних додатків Сільпо та Фора. Це спростило участь клієнтів у програмах лояльності, дозволило керувати пропозиціями, легко робити онлайн-замовлення і навіть розраховуватися за допомогою додатка. Взаємодія із споживачем стала швидкою та зручною. Перехід в онлайн також допоміг уникнути використання пластику та паперу в програмі лояльності.
«Раніше ми відправляли своїм гостям папірці з купонами в конвертах та виготовляли пластикові картки, а це теж коштує грошей. Тепер ми спілкуємося з гостями безпосередньо, не витрачаючи на це божевільні гроші та позитивно впливаючи на навколишнє середовище», – розповідає Ворожбит.
За його словами, коли в березні 2020 року стало зрозуміло, що попереду тривалий локдаун, Fozzy Group змогла за п’ять тижнів запустити інтернет-магазин та власну доставку в містах присутності Сільпо.
Для Intertop Ukraine одним з масштабних проєктів стало впровадження ERP-системи (Enterprise Resource Planning – планування ресурсів підприємства) SAP S/4HANA.
У ній реалізовано рух товарів, логістичні процеси, бухгалтерський і фінансовий облік. SAP S/4HANA допомогла компанії інтегрувати низку процесів, що раніше велися в окремих системах, та автоматизувати ті з них, що велися вручну.
«Нам вдалося уникнути дублювання обліку, розбіжностей і помилок, а також значно прискорити ухвалення важливих управлінських рішень. Ми впровадили рішення SAP менш ніж за рік, що є рекордом для бізнесу такого масштабу в Україні та в багатьох інших європейських країнах», – каже Сапунков.
За його словами, найважливіший фактор успішної IT-трансформації – правильно організовані комунікації та взаємодія з командою.
Читайте також –