Інфографіка Zakaz.ua: які товари найчастіше замовляють українці онлайн під час війни

Інфографіка Zakaz.ua: які товари найчастіше замовляють українці онлайн під час війни

09.06.2022 08:30
  2460
rau

Аналітики сервісу доставки продуктів Zakaz.ua дослідили: на які продукти та категорії товарів зріс попит серед українських онлайн-покупців під час війни у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. З’ясувалося, що українці заощаджують гроші, купують акційні товари та запасаються бакалійними продуктами і питною водою.

Динаміка змін за товарними категоріями 

Під час війни в Україні серед онлайн-покупців сервісу Zakaz.ua суттєво зріс попит на бакалійні товари: крупи, макарони, борошно, цукор, сіль, соняшникову олію, консерви, чай та каву. З березня по травень 2022 року доля замовлень серед усіх категорій на цю групу товарів становить 20,8%, тоді як за аналогічний період у 2021-му була 17,8%. Така тенденція не є дивною, адже багато українців в кризові часи запасаються поживними та необхідними продуктами довготривалого зберігання.

Крім цього, варто зауважити, що дуже помітно зріс попит на категорію акційних товарів – на 4,5%. У весняний період минулого року ця категорія мала показник попиту 0,2%, тоді як зараз зросла до 4,7%. Такі зміни пов’язуємо з падінням рівня доходів населення через війну. Українці заощаджують кошти, тому почали частіше купувати товари зі знижками.

Також відзначимо зростання попиту на наступні групи товарів: риба та морепродукти – на 3,5%, товари для тварин – на 3%, вода та напої – на 2,2%, солодощі, снеки та кондитерські вироби – на 1,2%, товари для дітей – на 0,4%.

В той же час, під час війни найбільше впав попит на овочі та фрукти. Зазначимо, що протягом минулих років у кошику покупців навпаки частіше переважали товари категорії «фреш». Динаміка на попит цих товарів постійно зростала й у 2021-му становила 17,4%. Проте, під час війни попит на овочі та фрукти дуже скоротився – на 8,2% та становить тепер лише 9,7% від продажів усіх товарів.

“Падіння попиту на овочі та фрукти спровоковане значним зростанням цін на продукти цієї категорії. Адже відомо, що великий відсоток даних товарів на полички вітчизняних магазинів потрапляв саме від закордонних постачальників. В умовах закритого неба та заблокованих портів через війну надходити імпорт може лише фурами з ЄС, а не морським транспортом. Тому, через складнощі з логістикою, ціни на ці продукти суттєво підскочили”, – коментує Євген Нетреба, комерційний директор компанії.

Також впав попит на наступні категорії товарів: молочна продукція, яйця та сир – на 3,1%; м’ясо та ковбасні вироби – на 2,6%; канцелярія, товари для дому, кулінарія – на 5,6%, заморожені продукти – на 0,2%; засоби особистої гігієни та побутова хімія – на 0,9%; алкоголь та табачна продукція – на 1%.

Зазначимо, що тимчасове падіння продажів на алкогольну продукцію було спровоковане ухваленням на заборону та обмеження продажу алкоголю українським урядом. Водночас, під час війни дуже підскочив попит на табачну продукцію. Тому, беручи до уваги ці чинники, загальний попит на дану категорію впав на незначний показник.

Популярні товари в чеку

Якщо говорити про наповнення споживчого кошика під час воєнного стану в Україні, він не суттєво відрізняється від мирного часу. За даними сервісу доставки продуктів Zakaz.ua, у 2021 році в українських супермаркетах найчастіше замовляли додому хліб, воду, молоко, сік, куряче м’ясо, яйця, картоплю та банани. Ці товари зустрічалися більш ніж у 50% кошиків онлайн-покупців сервісу. Під час військового стану майже всі ці позиції, окрім картоплі та соку, збереглися й так само часто зустрічаються в чеку покупців. Проте додатково з’явилися наступні товари: гречка, сметана, масло, цукор, сіль та макаронні вироби.

Варто відзначити, що ажіотаж на сіль має тимчасовий характер та був спровокований в даному періоді на фоні новини про припинення роботи підприємства Артемсіль. Наприкінці травня від клієнтів були зафіксовані замовлення від незначних 5-ти пачок солі до вагою понад півтори тонни. Товар швидко був розпроданий та зметений з усіх полиць супермаркетів протягом тижня. Проте, сіль від дорогих виробників залишилися в асортименті.

Через які канали замовляють

Для зручності Клієнтів Zakaz.ua, у січні 2020 був створений мобільний додаток одразу на двох платформах: iOS та Android. Зазначимо, що раніше користувачі сервісу могли робити замовлення лише через веб-сайт. Наразі додаток користується величезним попитом, і кількість нових користувачів щодня зростає. Наприклад, у 2020 році 76,7% з усіх клієнтів замовляли через сайт сервісу, а мобільний додаток використовували 23,3% клієнтів. У 2021 році ситуація змінилася на користь програми, де частка на користь застосунку замовлень підвищилася до 46%.

З початком повномасштабної війни тренд на використання мобільного додатку суттєво зріс та стабільно перевищує показник на понад 50%. У лютому 2022-го через мобільний додаток було зафіксовано 51,6% замовлень від клієнтів, у березні показник сягнув піку – 58,7%.

Варто зазначити, що кількість замовлень від користувачів додатком IOS переважають над кількістю замовлень від користувачів Android.

Якщо говорити про те, в яких містах України найчастіше замовляють продукти онлайн, поза сумнівом, у трійці лідерів знаходяться найбільші міста-мільйонники: Київ, Львів та Дніпро.

Читайте також –

Як змінилися ціни на продукти в супермаркетах Києва під час війни – інфографіка Zakaz.ua


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  93
Усі новини ринку