Інфографіка: що продавали рітейлери та що купували українці в 2018 році
Найбільше грошей в минулому році споживачі витратили на ліки, автомобілі й автотовари, бензин і кондитерські вироби.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Державна служба статистики опублікувала дані про товарну структуру внутрішньої торгівлі підприємств України за минулий рік. Варто відзначити, що в даному випадку мова йде саме про структуру торгівлі виключно юридичних осіб – в даному звіті обсяги товарів, проданих фізособами, не враховуються.
Серед усього обсягу товарообігу більше половини займають непродовольчі товари. Причому якщо в 2017-му споживачі на продукти харчування витратили 233,2 млрд грн – 38,8% від усіх витрат, то в минулому витрати на харчування збільшилися до 43,3% – практично до 290 млрд грн. Виручка рітейлерів від продажу продуктів рік до року виросла на 56,5 млрд грн. Для порівняння – обсяг продажів непродовольчих товарів збільшився на 26,6 млрд грн.
У топ-5 найпопулярніших в українців продуктів: кондитерка, молочка, м’ясо птиці, ковбаса та сало, а також пиво. Найбільше за рік зросли витрати на кондитерські вироби – плюс 5 млрд грн у порівнянні з 2017-м, а частка цієї категорії в загальній структурі торгівлі збільшилася на 0,4 процентних пункта.
Серед інших істотних для українських споживачів продуктів харчування можна відзначити горілку та лікери – 2,2% у товарній структурі внутрішньої торгівлі, або 14,7 млрд грн, сири – 1,8% або 12,1 млрд грн, хліб і хлібобулочні вироби – 1,6%, 10,6 млрд грн, і тютюн – 3%, 19,9 млрд грн.
Серед непродовольчих товарів головною статтею витрат наших співвітчизників уже не перший рік залишаються фармацевтичні товари. Ліків і супутніх продуктів українці накупили на 65,5 млрд грн – на 10,3 млр грн більше, ніж роком раніше.
На автомобілі й автотовари витратили 48,8 млрд грн. Зате помітно скоротилися витрати на бензин – в товарній структурі внутрішньої торгівлі підприємств його частка скоротилася на 2,2%, впавши з 36,7 млрд грн до 27,6 млрд грн. У той же час дещо збільшилися і частки, і суми продажів косметики та парфумерії, а також товарів для будівництва та ремонту.
Не потрапили в топ-5 найпопулярніших товарів, але становлять помітну частину витрат українців такі категорії як побутова техніка (3,2% загального товарообігу, 21,3 млрд грн), одяг для дітей (2,3%, 15,6 млрд грн), і побутова хімія (2,1%, 14,1 млрд грн).
Читайте також –
Рік роздробу: як в 2018-му торгували рітейлери України по областям (інфографіка)