Дмитро Расновський, Glovo: Кур’єри — королі карантину. Чи не все так прекрасно?

Дмитро Расновський, Glovo: Кур’єри — королі карантину. Чи не все так прекрасно?

22.04.2020 08:00
  418
rau

Чи вийшла Glovo на рівень самоокупності в Україні, як почуваються заклади громадського харчування, і що відбувається з бізнесом компанії в інших країнах.

Цей текст доступний також російською мовою

Матеріал записаний НВ Бізнес під час стріму X-STREAM від Lobby X — серії онлайн-інтерв’ю з топ-менеджерами компаній різних індустрій, де вони розповіли як їх компанії переживають кризу і прогнозують майбутнє своїх галузей. Питання генеральному менеджеру Glovo Україна Дмитру Расновському задавав Владислав Грезев – CEO Lobby X. RAU публікує ключові тези бесіди.

Як працює зараз офіс

Я і наша команда, навіть до введення карантину перейшли на work from home, тому що ми технологічна компанія, нам не потрібно бути в офісі. Весь штат працює віддалено.

Як йде бізнес

З одного боку, за рахунок того, що люди зараз опинилися на карантині, вони стали активніше користуватися онлайн-сервісами. Кількість нових користувачів, які приходять на тиждень, більш ніж подвоїлася. З іншого боку, ми зростаємо за рахунок нових категорій: якщо раніше більше замовлень приходило на ресторани, то зараз люди замовляють з аптек і супермаркетів.

Продажі з аптек подвоюються щотижня. Частково, тому що ми знизили вартість доставки з 60-ти до 1 грн. Прийняли рішення, що аптеки — критично для населення. Для нас це свідомо збиткова історія, але це певного формату соціальна відповідальність.

З приводу супермаркетів: раніше люди воліли сходити туди самі. Зараз замовляють у випадку, якщо щось забули, або великі замовлення. З того, що я спостерігаю, доставка як категорія в цілому зростає, ростемо ми, ресторани свої служби доставки дуже активно розвивають. Ми бачимо проекти Нова пошта, інших. Всі намагаються з одного боку знизити втрати, спробувати якісь нові штуки, нові бізнес-моделі і запропонувати рішення.

Ложка дьогтю

З одного боку, обсяг бізнесу зріс і це помітно неозброєним оком, враховуючи кількість кур’єрів на вулицях. З іншого: прибутковість падає, тому що багато ресторанів просто закрилися — доставка зараз, на жаль, не на тому рівні, щоб перекрити втрати офлайну. І виходить, що для того, щоб кожен користувач міг зробити замовлення, нам доводиться збільшувати дистанцію. Чим вище дистанція, тим більше ми повинні компенсувати кур’єру.

По-друге, є зниження середнього чека. Це пов’язано з тим, що люди починають розуміти, що вони не в оплачуваних відпустках. До того ж, у багатьох ресторанів є проблеми з ліквідністю і вони просять про відстрочку оплат або про перегляд комісій.

Виходить, що грошей в системі стає все менше. Транзакцій більше, а грошей, на жаль, менше. І питання в тому, що дуже складно утримати це все на плаву. Доставка зростає, і великий плюс в тому, що багато хто залишиться в індустрії доставки. Я не здивуюся, якщо ряд рестораторів залишать свою доставку і після карантину, так як знайдуть способи поєднувати.

Але давайте подивимося на котирування food delivery, які публічно торгуються. Є Uber – глобальна компанія, яка торгується на нью-йоркській біржі, є Take away, є Grub Hub, я можу продовжувати список. Ці всі компанії показують негативну динаміку, їх котирування падають. Тому що, з одного боку, для котирування важливий оборот, але і визначеність економіки яка є. Тому з упевненістю можу сказати, що ми і наші конкуренти інвестуємо в ринок, в його майбутній розвиток і це перш за все інвестиція. На жаль, про прибуток мова не йде. Можливо, через п’ять років, коли буде якась інша криза, вже буде інша ситуація, але не зараз.

Чи багато нових кур’єрів з’явилося

Засмучує, що попит і кількість людей, які хочуть бути кур’єрами, демонструє, що проблеми в економіці вже почалися. Є величезний потік бажаючих стати кур’єрами і ми, на жаль, не можемо всіх найняти. За кількістю кур’єрів ми виросли у відсотках може на 15%.

Якщо раніше у кур’єрів було 10 годин на тиждень на доставку, це були переважно студенти. Зараз у них з’явилося більше часу, кур’єри стали більше доставляти, тому нам не потрібно сильно збільшувати штат.

Як почуваються ресторани

По-перше – як би не розвивали доставку, цього не вистачить, щоб закрити офлайн. Плюс доставка менш маржинальна для рестораторів. Тому багато хто розглядає доставку, як можливість дати своїм кухарям і офіціантам попрацювати щоб не скорочувати. Втрачають, звичайно, в прибутку, але це виживання.

По-друге – більшості не вдається істотно знизити вартість орендної плати. Комусь вдалося, комусь ні.

Коли у ресторану була велика територія з великою терасою навіть з орендною знижкою, це все одно великий кост, який складно відбити. Багато хто вже змушений закриватися. Ще складніше барної індустрії. Очевидно, що деякі заклади не просто закрилися, а розірвали договори оренди і забрали своє обладнання. Після карантину цих місць просто не буде.

Що відбувається з Glovo на інших ринках

Чому нам легко будувати прогнози, тому що майже всі вже бачили. Якщо брати Іспанію, Італію — одні з ключових ринків і де великий показник смертності населення, то там закривається багато ресторанів, вводиться дуже багато обмежень з безпеки. І закриті всі великі мережі.

Це приклад того, коли доставка є, але попиту ж немає. Попит впав і люди дуже песимістично дивляться на економічну ситуацію, тому економлять. І це Іспанія – країна з євровалютою, де відспочатку більше накопичень.

В цілому ми розглядаємо п’ять фаз карантину. Фаза №1 — все як завжди, фаза №2 – все начебто, як зазвичай, але школи вже закрили, фаза №3, коли введений загальнонаціональний карантин, фаза №4, коли закриті ресторани, обмеження з продажу продуктів харчування і обмежена доставка, або годинами, або ще чимось ще, 5 — коли повертаємося в usual. Те, що зараз відбувається, Всі країни рухаються від 1 до 4. Ми вже готуємося до того, що буде фаза 4, що введуть комендантську годину, обмежать години продажів в різних магазинах. На фазі 4 на всіх ринках доставка дуже падає.

Чи вийшла Glovo на рівень самоокупності в Україні

Ні, звичайно. Але є план на 2020-й. Зараз це просто неможливо, на жаль. Ми покращували свої показники, але в період карантину через те, що є певні потреби у рестораторів, за рахунок зростання аптек і супермаркетів, історія очевидно все більш неприбуткова. Є купа речей, в які ми свідомо інвестуємо. Ми розуміємо, що таке час і це свідома стратегія компанії. Про зростання йдеться, а про самоокупність – ні. Сподіваюся, що це відбудеться наприкінці року. Ми на це спрямовані.

Джерело: НВ Бізнес

Читайте також

Швидкі іспанці: в чому стратегія успіху сервісу доставки Glovo


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку