Ганна Луковкіна, Всі. Свої: плануємо відкрити ще два магазини в ТРЦ у 2020 році

Ганна Луковкіна, Всі. Свої: плануємо відкрити ще два магазини в ТРЦ у 2020 році

02.12.2019 08:15
  931
Микола Маранчак

Ганна Луковкіна – авторка та засновниця проєкту Всі. Свої про сусідство з H&M в Lavina Mall, проблеми локальних брендів, стратегічні цілі, кампанію «До біса пакет» та Олега Сенцова.

Цей матеріал доступний російською мовою

Наприкінці вересня Всі. Свої відкрили в київському Lavina Mall перший для мережі мультибрендовий шопінг-простір на території ТРЦ, де на площі понад 1000 кв. м представили жіночий і чоловічий одяг, взуття, аксесуари та прикраси від 100 українських виробників. RAU розпитала Ганну Луковкіну про розвиток бізнесу та подальші плани.

У вересні магазин Всі. Свої відкрився у Lavina Mall. Що вплинуло на ваше рішення обрати саме цей ТРЦ?

– Перші два магазини Всі. Свої відкрилися на Хрещатику – в самісінькому центрі української столиці. І це задає певну планку: коли тебе представлено чи не на найкращій локації в усій країні, то рухатися далі можна лише в одному напрямку – також до кращих з кращих. І Lavina Mall, безумовно, належить до них. Тут представлено дуже багато всесвітньо відомих брендів, сусідство з якими – важлива репутаційна історія, що наочно демонструє: українські виробники здатні витримувати конкуренцію на рівних.

У Lavina Mall також є магазин H&M. Для вас таке сусідство – це конкуренція чи якась синергія для задоволення різних потреб споживачів?

– Я розглядаю конкуренцію позитивно: не як боротьбу, а як потужний мотиватор, а ще – як інструмент для задоволення потреб різних клієнтів. Подивіться навкруги – всі люди мають різні потреби. І це дає нам, підприємцям, великі можливості – можливості винаходити способи їхнього задоволення та робити успішний бізнес. Та й, зрештою, свідома людина завжди обиратиме ті бренди, що відповідатимуть саме її запитам та цінностям.

Як пройшло відкриття магазину і який трафік відвідувачів ви отримали?

– Ще задовго до запуску магазину, ми активно анонсували подію у ЗМІ та власних соцмережах. Також робили промо безпосередньо на локації – для відвідувачів Lavina Mall. Зокрема, поставили величезний банер з дірочкою для підглядання – крізь неї можна було спостерігати за процесом підготовки для відкриття. Нашою метою було створити передчуття справжнього свята. У перший день роботи магазину Всі. Свої у Lavina Mall до нас прийшло понад 4000 відвідувачів. Вважаю це великим успіхом: як особисто для нашого проєкту, так і для українських брендів загалом.

У 2020 році ми плануємо масштабувати бізнес та відкрити магазини Всі. Свої ще у двох ТРЦ. Як я вже казала, ми ставимося до процесу відбору дуже відповідально. Всі ці магазини – включно з тим, що вже відкрився у Lavina Mall, – об’єднуватиме спільна бізнес-модель: мультибрендові магазини українських виробників одягу, взуття, аксесуарів та (в деяких) декору. За концепцією всі вони матимуть впізнавані спільні риси. А саме: розміщення примірочних – ключового місця, де клієнт приймає рішення про покупку, – у центрі приміщення. Ще – зручне розташування касової зони, спільне для всіх кольорове оформлення, поєднання шопінг-простору та кав’ярні. У торговельних залах лунатиме музика українських виконавців. Тобто, коли ти зайдеш в такий магазин в тому чи іншому ТРЦ, то відразу відчуватимеш, – ти потрапив не деінде, а саме до «своїх».  Проте, магазини не будуть зроблені під копірку – кожен матиме свою характерну особливість.

Чи означають ці відкриття, що Всі. Свої взяли ціль на активне масштабування мережі?

– Можна сказати й так (посміхається).

Чи скоро регіонам можна очікувати на Всі. Свої у себе? Які міста розглядаєте?

– Наразі – жодні. Адже зараз ми хочемо відпрацювати всі бізнес-процеси у київських магазинах,  тому на 2020 рік розширення на регіони не плануємо. Далі – побачимо.

Яких результатів вдалося досягти із запуском інтернет-магазину? У чому його особливість?

– Ми запустили інтернет-магазин у квітні 2018 року. Спочатку – у бета-версії, а згодом протягом року додавали новий функціонал. Якщо порівняти жовтень минулого року з нинішнім, то кількість відвідувачів vsisvoi.ua зросла втричі. І – так само втричі зросла кількість транзакцій, тобто покупок на сайті. У створенні візуального контенту нам допомагає власна фотостудія, де працюють фотографи, стилісти, моделі, адміністратори. Тому ті, хто називає нас «українським Asos», мають рацію (посміхається).

Для його обслуговування маємо власний контакт-центр із кваліфікованими консультантами, які добре знаються на специфіці нашої продукції. Вони по телефону підкажуть, як точно підібрати розмір у того чи іншого бренда – адже розмірні сітки у всіх різні, запропонують декілька варіантів на вибір, допоможуть вдосконалити образ. Також ми маємо власний кур’єрський сервіс. Ви можете замовити декілька речей для примірки, або – одну й ту саму річ у різних розмірах чи кольорах. До вас приїде наш консультант, і ви матимете змогу обрати те, що пасуватиме вам якнайкраще.

Я нарахував на сайті 13 брендів у розділі “популярні”. Що їх виділяє с поміж інших?

– Це не статичний, а динамічний розділ. Тобто бренди у цій категорії постійно ротуються за принципом лідерів продажів за останній місяць або трендами, які цікавлять користувачів сайту більше від інших.

Серед них – Всі. Свої Wear – хто розробляє ці моделі? Це власне виробництво Всі. Свої? 

– Так, це наші речі, виготовлені у партнерстві з українським виробником. Зокрема – колекція футболок «Не вішай ярлики», присвячена кампанії проти гендерної нерівності. Її ідею та дизайн ми розробили та реалізували у партнерстві з Фондом Олени Пінчук та Одеським художнім музеєм, а безпосередньо виготовлення футболок відбувалося на українській фабриці, яка стала нашим підрядником. Ще у розділі Всі. Свої Wear представлені наші торби «До біса пакет».

Розкажіть про кампанію «До біса пакет». Що це – більше хайп на еко-темі чи бренд дотримується якоїсь стратегії або мети?

– Все просто – нам не байдуже. Не байдуже, що відбувається з Україною. Ми як бізнес теж певною мірою несемо відповідальність за це. І не хочемо стояти осторонь, закривати очі, – навпаки, бажаємо зробити все, що в наших силах, аби почати виправляти ситуацію. Цією акцією ми хотіли привернути увагу, змусити людей замислитися – зрозуміти, що їм не потрібно 500 пакетів на рік, адже можна легко змінити звички шопінгу, взявши з собою торбинку. Аби наочно показати, про яку велику кількість шкідливого для довкілля сміття йдеться, ми придумали креативне рішення: заповнили наші величезні вітрини на Хрещатику, 27, цими самими пакетами, й будь-хто мав змогу прийти та лишити там власні. Згодом все це ми віддали на переробку та безпечну утилізацію.

Для вас було несподіванкою, коли колишній бранець Кремля Олег Сенцов прийшов до вас в магазин чи ця зустріч – спільна акція?

– Так само, як і решта патріотів нашої країни, ми роками переймалися долею Олега, сподіваючись на його повернення додому. Свого часу ми долучилися до світової кампанії #FreeSentsov, і нашим голосом, знову ж таки, стали наші вітрини, де ми розмістили банери на підтримку Олега. Але його візит до нас аж ніяк не був запланованою акцією – це була несподіванка, дуже-дуже приємна для нас. Олег прийшов до нашого магазину з другом – гадаю, у пошуку одягу. Проте, його відразу впізнали. Було дуже багато бажаючих з ним сфотографуватися – як серед наших працівників, так і відвідувачів магазину. Тож Олег просто змушений був влаштувати експромт-фотосесію, через яку часу на шопінг у нього вже не лишилося (посміхається). Сподіваємося, він ще прийде до нас, – чекатимемо на нього!

Якби Ви порівнювали Всі. Свої зі світовим брендом або маркетплейсом, хто б це був? Чому?

– Не знаю. Власне, не знаю, ані чому потрібно когось з кимось порівнювати, ані – з ким саме нас порівняти. Особисто я не зустрічала в інших країнах схожих моделей маркетплейсу локальних виробників, які б системно просували локальних гравців, давали їм майданчик для продажів, стартову точку виходу на ринок та маркетингову підтримку.

Всі. Свої | Дім та декор було відкрито трохи більше року тому. Чи можете поділитись результатами роботи магазину?

– За рік ми розширили лінійку брендів, представлених у магазині, – з 155 брендів до 206. І продовжуємо отримувати багато запитів від українських виробників, що хочуть до нас потрапити.

Аналізуючи динаміку продажів за рік, ми можемо виділити топові категорії товарів: найкраще продається посуд, кераміка, декор, текстиль для спальні та вітальні, а також кухонне приладдя (особливо вироби з натурального дерева). Цей магазин має свої пікові сезони. А саме: грудень – час підготовки до новорічних свят, коли всі шукають подарунки. Також – інші свята протягом року. І ще, як не дивно, літо – час, коли у більшості магазинів інших напрямів продажі падають. А в нас, навпаки, зростають, тому що саме влітку, у розпал туристичного сезону, до столиці приїжджає найбільше гостей-іноземців. Вони дуже зацікавлені в якісних автентичних українських речах, а також у речах, пов’язаних з Києвом, різноманітних сувенірах – магнітах, значках, футболках, аромасвічках, статуетках, шкарпетках тощо. Також на кінець літа й початок осені припадає пік продажу меблів: ми це пов’язуємо з сезоном ремонтів та оновлення осель.

Підтримуючи тренд екологічного споживання, ми створили у магазині еко-корнер, який користується великою популярністю у свідомих покупців: там представлені різноманітні еко-товари – солом’яні трубочки для напоїв, тканинні мішечки та торбинки тощо. А зараз запускаємо новий напрямок – В2В-продажі: українські подарунки для корпоративних замовників.

Чи можна очікувати, що в майбутньому Всі. Свої піде ще далі за рамки fashion, а також дім та декор? Наприклад, Всі. Свої | Гастрономія або Всі. Свої | Jewelry?

– Щодо напрямку гастрономії, ми вже кілька років поспіль спостерігаємо активний тренд на локальну кухню та локальні продукти. Попит дійсно є, проте на ринку вже існує кілька бізнес-моделей, що побудовані на принципі комплексної системної пропозиції локальних продуктів на одній локації. А ми наразі надаємо перевагу розбудові тих напрямів, де саме ми були та лишаємося першопрохідцями. Стосовно категорії прикрас і аксесуарів – ми вважаємо її підрядною до категорії одягу, тому не виділяємо у магазинах окремо, а просуваємо в одному секторі «Одяг. Взуття. Аксесуари».

На невеликих виробників раніше не раз скаржились, що ті не встигали відшивати колекції, представляти розмірну сітку чи вчасно забезпечити поставку товарів. Як із цим сьогодні справляються у Всі. Свої? Чи вирішили подібні проблеми?

– Якщо говорити про магазини, то станом на сьогодні ми відібрали туди бренди, які не на словах, а на ділі готові до рітейл-об’ємів виробництва. Загалом, можна сказати, що це – найбільші виробники з сегменту МСБ. А до участі у маркетах ми також залучаємо малі та мікро-бренди, які відшивають капсульні колекції. Дізнавшись про підтвердження своєї участі у маркеті, вони мають місяць на підготовку. Зазвичай, цього вистачає, аби вони встигли відшити партію чи колекцію речей.

До продукції «made in Ukraine» часто є ще дві претензії – розмірна сітка (дівчата шиють для дівчат, немає великих розмірів), замала пропозиція для чоловіків. Чи змінилась сьогодні ситуація?

– Так, великі розміри відшивають не всі бренди. Це пов’язано з тим, що ХХL користується порівняно меншим попитом: інші розміри розходяться швидше, а великі можуть довго лишатися у стоках чи на складі. Одним словом – їх важче продати, а для невеликого бренда це додаткове фінансове навантаження. Разом з тим, є українські бренди, які працюють з великими розмірами – наприклад, Solh, Cape, OVA.L, Emphasis, MARYANN, Zosya Yanishevska, RITO, PinPin, LANGORA, Promin, Season. Також є ті, хто пропонує індивідуально відшити модель потрібного розміру. Більш того – є такі, що спеціалізуються саме на великих розмірах.

Щодо нестачі чоловічого одягу – це правда. І це, в першу чергу, пояснюється тим, що немає запиту на нього зі сторони самих чоловіків. Вони, в більшості своїй, дуже консервативні у шопінгу: обравши один улюблений бренд, купують його роками. Українські чоловіки загалом не схильні експериментувати. Тож, на жаль, і нових чоловічих брендів за останній рік не з’явилося.

– Чи змінюється сьогодні fashion-ринок України? Як саме?

– Так, звичайно. Ринок проходить трансформацію, як я й передбачала ще кілька років тому. Збільшується кількість якісних брендів. Вони стають більш комерційно успішними: відкривають власні шоу-руми, розширюють виробництво. На ринку з’являються нові імена. У той самий час зникають неякісні бренди, які не витримують конкуренції.

На жаль, умови для розвитку локального виробництва залишаються складними. Це й відсутність державної підтримки, й жорстка конкуренція з іноземним мас-маркетом, ще – дефіцит кваліфікованих кадрів, нестача виробничих потужностей та матеріалів. Попри це, українські бренди – наші резиденти – роблять неможливе: вони вчаться, ростуть, розвиваються. Можна сказати, що відбувається свого роду природній відбір. І ті, хто його пройшов, стають сильнішими. І саме вони залишаться на ринку.

Які ваші цілі в стратегічному плані?

– Ми взяли шалений темп за останні 4 роки. Загалом за цей час ми провели 140 маркетів, організували понад 50 вечірок, відкрили три магазини та онлайн-платформу, запустили декілька навчальних проєктів, спрямованих на стимулювання й розвиток підприємництва в Україні. На 2020 рік ми плануємо відкриття ще двох магазинів Всі. Свої у ТРЦ столиці та подальшу роботу над оптимізацією бізнес-процесів. Одним словом, Всі. Свої виступають за концепцію сталого розвитку. Сталого, але швидкого! (посміхається).

Читайте також –

Перший Всі. Свої в ТРЦ: як виглядає шопінг-простір українських брендів в Lavina Mall (фоторепортаж)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку