Фіндиректор EVA: Інвестиції на 70-85% фінансуються за рахунок власного прибутку
Фінансовий директор мережі EVA Лілія Воленко про темпи зростання виручки і прибутку компанії, її фінансову політику і залучення позикових коштів.
Цей матеріал доступний російською мовою
Директор з фінансів одного з провідних українських рітейлерів сегменту drоgerie дала iнтерв’ю порталу Delo.ua в рамках проекту “Топ-100. Рейтинги найбільших”. RAU публікує головні тези матеріалу.
Про зростання компанії та фінансових показників
Відкриття кожного нового магазину EVA ретельно прораховується. Враховуються всі інвестиції та витрати, включаючи оборотний капітал, готується геомаркетинговий план розвитку. Регіональний директор відповідає за вихід магазину на заплановані показники товарообігу, окупності та прибутку.
Торгові точки EVA досить швидко починають приносити прибуток: середній термін окупності складає від двох до чотирьох років.
У 2019 році ми плануємо приріст чистої виручки компанії на 40% в порівнянні з попереднім роком, в 2018-му фактичний приріст склав 53%, в 2017-му – 36%. Примітно, що ми ростемо за всіма показниками. Так, чистий прибуток в 2018 році збільшився на 41%, в 2019-му очікується зростання майже на 50%.
Про розвиток торговельної мережі та значущі проекти компанії
Наша компанія – лідер українського сегменту дрогері: мережа нараховує 974 магазина, в 2019 році відкрили більше 200 об’єктів, в 2018-му і 2017-му торгова мережа зросла на 178 і 168 точок відповідно. План на цей рік – 180 нових магазинів.
У 2019 році EVA відкрила третій логістичний центр. Він розташований у Львові і до 2021 року обслуговуватиме близько 300 наших магазинів в Західній Україні.
Також ми відкрили перший магазин напрямку EVA Beauty, запустили проект виїзної торгівлі «Автолавка». Активно розвиваємо сегмент e-commerce, один з важливих кроків 2019 року в цьому напрямку – відкриття точок видачі товару, який куплений на сайті, в магазинах нашої мережі. Зараз це 43 точки у восьми містах, близько 20% товарів, замовлених в інтернет-магазині, доставляється цим каналом. Ми запустили власний мобільний додаток, в 2020 році запустимо кур’єрську доставку для інтернет-магазину. Тобто ми стаємо омніканальною компанією.
Про фінансову політику та позикові кошти
У нас дуже зважена фінансова політика. Зараз внутрішні інвестиції компанії, включаючи оборотний капітал, на 70-85% фінансуються за рахунок власного прибутку. Завдяки цьому компанія з року в рік покращує співвідношення зовнішніх запозичень до EBITDA.
Якісне фінансове планування – одна з переваг EVA. Такий підхід – це можливість поліпшення початкових бюджетів і додаткові інвестиції. Як підсумок – перевиконання планових показників.
Як й інші компанії в Україні, ми працюємо з класичним банківським кредитуванням. Нашою відмінною рисою можна назвати постійну роботу компанії з публічними облігаційними випусками.
Це один з інструментів залучення позикового капіталу, таким чином ми його структуруємо. Компанія здійснила вже п’ять випусків. Облігації доступні на ринку, включені у позалістингові списки фондових бірж. Чотири випуски повністю погашені, причому один з них в непростому для всієї України 2014 році. Для нас облігації – це не тільки фінансовий інструмент, а й спосіб формування бездоганної репутації.
Читайте також –