Зберегти та примножити: як система FaceID допомагає рітейлерам заощадити й заробити

Зберегти та примножити: як система FaceID допомагає рітейлерам заощадити й заробити

29.10.2020 08:30
  641
Іван Зайцев

FaceID – це інвестиція в майбутнє компанії, причому з терміном окупності вкладень – близько року. Сценаріїв застосування технології – маса, причому багато з них ще навіть не придумані.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Сама технологія розпізнавання облич, тим більше, не у державному, а в приватному секторі, – порівняно нова. Про неї досить багато говорять, але досі сприймають як щось дуже складне, дороге та незрозуміло для чого потрібного. Хоча насправді є вже перевірені рішення, ефективність яких доведена впровадженням в роздрібні мережі України. Основна проблема, з якою часто стикаються топ-менеджери та IT-фахівці вітчизняної продуктової роздрібної торгівлі – відсутність глобального розуміння: як саме можна використовувати систему FaceID, і де саме вона допоможе заощадити або навіть принести додатковий дохід.

Розвіємо кілька міфів про систему FaceID і розповімо про те, як її можуть застосовувати рітейлери прямо зараз і як довго буде окупатися впровадження цієї системи.

Міфи та реальність

Міф перший. Впровадження системи розпізнавання облич обійдеться дорого.

Насправді все залежить від розміру проекту, поставлених задач і глибини впровадження технології. Зрозуміло, комплексна послуга, з підключенням всіх доступних опцій на всі магазини мережі обійдеться недешево, але в багатьох випадках є можливість заощадити, вибираючи тільки необхідні саме в даний момент або в даній локації послуги, а решту впроваджуючи поетапно або взагалі відмовляючись від їх використання.

Наприклад, система FaceID, спрямована в першу чергу на запобігання злодійства та контроль співробітників, обійдеться від $1500 для продуктового магазину площею до 1000 кв. м із однією вхідною групою.

Міф другий. Впровадження системи розпізнавання облич потребує повного перезавантаження всієї IT-інфраструктури компанії.

Зовсім не обов’язково: в переважній більшості випадків на ринку є рішення, що пропонують інтеграцію із вже встановленими програмами та системами. Само собою, можлива ситуація, коли буде потрібно оновити техніку для ефективної роботи програмного комплексу, але, як правило, продукти української розробки мають великий потенціал для спільної роботи зі вже встановленими рішеннями.

Міф третій. Зарубіжні «коробкові» рішення простіше й ефективніше, ніж пропоновані українськими розробниками.

Потрібно пам’ятати, що закордонний рітейл щодо технологічної оснащеності випереджає українські мережі, а споживачі США, ЄС і азіатських країн мають багаторічний досвід взаємодії з передовими технологіями. Тому частина пропонованих західними або східними розробниками опцій найближчим часом будуть не затребувані українськими компаніями, в тому числі через неготовність покупців.

Крім того, готові рішення в будь-якому випадку потребують значного доопрацювання для інтеграції з технікою та програмними комплексами торгових мереж України, що обійдеться недешево, а іноді вартість доопрацювання буде вище, ніж сама вартість «коробкової» програми.

Міф четвертий. Термін окупності проекту по впровадженню системи розпізнавання осіб дуже великий, і це будуть марні зусилля настільки дорогоцінного в кризовий час фінансового ресурсу.

Всупереч поширеній думці, термін окупності впровадження системи FaceID – близько року. Наприклад, завдяки запобіганню крадіжок, підвищенню ефективності співробітників і скорочення витрат установка системи розпізнавання облич у невеликому продуктовому магазині в спальному районі Києва дозволила заощадити більше $1000 всього за місяць. Тобто в ряді випадків вкладення вдасться окупити значно менше, ніж за рік.

Міф п’ятий. Українським рітейлерам на даному етапі розвитку не потрібна система розпізнавання облич.

Навіть не кажучи про те, що в XXI столітті використання сучасних технологій – muste have для рітейлу, напрямків, де FaceID може бути ефективно використана – більш ніж достатньо. Причому вона застосовується в самих різних випадках: починаючи від банального запобігання злодійства в магазинах до зниження витрат на контроль здоров’я співробітників і підвищення кількості та розміру чеків.

Ось кілька сфер застосування системи розпізнавання облич, які вже довели свою ефективність і допомогли заощадити рітейлерам десятки тисяч доларів.

Зберегти

Крадіжки

Найочевидніше застосування системи розпізнавання облич – запобігання крадіжок. У зв’язку з карантином, падінням доходів громадян і зростанням безробіття, обов’язковим носінням масок, у багатьох торгових мережах різко зріс відсоток втрат від крадіжок відвідувачів.

У більшості торгових мереж вважається прийнятним рівень крадіжок у 0,5-1% від обороту магазина. Але в деяких «проблемних» точках втрати можуть досягати 2-3%. Ніби й небагато, але з огляду на обороти роздрібної торгівлі, в місяць виходить солідна сума. При цьому, в більшості випадків, крадуть одні й ті ж самі люди, яких можуть пропустити звичайні охоронці, але обов’язково ідентифікує система.

Вона заснована на найсучасніших технологіях і при розпізнаванні використовує різні алгоритми. Тому, незважаючи на маску, вона зможе розпізнати людину, вже помічену в крадіжці у торговій точці, та передати відповідний сигнал службі охорони: за цією людиною необхідно особливу увагу. Практика показує, що людина за пультом відеоспостереження не може забезпечити постійну концентрацію уваги, тому в рідкісних випадках зможе миттєво розпізнати «несунів» і повідомити про це охоронцеві в залі. Система розпізнавання облич позбавляє від подібних труднощів.

Більш того: FaceID від Links Investing допомагає повернути й начебто безнадійні втрати. Наприклад, якщо покупець через неуважність або навмисне не розрахувався за якусь покупку в магазині, то при наступному відвідуванні будь-якого з магазинів мережі служба безпеки отримає повідомлення з протоколом про порушення. А далі вже можна впливати на покупця, наполягаючи на оплаті товару.

Фрод на знижках

Інший приклад: скорочення випадків шахрайства зі знижковими картами. Наприклад, такі випадки часто зустрічаються на АЗК або в гіпермаркетах – локаціях, де роблять покупки на значні суми. Клієнт, який накопичив на велику знижку, «ділиться» своєю карткою з друзями, знайомими, колегами тощо. Аналогічно – коли людина неправомірно використовує корпоративну знижку картку. Касир не може перевірити – чи дійсно людина, яка пред’явила картку зі знижкою має право нею користуватися. Система FaceID відразу визначить невідповідність між клієнтом, на якого оформлена картка, і покупцем, що «позичив» її в друга.

Будь-який фрод – втрати бізнесу, втрати грошей. І якщо раніше рітейлери могли з цим миритися, таким своєрідним шляхом «купуючи» лояльність клієнта, то зараз, в умовах кризи, зростаючої конкуренції та боротьби за кожного клієнта, це вже недозволена розкіш: рано чи пізно компаніям доведеться зайнятися зниженням витрат в тому числі й через фрод.

Контроль доступу

Завдяки FaceID не треба налаштовувати складну систему магнітних карток з правами доступу в різні приміщення для кожної категорії співробітників, а можна відразу розподілити зони доступу й усунути можливість появи людини в забороненій для неї зоні або інтегрувати рішення FaceID в існуючий СКУД і отримати біометричний СКУД на території підприємства без необхідності носити з собою карти пропуску (особа будинку не забудеш).

Також впровадження системи допомагає зупиняти візити звільнених співробітників, які прийшли «поспілкуватися» з колишніми колегами. Додатковий плюс: спостереження та ідентифікація людей, які проходять повз об’єкт, що охороняється. Якщо хтось занадто часто опиняється близько, наприклад, складу, хоча ніяких підстав для цього немає, система автоматично генерує повідомлення для служби безпеки, яка проводить перевірку підозрілих людей.

Температурний скринінг

Додаткові опції, актуальні в умовах пандемії – безконтактний температурний скринінг, тобто система не тільки розпізнає обличчя персоналу і веде облік робочого часу, а й міряє температуру співробітників і повідомляє керівництву в разі відхилень. Таким чином можна помітно знизити ризик поширення вірусу COVID-19 або інших вірусних захворювань, і зберегти працездатність колективу.

Особливо це критично важливо для сфер, де задіяно багато людей: наприклад, складські, розподільні або логістичні центри. Їх закриття через пандемію сильно вдарить по всьому бізнесу компанії, і за всяку ціну треба уникнути такого розвитку подій. Без зайвих витрат інтегрована система дозволяє налагодити контроль самопочуття співробітників і запобігти можливому вихід на роботу носія інфекції.

Примножити

Контроль робочого часу

Ще одна сфера, де система FaceID незамінна – контроль робочого часу. І мова йде не тільки про фіксацію часу приходу чи відходу з роботи, походів на обід або перерви і так далі, хоча економія часу та прискорення процесів навіть у цих випадках виправдовують впровадження.

Можливості технології набагато ширше. Система розпізнавання облич дозволяє інтегруватися з системою обліку робочого часу та підвищує ефективність контролю, точність визначення завантаження співробітників і аналізу необхідності залучення додаткового персоналу. Тобто директор магазину може в режимі онлайн отримувати інформацію про те, що робить той чи інший працівник, в якому з відділів виникають затримки з відпусткою товарів і створюються черги, де знаходиться продавець-консультант і так далі.

Подібний додатковий контроль призводить до збільшення кількості чеків на зміну: співробітники знаходяться в своїх зонах, і стають більш дисципліновані. Економія на фонді оплати праці завдяки FaceID може досягати 5-8%, що в масштабах великих торгових мереж більш ніж помітно і суттєво.

Ще один бонус: можливість контролю роботи підрядників і субпідрядників – скільки людей реально вийшло на об’єкт, і як вони виконують роботу.

Персоналізований маркетинг

Система розпізнавання облич постійних клієнтів, наприклад, на вході в супермаркет дає можливість адресної точкової розсилки персоналізованих пропозицій і повідомлень про акції, причому не обов’язково тільки в одному магазині, але і в цілій екосистемі торгового комплексу. CRM вже не розсилає спам по всій базі контактів, а адресно повідомляє клієнта про ту чи іншу акцію. Це подвійна економія: по-перше, не потрібно витрачати гроші на масову розсилку з мінімальною конверсією, по-друге, промо-код або додаткова знижка надається не всім клієнтам в базі лояльності, а конкретній людині, що також дозволяє уникнути зайвих витрат.

Своєчасна адресна персоналізована пропозиція дозволяє збільшити розмір чека, його суму, шляхом стимулювання додаткових покупок, про які клієнт спочатку навіть не замислювався.

Портрет покупця

Неочевидний плюс від боротьби з неправомочним використанням знижкових карт: збір дійсно актуальної інформації та створення реального портрету покупця. Коли одну дисконтну карту використовують люди різного віку, купівельної спроможності, споживчих переваг тощо, зібрана за її допомоги інформація буде абсолютно невірна для розуміння потреб клієнта та розробки персоналізованої пропозиції. А без актуальної BigData в сучасному рітейлі розвиватися досить важко: всі хочуть персоналізації, актуальних саме для себе пропозицій і акцій.

Made in Ukraine

Особливість системи FaceID від Links Investing: повністю українська розробка. Links Investing – український системний інтегратор зі своїм штатом розробки. Тобто програмісти знаходяться тут же, в Україні, а не десь за кордоном, і готові максимально швидко відреагувати на побажання замовника та внести необхідні зміни й доповнення. Тут же локалізована служба підтримки. Це суттєва перевага у порівнянні із зарубіжними компаніями.

Так само це питання кібербезпеки: враховуючи високі ризики атаки на підприємства України, компанія не використовує системи та напрацювання з інших держав, в тому числі Росії.

Окрема перевага – можливість оперативно доробити продукт під побажання конкретного замовника, а не купувати готове «коробкове» рішення, інтеграція якого до уже існуючої інфраструктури потребує багато часу і ресурсів.

Компанія була створена три роки тому групою однодумців, що володіють великою експертизою в різних галузях бізнесу, в тому числі – в роздрібній торгівлі. Таким чином, фахівці знають всю проблематику галузі зсередини, і можуть запропонувати торговельним мережам актуальні тп необхідні рішення як для продуктового, так і для DIY-рітейлу.

Links Investing надає комплексні послуги, закриваючи всі питання та пропонуючи готові рішення, адаптовані під побажання замовника. Крім того, компанія – офіційний партнер ряду постачальників обладнання, що також дозволяє закривати проекти комплексно: так програмну, так і апаратну частини.

Технологія розпізнавання облич FaceID забезпечує якісне розпізнавання – більше 98% точності – саме завдяки власним програмним продуктам і використанню найсучаснішої і якісної техніки.

Компанія вже реалізувала ряд проектів, впровадженням яких клієнти дуже задоволені: технологія довела свою ефективність, «дитячі» хвороби вже виявлені й усунені, принципи взаємодії з замовниками та інтеграції системи в IT-інфраструктуру компаній відпрацьовані.

Крім іншого, Links Investing пропонує централізовану систему управління: не потрібно управляти кожною окремою торговою точкою або кожним містом. Вона впроваджується централізовано, управляється та контролюється з Head office. Плюс технологія побудована таким чином, що не зберігає ніяких персональних даних, а дескриптори – певний математичний «відбиток» обличчя.

Також в портфелі компанії є рішення для управління складським господарством – Warehouse Management System і система управління транспортом – Transport Management System, яка планує оптимальну завантаженість готівкового транспорту компанії, складання маршрутів з урахуванням вікон доставки і завантаження кожної конкретної машини, і так далі. Економія від впровадження цих рішень видно моментально, вона становить 15% від обсягу витрат на ПММ підприємства.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку