Топ-10 найбільш важливих змін в Facebook для рітейлерів у 2017 році
Останній рік став дуже насиченим для SMM-щиків в рітейлі: блокування ВКонтакте, зниження рівня залученості, заборона платного просування ряду постів, несподівані нововведення і зміни алгоритмів стрічки. RAU вибрала найбільш корисні зміни в Facebook для рітейлерів за 2017 рік.
Найбільш стресовою подією року для українських рітейлерів стала втрата ВКонтакте. Згідно щомісячного рейтингу найпопулярніших сайтів UAnet, ще в квітні 2017 року ВКЛЮЧНО займав третю позицію, поступаючись лише Google і Youtube. Після його фактичного відключення в результаті персональних санкцій, одні рітейлери почали про це жартувати, інші, колись лідери у ВК, стали активно розвивати свої сторінки в інших соцмережах, що відбилося на рейтингу рітейлерів в Facebook. На допомогу їм, а також старожилам цієї соцмережі, з’являлися все нові корисні і не дуже інструменти та нововведення для роботи. RAU вибрала найцікавіші і найважливіші з них.
1. Facebook ввів нові правила розміщення реклами. Згідно з новим стандартом, поряд з рекламними оголошеннями в Facebook заборонено розміщувати в публікаціях інформацію провокаційного і образливого характеру (і далі за списком забороненого в рекламних оголошеннях Facebook). Також не можна публікувати матеріали, пов’язані з трагедіями. Тепер якщо Facebook не бажає пропускати рекламу, краще перевірити, що на сторінці за останній тиждень не публікувалося нічого, що могло б соцмережі не сподобатися.
Причину розробки нового зводу правил пов’язують зі скандалом, що трапився навесні 2017 року, коли десятки великих світових компаній, включаючи Coca-Cola, PepsiCo, Starbucks, General Motors, Toyota, Kia, Nestle, відмовилися далі розміщувати свою рекламу на YouTube з-за того, що вона з’являлася поруч з відеоматеріалами екстремістського характеру. За оцінками експертів, цей бойкот може обійтися Google в $750 млн на рік. У Facebook вирішили не потрапляти в таку ситуацію.
2. Неможливо обійти стороною також те, що Facebook весь 2017 рік працював над “покращенням” стрічки новин, з-за чого користувачі періодично помічали падіння охоплення публікацій на офіційних сторінках. Самим болючим для багатьох виявився жовтень 2017 року. А боротьба з фейковими новинами, запуск спеціальної стрічки з рекомендованим контентом Explore («Цікаве») і постійно оновлювані алгоритми ранжирування постів зробили очевидним, що це всього лише спроба викачати з рекламодавців побільше бюджетів на таргетинг, адже будь-яка помітна зміна алгоритму Facebook працювало лише на зменшення охоплення публікацій, а не навпаки. Зарахувати це як одну з найважливіших змін для бізнесу в Facebook варто тому, що тенденція продовжиться і в 2018 році. До неї українські рітейлери повинні звикнути і бути готовими постійно адаптуватися до змін.
3. Паралельно з такого роду змінами зростали також рекламні можливості для компаній. Наприклад, 12 вересня Facebook представив оновлений інтерфейс Ads Manager, в якому об’єднали інструменти Ads Manager і Power Editor. Користувачів Power Editor зміни практично не торкнулися, а ті, хто звик до Ads Manager, отримали такі нові функції, як створення чорнових версій рекламних кампаній і груп оголошень, а докладні звіти і статистику розмістили в одному місці. Передбачається, що оптимізація рекламної платформи зробить її простіше і доступніше навіть для найбільш досвідчених рекламодавців.
4. Восени на майданчику з’явилася можливість зв’язувати сторінки і групи. Новий блок на головному екрані дозволяє створювати публікації в групі від імені бізнес-сторінки, чого раніше багатьом не вистачало. У прив’язаних групах, до яких тепер легко перейти, можна отримувати зворотній зв’язок від клієнтів, організовувати комунікації співробітників, обмінюватися ідеями. Цьому сприяє можливість прикріплювати файли до публікацій і писати на стіні кожному учаснику групи. Активувати розділ можна в блоці Налаштування — Редагування сторінки.
5. У березні Facebook запустив інтерактивний формат оголошень Collection для просування товарів. Collection дозволяє опублікувати оголошення в стрічках новин користувачів у вигляді фотографії або відео, при натисканні на які відкривається промо-сторінка чотирьох продуктів бренду. Вибравши товар, що його зацікавив, користувач може перейти на сайт рітейлера для оформлення покупки. Як повідомив Facebook, першими новий інструмент протестували Adidas, Tommy Hilfiger і Michael Kors. Сьогодні ця функція доступна абсолютно для всіх.
6. Українські рітейлери отримали можливість розміщувати рекламу у додатку Facebook Messenger. Реклама відображається на головній вкладці програми між діалогами. При натисканні на оголошення користувач переходить на сайт рекламодавця або починає діалог з його представником у Messenger.
7. Про тестуванні опції замовлення їжі (Order Food) Facebook заявляв ще в червні. Восени можливість замовляти продукти харчування в служби доставки безпосередньо зі сторінки ресторану або кафе стала активною у всіх. Щоб це зробити, потрібно перейти на сторінку закладу, який налаштував цю опцію та натиснути «Почати замовлення». Користувач отримає можливість зробити замовлення і вибрати час доставки.
8. Facebook Messenger тепер можна інтегрувати на сайт для клієнтської підтримки. Про це повідомив портал Techcrunch. Таким чином, компанії можуть відмовитися від погано працюючих або платних плагінів для онлайн-підтримки клієнтів і замість цього спілкуватися з ними зручним для більшості способом — через Facebook Messenger. Плюсів у такого несподіваного нововведення багато: по-перше, зберігається завжди доступна під рукою історія листування, по-друге, клієнт (і сама підтримка) зможуть продовжувати розмову за допомогою смартфона або планшета. Плагін також буде підтримувати такі послуги, як грошові перекази, обмін медіа, а на запитання користувачів зможе відповідати як консультант, так і чат-бот.
У даний момент Facebook проводить закрите бета-тестування сервісу, в якому приймають участь в тому числі і рітейлери, наприклад, британський інтернет-магазин Argos, бренд одягу та взуття Zalando та інші. Поступово можливість користуватися сервісом з’явиться у всіх.
9. Наприкінці березня Facebook відкрив доступ до Live-трансляції через ПК і ноутбуки. Раніше в прямий ефір можна було виходити тільки через мобільний додаток Facebook для пристроїв, що працюють під управлінням операційних систем Android та iOS. Тепер досить запустити функцію на ПК або ноутбуці, відкривши офіційну сторінку Facebook і вибравши пункт Live Video.
10. Facebook розширив функції слайд-шоу. Нові можливості дозволяють зручно сортувати фото, додавати текст і навіть власну музику. Створювати міні-ролики з слайдів стало не менш зручно за допомогою мобільних гаджетів, які працюють на ОС Android. І щоб далеко не ходити, тут же з’явилися налаштування таргетингової реклами. Функція слайд-шоу може чудово підійти, наприклад, для представлення асортименту товару.
Читайте також
Рейтинг року: кращі Facebook сторінки рітейлерів і ТРЦ України за 2017 рік