Прогноз групи EVO: Яким буде український e-commerce в 2018 році (презентація)

Прогноз групи EVO: Яким буде український e-commerce в 2018 році (презентація)

20.12.2017 09:00
  941
Іван Зайцев

Зростання товарообігу на 30% – до 65 млрд грн, збільшення ролі логістики, підвищена увага до безпеки і розвиток вторинного ринку речей: ключові тренди в українському e-commerce в наступному році.

Група компаній EVO, яка об’єднує найбільші маркетплейси України prom.ua, crafta, bigl, сервіси Вчасно, kabanchik.ua, zakupki.prom.ua, презентувала підсумки своєї роботи у 2017 році та прогнози щодо розвитку сфери e-commerce на 2018 й. Рік тому компанія проводила аналогічну акцію – підвела підсумки року, що минає і представила прогноз на майбутній. RAU уважно порівняла очікування і дійсність і проаналізувала, наскільки експерти помилялися у своїх припущеннях. Виявилося: майже не помилилися, і тим більше уваги варто приділити їхніми прогнозами на 2018 й.

E-commerce зростає

Згідно з підрахунками фахівців EVO, в минулому році вітчизняний сектор e-commerce виріс на 50% і досяг 39 млрд грн. На цей рік вони прогнозували зростання 30% і підсумковий товарообіг онлайн-торгівлі в 50 млрд грн. І, за даними EVO, ці показники до кінця року будуть досягнуті

Оптимістичний прогноз і на 2018 й. Очікується, що e-commerce України виросте на 30%, а виручка операторів інтернет-торгівлі досягне 65 млрд грн. Тобто, хоча в процентному відношенні зростання сповільниться, в гривневому вираженні він збільшиться навіть більше, ніж в цьому році. При цьому варто відзначити, що прогноз базується на сценарії, що 2018 й обійдеться без різкого зростання інфляції і девальвації національної валюти.

Підстави для такого оптимізму є, і досить вагомі. По-перше, за підрахунками EVO, онлайн-торгівля займає приблизно 3,5% від загального роздрібного товарообігу України. У розвинених країнах частка e-commerce становить понад 10%, а в Китаї в третьому кварталі цього року досягла 19%. Виходячи з цих показників, український ринок має потенціал зростання як мінімум в 300%.

По-друге, кількість користувачів, регулярно купують товари через інтернет, в Україні залишається порівняно невисоким: всього 31% від людей, що мають доступ до Всесвітньої павутини. Знову-таки, якщо порівнювати з США, де онлайн-покупки робить 70% користувачів інтернет, простір для зростання залишається.

Серед факторів, які в майбутньому році стануть драйверами e-commerce, експерти EVO виділяють п’ять ключових.

Перший: сервіс. Користувачі все більше цінують, коли для покупки їм потрібно зробити менше кліків і переходів, а інтернет-магазин пропонує їм не тільки шуканий товар, але і схожі за характеристиками продукти. Чим менше потрібно прикладати зусиль, щоб отримати репрезентативну вибірку і супутні товари – тим вище користувачі цінують онлайн-магазин.

Другий фактор: безпека. Чим більш численними становляться випадки витоку персональних даних в мережу (аж до номерів кредитних карток та ІПН), тим обережніше українці ставляться до порталів, які допустили подібні витоки.

Третій: логістика. Із стрімким розвитком інтернет-торгівлі в Україні з’явилися проблеми зі своєчасною доставкою куплених товарів користувачеві. Складські потужності починають переповнюватися, а компаній, що надають фулфілмент-послуги все ще недостатньо. Тому в подальшому здатність онлайн-магазину або маркетплейса забезпечити своєчасну доставку покупки обраного способу (за конкретною адресою, в конкретний офлайн-магазин або в почтомат) стане вагомим аргументом при виборі продавця.

Ще два стимули до розвитку: активне зростання продажів б/в товарів (вторинний ринок) і прагнення українських користувачів забезпечувати себе роботою самостійно, а не сподіваючись на роботодавця. Відносно сервісів EVO можна говорити про швидке зростання маркетплейса «вторинного ринку речей» Шафа, і сервісі kabanchik.ua. За рік кількість пропозицій робіт і послуг на kabanchik зросла з 13 000 до 42 000, і продовжує рости. Схожі показники і у Шафа.

Marketplace попереду ринку

При цьому, CEO групи EVO Микола Палієнко в коментарі RAU зазначив, що одним з ключових локомотивів розвитку українського e-commerce залишаються маркетплейси: класичні інтернет-магазини, що пропонують тільки обмежений асортимент своїх продуктів, поступово стагнують. Підтверджує це і тенденція останніх років: все більше онлайн-магазинів переходять до формату роботи маркетплейса: rozetka.ua, modnaKasta, LeBoutique, F.ua і інші.

За рік зростання користувачів, кількості замовлень, звернень і покупок по маркетплейсам групи EVO помітно перевершила середньоринкові показники.

Характерно, що при різкому збільшенні кількості угод, середній чек виріс символічно: українці в інтернеті як і раніше намагаються купити товар якнайдешевше.

Дещо змінився і список товарів, які користувачі шукають і купують на маркетплейсах EVO. Ще пару років тому серед всіх категорій впевнено лідером була електроніка, але зараз на першому місці – одяг, взуття та аксесуари. І ця група товарів більш ніж в два рази випереджає техніку і електроніку. Також в п’ятірці лідерів: товари для будинку, парфумерія та подарунки.

Причому, є категорії, поки що значно поступаються лідерам, але демонструють значно вищі темпи зростання. Наприклад, за рік на 80% зросли покупки товарів повсякденного попиту, на 75% – продуктів харчування і напоїв. Поки що не так багато українців готові купувати такі товари через інтернет, але якщо темпи зростання збережуться: то вже в недалекому майбутньому в числі найбільш продаваних сегментів ця продукція впевнено займе місце в топ-5

Наскільки реальними виявляться в цей раз прогнози аналітиків EVO щодо перспектив українського e-commerce, сказати можна буде тільки підбиваючи підсумки наступного року. Але те, що онлайн-торгівля буде і далі зростати з випередженням українського рітейлу в цілому – можна бути впевненим. З іншого боку, поки частка покупок через інтернет буде залишатися на рівні 3-5% від загального обороту роздрібної торгівлі, її вплив на українську економіку буде мінімальним.

Читайте також –

Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Наталія Москалець, ДРЦ Ухтишка: Як зберегти бізнес у прифронтовій зоні та створити умови для його подальшого зростання та розвитку

Ухтишка – це дитячо-розважальні центри у форматі «біля дому». Наразі працює два ДРЦ у Павлограді в ТРЦ та ще чотири...
time icon  
  131
Усі новини ринку