Прогноз групи EVO: Яким буде український e-commerce в 2018 році (презентація)

Прогноз групи EVO: Яким буде український e-commerce в 2018 році (презентація)

20.12.2017 09:12
  3246
Іван Зайцев

Зростання товарообігу на 30% – до 65 млрд грн, збільшення ролі логістики, підвищена увага до безпеки і розвиток вторинного ринку речей: ключові тренди в українському e-commerce в наступному році.

Група компаній EVO, яка об’єднує найбільші маркетплейси України prom.ua, crafta, bigl, сервіси Вчасно, kabanchik.ua, zakupki.prom.ua, презентувала підсумки своєї роботи у 2017 році та прогнози щодо розвитку сфери e-commerce на 2018 й. Рік тому компанія проводила аналогічну акцію – підвела підсумки року, що минає і представила прогноз на майбутній. RAU уважно порівняла очікування і дійсність і проаналізувала, наскільки експерти помилялися у своїх припущеннях. Виявилося: майже не помилилися, і тим більше уваги варто приділити їхніми прогнозами на 2018 й.

E-commerce зростає

Згідно з підрахунками фахівців EVO, в минулому році вітчизняний сектор e-commerce виріс на 50% і досяг 39 млрд грн. На цей рік вони прогнозували зростання 30% і підсумковий товарообіг онлайн-торгівлі в 50 млрд грн. І, за даними EVO, ці показники до кінця року будуть досягнуті

Оптимістичний прогноз і на 2018 й. Очікується, що e-commerce України виросте на 30%, а виручка операторів інтернет-торгівлі досягне 65 млрд грн. Тобто, хоча в процентному відношенні зростання сповільниться, в гривневому вираженні він збільшиться навіть більше, ніж в цьому році. При цьому варто відзначити, що прогноз базується на сценарії, що 2018 й обійдеться без різкого зростання інфляції і девальвації національної валюти.

Підстави для такого оптимізму є, і досить вагомі. По-перше, за підрахунками EVO, онлайн-торгівля займає приблизно 3,5% від загального роздрібного товарообігу України. У розвинених країнах частка e-commerce становить понад 10%, а в Китаї в третьому кварталі цього року досягла 19%. Виходячи з цих показників, український ринок має потенціал зростання як мінімум в 300%.

По-друге, кількість користувачів, регулярно купують товари через інтернет, в Україні залишається порівняно невисоким: всього 31% від людей, що мають доступ до Всесвітньої павутини. Знову-таки, якщо порівнювати з США, де онлайн-покупки робить 70% користувачів інтернет, простір для зростання залишається.

Серед факторів, які в майбутньому році стануть драйверами e-commerce, експерти EVO виділяють п’ять ключових.

Перший: сервіс. Користувачі все більше цінують, коли для покупки їм потрібно зробити менше кліків і переходів, а інтернет-магазин пропонує їм не тільки шуканий товар, але і схожі за характеристиками продукти. Чим менше потрібно прикладати зусиль, щоб отримати репрезентативну вибірку і супутні товари – тим вище користувачі цінують онлайн-магазин.

Другий фактор: безпека. Чим більш численними становляться випадки витоку персональних даних в мережу (аж до номерів кредитних карток та ІПН), тим обережніше українці ставляться до порталів, які допустили подібні витоки.

Третій: логістика. Із стрімким розвитком інтернет-торгівлі в Україні з’явилися проблеми зі своєчасною доставкою куплених товарів користувачеві. Складські потужності починають переповнюватися, а компаній, що надають фулфілмент-послуги все ще недостатньо. Тому в подальшому здатність онлайн-магазину або маркетплейса забезпечити своєчасну доставку покупки обраного способу (за конкретною адресою, в конкретний офлайн-магазин або в почтомат) стане вагомим аргументом при виборі продавця.

Ще два стимули до розвитку: активне зростання продажів б/в товарів (вторинний ринок) і прагнення українських користувачів забезпечувати себе роботою самостійно, а не сподіваючись на роботодавця. Відносно сервісів EVO можна говорити про швидке зростання маркетплейса «вторинного ринку речей» Шафа, і сервісі kabanchik.ua. За рік кількість пропозицій робіт і послуг на kabanchik зросла з 13 000 до 42 000, і продовжує рости. Схожі показники і у Шафа.

Marketplace попереду ринку

При цьому, CEO групи EVO Микола Палієнко в коментарі RAU зазначив, що одним з ключових локомотивів розвитку українського e-commerce залишаються маркетплейси: класичні інтернет-магазини, що пропонують тільки обмежений асортимент своїх продуктів, поступово стагнують. Підтверджує це і тенденція останніх років: все більше онлайн-магазинів переходять до формату роботи маркетплейса: rozetka.ua, modnaKasta, LeBoutique, F.ua і інші.

За рік зростання користувачів, кількості замовлень, звернень і покупок по маркетплейсам групи EVO помітно перевершила середньоринкові показники.

Характерно, що при різкому збільшенні кількості угод, середній чек виріс символічно: українці в інтернеті як і раніше намагаються купити товар якнайдешевше.

Дещо змінився і список товарів, які користувачі шукають і купують на маркетплейсах EVO. Ще пару років тому серед всіх категорій впевнено лідером була електроніка, але зараз на першому місці – одяг, взуття та аксесуари. І ця група товарів більш ніж в два рази випереджає техніку і електроніку. Також в п’ятірці лідерів: товари для будинку, парфумерія та подарунки.

Причому, є категорії, поки що значно поступаються лідерам, але демонструють значно вищі темпи зростання. Наприклад, за рік на 80% зросли покупки товарів повсякденного попиту, на 75% – продуктів харчування і напоїв. Поки що не так багато українців готові купувати такі товари через інтернет, але якщо темпи зростання збережуться: то вже в недалекому майбутньому в числі найбільш продаваних сегментів ця продукція впевнено займе місце в топ-5

Наскільки реальними виявляться в цей раз прогнози аналітиків EVO щодо перспектив українського e-commerce, сказати можна буде тільки підбиваючи підсумки наступного року. Але те, що онлайн-торгівля буде і далі зростати з випередженням українського рітейлу в цілому – можна бути впевненим. З іншого боку, поки частка покупок через інтернет буде залишатися на рівні 3-5% від загального обороту роздрібної торгівлі, її вплив на українську економіку буде мінімальним.

Читайте також –

Спецпроект: Український e-commerce під мікроскопом


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  14