
Фаст-фуд, гідний короля: історія успіху мережі Burger King


За оцінками групи компаній EVO, у 2020 році українці придбали через інтернет товарів і послуг на суму 107 млрд грн.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як повідомила RAU прес-служба групи, таким чином об’єм ринку збільшився на 41% у порівнянні з 2019-м. При цьому зросла і кількість онлайн-оплат — щонайменше на 50%.
Рік тому компанія прогнозувала приріст e-commerce у 2020 році в Україні на рівні 15%, проте пандемія істотно скоригувала цей прогноз. Через інтернет почали торгувати багато нових гравців — від міні-виробництв до кав’ярень. Великі онлайн і офлайн-магазини та маркетплейси здебільшого посилили свої позиції.
Тепер майже 9% всіх покупок в Україні відбувається онлайн — на маркетплейсах, в онлайн-магазинах і соцмережах. До Китаю, де понад 30% всіх покупок в онлайні, ще далеко, але приріст за рік чималий. Для порівняння, у 2019-му частка e-commerce у рітейлі в Україні оцінювалась у 7%, а виріс ринок тоді на 17% за рік.
За рік кількість замовлень на маркетплейсах EVO — Prom.ua, Bigl.ua, Crafta.ua, Shafa.ua, IZI.ua та сайтах компаній Prom.ua зросла на 42%. Середній чек впав на 10%. Компанія пов’язує це з тим, що люди почали купувати онлайн значно частіше і дешевші товари — одяг, товари щоденного вжитку, їжу, маски.
Найбільший приріст за 2020-й рік відзначається у категорії “Медичні товари” — тут оптом і в роздріб купують маски, санітайзери, пульсоксиметри, рукавички тощо.
Значно більшим попитом ніж торік користувались товари для садівництва і городництва — тут купували все: від насіння до міні-комбайнів.
Також у топ найпопулярніших товарів увірвалися зоотовари — корм і аксесуари для домашніх тварин, а також продукти харчування.
За оцінками EVO, кількість онлайн-оплат за товари та послуги цього року зросла на понад 50%. На маркетплейсах вже зараз приблизно 15% розрахунків — карткою у момент покупки. З такими темпами за декілька років післяплата готівкою за придбані онлайн товари та оплата “на картку” втратять популярність, як менш безпечні та зручні.
Важливий фактор, який стримує зростання оплат вже зараз — ціна транзакцій для продавця, яка в Україні в середньому більше 2% від ціни товару. Це в чотири рази більше, ніж у Європі.
EVO очікує, що у 2021 році темпи зростання онлайн-торгівлі частково збережуться і e-commerce зросте ще на третину. Зокрема, цьому сприятимуть:
Довідка. EVO — українська продуктова IT-компанія, в структуру якої входять маркетплейси для онлайн-шопінгу і замовлення послуг — Prom.ua, Deal.by, Satu.kz, Bigl.ua, Kabanchik.ua, Shafa.ua, Crafta.ua, IZI.ua. Окрім того компанія створила сервіс цифрових рішень для бізнесу “Вчасно”, інтернет-майданчики для проведення державних та комерційних торгів і аукціонів Zakupki.Prom.ua та Аукціони.Prom, а також розвиває онлайн-сервіс покупки турів – Rozetka Travel і фінтех. Щомісяця на маркетплейсах EVO здійснюється близько 2 млн замовлень.
У 2018 році EVO об’єдналася з найбільшим онлайн-рітейлером України — інтернет-супермаркетом Rozetka.
Читайте також –
Цегляний e-commerce: як онлайн-рітейлери розвиваються в офлайні