E-commerce України: що, де, коли і чому споживачі купують онлайн

E-commerce України: що, де, коли і чому споживачі купують онлайн

04.04.2019 04:04
  2381
rau

БізнесЦензор зібрав дані про те, що купували українці в 2018 році, яким був середній чек і що впливало на прийняття рішень про покупку.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Портал БізнесЦензор проаналізував дані сервісів Picodi, OLX, Google і EVO, щоб зрозуміти: яким був загальний портрет електронної комерції та як виглядав український покупець в 2018 році. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

У 2018 року кількість онлайн-покупців в Україні досягла 7 мільйонів чоловік, а ринок електронної комерції в Україні становив 77,9 млрд грн. З них 65 млрд грн – продажу фізичних товарів і послуг. У 2019-му прогнозується зростання мінімум на 25%: до 97 млрд грн. Продажі товарів і послуг досягнуть позначки 81 млрд грн.

Особливу популярність на ринку онлайн-торгівлі набувають маркетплейси, які стають конкурентами пошуковим системам. Прямий трафік (заходи з закладок або за допомогою введення адреси сайту в рядку браузера) на ОLX становить 44%, на Rozetka – 30%, на Prom – 19%.

Загальна картина онлайн-покупок в Україні

Найчастіше в інтернеті купували техніку й одяг. Товари цих категорій купило 47% користувачів. Також в топ популярних товарів увійшли косметика та парфумерія, взуття та мандрівки.

Техніка стала найпопулярнішим товаром, який купують в інтернеті. За інформацією OLX, в першому півріччі 2018-го серед планшетів найчастіше купували iPad. А серед ноутбуків українці вибирали ASUS і HP.

Лідирують за відвідуваністю сайти, що пропонують всі перераховані вище категорії товарів. За даними за лютий 2019 року, лідер по відвідуваності – онлайн-гіпермаркет Rozetka. Його відвідало 52,8 млн осіб. На другому місці – Аllo.ua з 8,1 млн відвідувань. Третє місце зайняв Makeup.com.ua – 7,1 млн.

Незважаючи на те, що трафік генерують користувачі смартфонів, в 2018 році 62% онлайн-покупок відбулося за допомогою комп’ютерів. Зі смартфонів купили 43% користувачів, 4% припало на планшети.

Це говорить про те, що якими б великими та швидкими не були сучасні телефони, розглядати, шукати інформацію та вибирати товари поки все ж краще і звичніше на комп’ютері.

Пік купівельної активності припадає на 12-ту годину дня. В обід користувачі здійснюють близько 9% покупок. Взагалі найактивніше люди купують в першій половині дня – з 10 до 13. З комп’ютерів найчастіше купують в п’ятницю, а зі смартфонів – в середу та неділю.

Загальний середній чек відрізнявся в залежності від виду техніки. Найбільший з планшетів – 2178 грн. З комп’ютерів – 1975 грн, з смартфонів – 2063 грн. Сума залежала і від операційної системи телефону. На Android чек склав 2013 грн, а на iOS – 2178 грн.

Як виглядає український інтернет-покупець

За даними GfK інтернетом в Україні користується 20 млн осіб. Жінки купують частіше. У минулому році вони здійснили 61% покупок, чоловіки – 39%. Середньостатистичному українському онлайн-покупцеві від 25 до 35 років. На цю вікову категорію припадає близько 46% онлайн-продажів.

Люди у віці 18-24 років зробили 15% покупок. Тим, кому 35-44 – 23% покупок, 45-54 роки – 10% платежів. На людей у ​​віці старше 55 років довелося 6% транзакцій.

Середній дохід українського онлайн-покупця – 5160 грн. Більша частина онлайн-покупців – 59% – оплачує покупку відразу наперед.

 

За рік 65% покупців зробило від 5 до 20 покупок. Більше 20 покупок вчинила 18% онлайн-шопперов.

Як приймається рішення про покупку

Перед тим, як придбати що-небудь в інтернеті, покупець дивиться на кілька критеріїв. Якщо хоча б один не виконується, то покупець може піти з сайту до конкурента в пошуках відповідного варіанту.

Для покупця важливо:

  • наявність товару,
  • можливість легко знайти його на сайті,
  • зручність і безпеку оплати (онлайн, кур’єру, післяплатою),
  • можливість швидкої доставки, в тому числі – кур’єром.

Для покупця також важлива швидкість завантаження сайту. На сайтах, які завантажуються за 3-5 секунд, в середньому вдвічі більше користувачів дочекаються завантаження і здійснять цільові дії, ніж на тих ресурсах, які завантажуються більше 11-ти секунд.

Рішення про покупку одягу або взуття приймаються досить швидко. Майже половина українців купують товари цієї категорії протягом дня і 30% – протягом тижня. Якщо мова йде про техніку, то рішення приймається трохи довше.

Наприклад, 50% покупок телевізорів було зроблено протягом тижня після прийняття рішення про покупку. Пошук ноутбука займає ще більше часу. Більше місяця потрібну модель підбирає 38% покупців. Від тижня до 30-ти днів – 22%. Від декількох днів до тижня вибирає 21%. Тільки 19% купують ноутбук спонтанно.

Дослідження, проведене компанією IPSOS на замовлення компанії Google показало, що 64% ​​споживачів купують офлайн через те, що онлайн не можна приміряти одяг або взуття. 40% зручніше робити покупки в найближчих магазинах, а 38% хочуть отримати товар відразу і не люблять витрачати час на очікування доставки.

Джерело: https://biz.censor.net.ua/r3118933

Читайте також –

Семимильними кроками: підсумки українського e-commerce і логістики за 2018


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  15