E-commerce України: що, де, коли і чому споживачі купують онлайн

E-commerce України: що, де, коли і чому споживачі купують онлайн

04.04.2019 04:00
  912
rau

БізнесЦензор зібрав дані про те, що купували українці в 2018 році, яким був середній чек і що впливало на прийняття рішень про покупку.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Портал БізнесЦензор проаналізував дані сервісів Picodi, OLX, Google і EVO, щоб зрозуміти: яким був загальний портрет електронної комерції та як виглядав український покупець в 2018 році. RAU публікує скорочену версію матеріалу.

У 2018 року кількість онлайн-покупців в Україні досягла 7 мільйонів чоловік, а ринок електронної комерції в Україні становив 77,9 млрд грн. З них 65 млрд грн – продажу фізичних товарів і послуг. У 2019-му прогнозується зростання мінімум на 25%: до 97 млрд грн. Продажі товарів і послуг досягнуть позначки 81 млрд грн.

Особливу популярність на ринку онлайн-торгівлі набувають маркетплейси, які стають конкурентами пошуковим системам. Прямий трафік (заходи з закладок або за допомогою введення адреси сайту в рядку браузера) на ОLX становить 44%, на Rozetka – 30%, на Prom – 19%.

Загальна картина онлайн-покупок в Україні

Найчастіше в інтернеті купували техніку й одяг. Товари цих категорій купило 47% користувачів. Також в топ популярних товарів увійшли косметика та парфумерія, взуття та мандрівки.

Техніка стала найпопулярнішим товаром, який купують в інтернеті. За інформацією OLX, в першому півріччі 2018-го серед планшетів найчастіше купували iPad. А серед ноутбуків українці вибирали ASUS і HP.

Лідирують за відвідуваністю сайти, що пропонують всі перераховані вище категорії товарів. За даними за лютий 2019 року, лідер по відвідуваності – онлайн-гіпермаркет Rozetka. Його відвідало 52,8 млн осіб. На другому місці – Аllo.ua з 8,1 млн відвідувань. Третє місце зайняв Makeup.com.ua – 7,1 млн.

Незважаючи на те, що трафік генерують користувачі смартфонів, в 2018 році 62% онлайн-покупок відбулося за допомогою комп’ютерів. Зі смартфонів купили 43% користувачів, 4% припало на планшети.

Це говорить про те, що якими б великими та швидкими не були сучасні телефони, розглядати, шукати інформацію та вибирати товари поки все ж краще і звичніше на комп’ютері.

Пік купівельної активності припадає на 12-ту годину дня. В обід користувачі здійснюють близько 9% покупок. Взагалі найактивніше люди купують в першій половині дня – з 10 до 13. З комп’ютерів найчастіше купують в п’ятницю, а зі смартфонів – в середу та неділю.

Загальний середній чек відрізнявся в залежності від виду техніки. Найбільший з планшетів – 2178 грн. З комп’ютерів – 1975 грн, з смартфонів – 2063 грн. Сума залежала і від операційної системи телефону. На Android чек склав 2013 грн, а на iOS – 2178 грн.

Як виглядає український інтернет-покупець

За даними GfK інтернетом в Україні користується 20 млн осіб. Жінки купують частіше. У минулому році вони здійснили 61% покупок, чоловіки – 39%. Середньостатистичному українському онлайн-покупцеві від 25 до 35 років. На цю вікову категорію припадає близько 46% онлайн-продажів.

Люди у віці 18-24 років зробили 15% покупок. Тим, кому 35-44 – 23% покупок, 45-54 роки – 10% платежів. На людей у ​​віці старше 55 років довелося 6% транзакцій.

Середній дохід українського онлайн-покупця – 5160 грн. Більша частина онлайн-покупців – 59% – оплачує покупку відразу наперед.

 

За рік 65% покупців зробило від 5 до 20 покупок. Більше 20 покупок вчинила 18% онлайн-шопперов.

Як приймається рішення про покупку

Перед тим, як придбати що-небудь в інтернеті, покупець дивиться на кілька критеріїв. Якщо хоча б один не виконується, то покупець може піти з сайту до конкурента в пошуках відповідного варіанту.

Для покупця важливо:

  • наявність товару,
  • можливість легко знайти його на сайті,
  • зручність і безпеку оплати (онлайн, кур’єру, післяплатою),
  • можливість швидкої доставки, в тому числі – кур’єром.

Для покупця також важлива швидкість завантаження сайту. На сайтах, які завантажуються за 3-5 секунд, в середньому вдвічі більше користувачів дочекаються завантаження і здійснять цільові дії, ніж на тих ресурсах, які завантажуються більше 11-ти секунд.

Рішення про покупку одягу або взуття приймаються досить швидко. Майже половина українців купують товари цієї категорії протягом дня і 30% – протягом тижня. Якщо мова йде про техніку, то рішення приймається трохи довше.

Наприклад, 50% покупок телевізорів було зроблено протягом тижня після прийняття рішення про покупку. Пошук ноутбука займає ще більше часу. Більше місяця потрібну модель підбирає 38% покупців. Від тижня до 30-ти днів – 22%. Від декількох днів до тижня вибирає 21%. Тільки 19% купують ноутбук спонтанно.

Дослідження, проведене компанією IPSOS на замовлення компанії Google показало, що 64% ​​споживачів купують офлайн через те, що онлайн не можна приміряти одяг або взуття. 40% зручніше робити покупки в найближчих магазинах, а 38% хочуть отримати товар відразу і не люблять витрачати час на очікування доставки.

Джерело: https://biz.censor.net.ua/r3118933

Читайте також –

Семимильними кроками: підсумки українського e-commerce і логістики за 2018


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку