Джек Ши, Miniso: Франчайзинг – найшвидший формат розширення бізнесу
Генеральний директор Miniso Україна про принципи роботи китайської торгової мережі в нашій країні, запоруку низьких цін, інтернет-магазин і категорію товарів, яка не представлена в Україні.
Цей текст доступний також російською мовою
Японський дизайнерський бренд Miniso, який вийшов на ринок України в 2017 році, обіцяє в найближчі три роки відкрити близько сотні магазинів тільки в нашій країні. 29 березня в рамках Третьої міжнародної виставки індустрії рітейлу та девелопменту Retail & Developmnet Business Expo – 2019 Джек Ши, генеральний директор Miniso Ukraine, виступив з презентацією «Модель франчайзингу Miniso. Плани розвитку міжнародного бренду в Україні». RAU публікує конспект виступу топ-менеджера.
Три вершини, три низини
Перше питання на всіх переговорах про Miniso – в чому ж особливість наших магазинів і чим вони відрізняються від всіх інших представлених на ринку рітейлерів. Наша основна концепція полягає в шести простих фразах – трьох вершинах і трьох низинах.
Три низини ми розшифровуємо так:
- Low cost – роздрібна ціна в наших магазинах набагато нижча, ніж представлена у наших конкурентів на ринку;
- Low profit – на кожен з наших товарів маленька націнка, завдяки чому досягається низька роздрібна ціна і тому наші франчайзі можуть прогнозувати собі регулярний приріст продажів;
- Low price – низька собівартість товарів за рахунок великих обсягів виробництва.
Три вершини означають наступне:
- High appeal – високий попит на представлену асортиментну лінійку Miniso;
- High efficiency – висока ефективність, про яку ми говоримо в контексті операційної моделі роботи нашої компанії;
- High quality – висока якість, причому як товарів, так і наданих послуг і для наших покупців, і для наших франчайзі.
Китайський франчайзер
Ми вибрали для себе франчайзингову модель розвитку, тому що це найшвидший формат розширення бізнесу. Концепція розвитку Miniso полягає в тому, що ми відкриваємо і свої магазини, і даємо простір нашим партнерам-інвесторам відкривати власні торгові точки в регіонах.
Починаючи з вересня 2017 року, ми відкрили в чотирьох містах України вже 15 торгових точок. З них п’ять магазинів прямого підпорядкування, які ми відкрили самі, і десять – франчайзингових.
Відкриття франчайзингової торгової точки, як і відкриття торгового об’єкта прямого підпорядкування, проходить в п’ять етапів:
- Знайти приміщення
- Зробити ремонт і завести обладнання
- Провести навчання персоналу
- Мерчендайзинг (викладка товару на стелажі)
- Церемонія відкриття
Відкриття четвертого магазину Miniso в Києві, який став флагманським для мережі. У день відкриття флагманський магазин заробив 410 000 грн.
Трирічний план розвитку Miniso в Україні передбачає відкриття 80-100 магазинів по всій Україні. На поточний рік в наших планах відкрити 12 торгових точок, з яких п’ять вже працюють і ще п’ять вже знаходиться на завершальній стадії підготовки.
На даному етапі магазини Miniso присутні в чотирьох містах України – Києві, Чернігові, Львові та Хмельницькому. Найближчим часом плануємо запуск торгових об’єктів у Харкові, Дніпрі та Одесі.
Основа концепції
Переваг Miniso можна назвати багато, але успіх визначає головне – наш товар. Асортимент – основа нашого бізнесу, він же визначає подальший розвиток компанії. Немає товару – немає продажів і прибутку. Якщо товар хороший – то все це є в достатку.
У всьому в світі в концепцію Miniso входить 11 категорій товарів. На даному етапі в Україні є 10, тому що 11-я – це продукти харчування, які тут ми поки не реалізуємо.
85% всіх представлених наших продуктів – це наша основна пропозиція, 15% – нові надходження.
Дуже поширене питання: завдяки чому в Miniso такі низькі ціни. Відповідь досить проста – вони просто забезпечуються великими обсягами виробництва. Чим більше обсяг виробництва, тим менше ціна за одиницю. Відповідно, 3500 торгових точок по всьому світу і забезпечують ті обсяги виробництва, які дозволяють досягати такої низької ціни в наших магазинах по всьому світу.
Також нас часто запитують, чому у Miniso немає інтернет-магазину. Щоб людина отримала максимальну користь від купівельного досвіду, він повинен прийти в магазин і отримати задоволення від самого процесу шопінгу. Товар і купівельний досвід – ось два стовпи успіху Miniso в світі.
Читайте також
Роздріб без кордонів: 10 фактів про китайську “рітейл-революцію”