Дослідження Reuters: що чекають клієнти від логістичних компаній і що стримує розвиток доставки

Дослідження Reuters: що чекають клієнти від логістичних компаній і що стримує розвиток доставки

16.03.2021 08:00
  693
Костянтин Симоненко

Експерти Reuters Events і Dassault Systemes опитали 400 рітейлерів, власників інтернет-магазинів, виробників, постачальників логістичних послуг і технологічних рішень про нинішній і майбутній стан світових ланцюжків поставок

Цей матеріал доступний російською мовою

Вивчення уроків, піднесених пандемією, наголошує на необхідності більш ефективних стратегій планування, щоб уникнути збоїв в ланцюжку поставок. Звіт Retail Supply Chain & Logistics Planning Report 2021, проведений Reuters Events і Dassault Systems, виявляє ключові проблеми, з якими стикаються професіонали роздрібної торгівлі та ланцюжки поставок в спробі відповідати мінливим вимогам ринку.

Головний висновок дослідження полягає в тому, що є два ключові чинники, що визначають вибір клієнтів – вартість і швидкість доставки товару. Отже, у виграші опиняться ті ритейлери і постачальники, чия система логістики буде максимально ефективна за рахунок автоматизації та оптимізації в усіх ланках ланцюга поставок.

Кого опитували

Серед 394 опитаних керівників по всьому світу переважають представники постачальників логістичних послуг (24%) і постачальників технологічних рішень (20%), а також безпосередньо виробники товарів (19%). Частка, власне, онлайн і офлайн-рітейлу відносно невелика – всього 9%.

У той же час в дослідженні був представлений найширший спектр бізнесу: компанії з річним оборотом від $5 млн (32%) до $1 млрд і вище (28%). Що стосується галузевого зрізу, то найбільша частка у представників галузі електроніки (15%), бакалійних товарів (15%) і одягу (7%).

Згідно одностайної думки опитаних, важливість надійного планування логістики з урахуванням ризиків і попиту ніколи не була настільки очевидною, як у 2021 році.

Неточність прогнозування

Неточне прогнозування сприяє збільшенню витрат: 17% компаній повідомили, що планування часто суперечить можливому виконанню. 43% респондентів заявили, що їх поточні системи планування не були добре інтегровані з іншими системами, «виявляючи неефективність операцій, які вимагають поліпшення», – пишуть дослідники. Респонденти назвали вартість (28%) і точність (26%) найбільш важливими аспектами свого логістичного партнерства.

Пандемія змістила попит домогосподарств в сторону доставки продуктів. Зсув продажів в онлайн затребував масу зусиль для планування і виконання ланцюжка поставок в операціях традиційних рітейлерів. На жаль, застарілі системи і традиційні методи роботи не дозволяють компаніям жити за новими стандартами, і їм важко йти в ногу з ринком.

Ефективне прогнозування – важлива частина планування логістики, і може допомогти забезпечити точні рівні запасів, оцінки доходів і організацію ланцюжка поставок. Проте, серед опитаних постачальників логістичних послуг (LSP) 23% сказали, що у них найбільше проблем зі своїми клієнтами, коли справа доходить до прогнозування, а ще 16% підкреслили, що їм найскладніше підтримувати стратегії стримування витрат відповідно до логістичного планування своїх клієнтів.

Як бачимо, між планом і виконанням існує значний розрив, і це дуже дорогий розрив – відзначають 33% опитаних. Для 21% заплановані обсяги поставок виявляються часто вище або нижче очікуваних. При цьому 17% змінюють свої плани по ходу виконання. А ще 13% невірно планують час доставки, часто «упускаючи» часові вікна.

Хоча пандемія, можливо, привнесла деяку непередбачену волатильність в споживчий попит, підприємства могли б отримати вигоду з заздалегідь введених методів стримування витрат, заснованих на зібраній інформації.

«Білі плями» в ланцюжках поставок

Побудова стійкого ланцюжка поставок в пост пандемічному світі вимагає, щоб оперативність і адаптованість лежали в основі операцій. Прозорість ланцюжка поставок довгий час була «пропуском в знаннях», піддаючи компанії ризикам і руйнівним подіям, таким як зміни транспортної інфраструктури або розмірів потужностей.

Триваюча криза COVID-19 призвела до того, що ряд цих проблем сплив на поверхню в тандемі, в результаті чого деякі підприємства щосили намагалися усунути «сліпі плями» в своїй практиці.

Прискорення електронної комерції в цей період змусило багатьох уважніше придивитися до стратегій інвентаризації та виконання замовлень, вивчаючи постпандемічний ландшафт від складу до магазину.

Найбільш важливі вимоги клієнтів до логістики зводяться до вартості послуги (28%), точності обслуговування (26%) і швидкості сервісу (18%). За останні 12 місяців відбулося посилення контролю над витратами компаній з точки зору їх впливу на досягнення бізнес-цілей. В результаті клієнти як ніколи уважно вивчають ціннісну пропозицію логістичних операторів. Прозорість ланцюжка поставок на четвертому місці за значимістю – 15% опитаних. Замикає п’ятірку найважливіших очікувань клієнтів наявність постійного зворотного зв’язку (10%).

Ці вимоги сприяють поступовому відходу від використання Excel при плануванні своїх логістичних операцій. Тепер тільки 22% компаній застосовують цей інструмент, при тому, що ще в 2019 році ним користувалися 62% компаній (часто в поєднанні з WMS або TMS).

Майбутні виклики

В умовах бурхливого зростання електронної комерції, коли клієнти очікують майже миттєвої доставки, а також видимості товару на «останній милі», роздрібні продавці очікують безліч проблем, намагаючись виконати ці вимоги в найближчому майбутньому.

Виробники, рітейлери й окремі бренди очікують, що найбільш сильно на їх бізнес вплине зростання вимог до пропонованого сервісу (48%). А також модернізація інфраструктури, автоматизація складів, потреба в досвідчених водіях, алгоритмах планування і т.д.

Експерти відзначають, що спеціалізована система планування, що враховує всі унікальні вимоги і обмеження роздрібної логістики, буде грати вирішальну роль в оптимізації ланцюжка поставок в найближчі роки. Оскільки галузь продовжує використовувати автоматизацію, а пропозиції SaaS (одна з форм хмарних обчислень) вимагають більшої інтеграції, підприємствам на всіх рівнях слід дотримуватися цієї тенденції і вжити заздалегідь заходи щодо впровадження більш надійних і орієнтованих на майбутнє рішень для підвищення гнучкості в прогнозуванні та роботи системи поставок .

Читайте також –

Пройтися по ланцюгу. Що буде важливо при плануванні ланцюжка поставок в найближчому майбутньому

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  36
Усі новини ринку