Дослідження Info Sapiens: споживчі настрої українців в лютому покращилися

Дослідження Info Sapiens: споживчі настрої українців в лютому покращилися

18.03.2021 11:50
  481
rau

У лютому 2021 року індекс споживчих настроїв (ІСН) склав 69,1, що на 8,4 п. вище за показник січня.ІПН покращився за рахунок більшого оптимізму щодо власних доходів та розвитку економіки у найближчий рік.

Цей текст доступний також російською мовою

За даними дослідження Info Sapiens «Споживчі настрої в Україні», у лютому зросли усі складові індикатора. Індекс поточного становища (ІПС) зріс на 7,0 п. і складає 64,4. Складові цього індексу зазнали таких змін:

  • індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 58,6, що на 10,4 п. вище від рівня цього індексу у січні;
  • індекс доцільності великих покупок (х5) зріс на 3,6 п. та встановився на позначці 70,2.

Індекс економічних очікувань (ІЕО) у лютому зріс на 9,3 п. та складає 72,2. Динаміка складових цього індексу виглядає так:

  • індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) складає 77,6, що на 9,0 п. вище за рівень цього показника у січні;
  • індекс очікуваного розвитку економіки країни протягом найближчого року (х3) складає 60,3, що на 11,1 п. вище, ніж в минулому періоді;
  • індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) зріс на 8,0 п. порівняно з минулим місяцем та складає 78,8.

У лютому показник індексу очікуваної динаміки безробіття незначно зріс та складає 150,7. Індекс інфляційних очікувань дещо знизився та складає 186,2. Очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців покращилися: індекс девальваційних очікувань знизився на 9,2 п. та складає 139,5.

«Індекс споживчих настроїв покращився за рахунок більшого оптимізму щодо власних доходів та розвитку економіки у найближчий рік. Покращення цих оцінок пов’язане із послабленням девальваційних очікувань та закінченням локдауну наприкінці січня,» – коментують аналітики Info Sapiens.

Графік динаміки індексу споживчих настроїв в Україні за лютий (цільова аудиторія 16+)

Таблиця динаміки індексу споживчих настроїв в Україні за лютий (цільова аудиторія 16+)

Індекс споживчих настроїв в Україні визначають на підставі вибіркового обстеження домашніх господарств країни. Під час дослідження опитують 1000 осіб віком від 16 років. Вибірка репрезентативна за статтю та віком, враховує міське та сільське населення й розмір населеного пункту. З дослідження «Споживчі настрої» вилучена Автономна Республіка Крим, а у Донецькій та Луганській області опитування проводилися тільки на територіях, що контролюються Україною. Статистичне відхилення не перевищує 3,2%. У квітні й травні 2020 року опитування було проведене методом телефонного інтерв’ю із дзвінками на мобільні номери. Польовий етап лютневої хвилі тривав з 14 лютого по 2 березня.

Для визначення індексу респондентам задають п’ять питань: про те, як змінилося матеріальне становище їхньої сім’ї за останні шість місяців, як воно, на їхню думку, зміниться за шість місяців, чи оцінюють вони найближчий рік і найближчі п’ять років для української економіки як сприятливі, а також чи сприятливо зараз робити великі покупки для дому.

ІСН – середнє арифметичне індексів з усіх питань, індекс поточного становища – середнє арифметичне індексів першого і останнього, індекс економічних очікувань – середнє арифметичне індексів, визначених за відповідями на питання 2-4.

Джерело: Info Sapiens

Читайте також –

Уроки 2008 року: як реагувати на зміни в поведінці споживачів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Фокстрот плюс Kasta: популярний продавець техніки та електроніки відтепер представлений на відомому маркетплейсі

Фокстрот плюс Kasta: популярний продавець техніки та електроніки відтепер представлений на відомому маркетплейсі

Ключові гравці українського ринку продовжують розширюватись і шукають для цього інноваційні підходи та нестандартні...
time icon  
  47
Алія Айжігітова, мережа аптек Бажаємо здоров’я: Найбільшою складністю для нас є пошук кваліфікованих працівників на місцях

Алія Айжігітова, мережа аптек Бажаємо здоров’я: Найбільшою складністю для нас є пошук кваліфікованих працівників на місцях

Чому мережа аптек Бажаємо здоров’я відкриває нові аптеки в селах навіть попри те, що це не завжди економічно вигідно,...
time icon  
  85
Усі новини ринку