Дослідження Info Sapiens: споживчі настрої українців в лютому покращилися
У лютому 2021 року індекс споживчих настроїв (ІСН) склав 69,1, що на 8,4 п. вище за показник січня.ІПН покращився за рахунок більшого оптимізму щодо власних доходів та розвитку економіки у найближчий рік.
Цей текст доступний також російською мовою
За даними дослідження Info Sapiens «Споживчі настрої в Україні», у лютому зросли усі складові індикатора. Індекс поточного становища (ІПС) зріс на 7,0 п. і складає 64,4. Складові цього індексу зазнали таких змін:
- індекс поточного особистого матеріального становища (х1) склав 58,6, що на 10,4 п. вище від рівня цього індексу у січні;
- індекс доцільності великих покупок (х5) зріс на 3,6 п. та встановився на позначці 70,2.
Індекс економічних очікувань (ІЕО) у лютому зріс на 9,3 п. та складає 72,2. Динаміка складових цього індексу виглядає так:
- індекс очікуваних змін особистого матеріального становища (х2) складає 77,6, що на 9,0 п. вище за рівень цього показника у січні;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни протягом найближчого року (х3) складає 60,3, що на 11,1 п. вище, ніж в минулому періоді;
- індекс очікуваного розвитку економіки країни впродовж найближчих 5 років (х4) зріс на 8,0 п. порівняно з минулим місяцем та складає 78,8.
У лютому показник індексу очікуваної динаміки безробіття незначно зріс та складає 150,7. Індекс інфляційних очікувань дещо знизився та складає 186,2. Очікування українців щодо курсу гривні впродовж найближчих 3 місяців покращилися: індекс девальваційних очікувань знизився на 9,2 п. та складає 139,5.
«Індекс споживчих настроїв покращився за рахунок більшого оптимізму щодо власних доходів та розвитку економіки у найближчий рік. Покращення цих оцінок пов’язане із послабленням девальваційних очікувань та закінченням локдауну наприкінці січня,» – коментують аналітики Info Sapiens.
Графік динаміки індексу споживчих настроїв в Україні за лютий (цільова аудиторія 16+)
Таблиця динаміки індексу споживчих настроїв в Україні за лютий (цільова аудиторія 16+)
Індекс споживчих настроїв в Україні визначають на підставі вибіркового обстеження домашніх господарств країни. Під час дослідження опитують 1000 осіб віком від 16 років. Вибірка репрезентативна за статтю та віком, враховує міське та сільське населення й розмір населеного пункту. З дослідження «Споживчі настрої» вилучена Автономна Республіка Крим, а у Донецькій та Луганській області опитування проводилися тільки на територіях, що контролюються Україною. Статистичне відхилення не перевищує 3,2%. У квітні й травні 2020 року опитування було проведене методом телефонного інтерв’ю із дзвінками на мобільні номери. Польовий етап лютневої хвилі тривав з 14 лютого по 2 березня.
Для визначення індексу респондентам задають п’ять питань: про те, як змінилося матеріальне становище їхньої сім’ї за останні шість місяців, як воно, на їхню думку, зміниться за шість місяців, чи оцінюють вони найближчий рік і найближчі п’ять років для української економіки як сприятливі, а також чи сприятливо зараз робити великі покупки для дому.
ІСН – середнє арифметичне індексів з усіх питань, індекс поточного становища – середнє арифметичне індексів першого і останнього, індекс економічних очікувань – середнє арифметичне індексів, визначених за відповідями на питання 2-4.
Джерело: Info Sapiens
Читайте також –
Уроки 2008 року: як реагувати на зміни в поведінці споживачів