
Класична, верхівка чи з фісташкова: кращі креативи українських брендів до Великодня


Торік у всіх сегментах громадського харчування виручка закладів показала приріст та вийшла на рівень докризового 2019 року. Найбільше доходи збільшили кав’ярні та фастфуд.
Цей матеріал доступний російською мовою
Як повідомляє портал Delo.ua, про це свідчать дані аналізу ринку, проведеного компанією з автоматизації кафе та ресторанів Poster. Найінтенсивнішу динаміку збільшення доходів у 2021 році показали кав’ярні. Порівняно з 2019 роком, їх виручка зросла на 35% (на 33% до 2020 року). Середній чек збільшився на 27% порівняно з часом на початок пандемії коронавірусу (на 12% до 2020 року).
Досить великий приріст доходів отримали заклади, що працюють у сегменті фастфуду. Їхня виручка зросла на 33% порівняно з 2019 роком (на 32% до 2020 року), середній чек – на 29% (+11% до 2020 року).
Кав’ярні збільшили свої доходи в середньому на 32% та на 40% порівняно з 2019 та 2020 роком відповідно. Крім того, кав’ярні отримали зростання у 28% за показником “середній чек”, якщо порівнювати з 2019, та в 11% – 2020 роком. Майже на чверть (24%) зросли доходи пекарень, якщо порівнювати з 2019 роком, і на 34% порівняно з 2020 роком. Середній чек додав 23% порівняно з докризовим періодом (14% до 2020 року).
Найменше свої доходи збільшили бари. За підсумками 2021 року їх виручка перевищила докризову лише на 4% (плюс 28% до 2020 року). Середній чек зріс на 27% до 2019 року (на 13% до 2020 року).
Інфляція виявилася однією з основних причин збільшення доходу закладів громадського харчування, але при цьому їх витрати також зросли через стрибки цін. Так, більшість рестораторів пояснюють зростання середнього чека підвищенням цін. 2020 року річна інфляція становила 5%, а 2021-го вже вдвічі вище — 10%, що стало найбільшим показником з 2017 року. Це спричинило суттєве подорожчання практично всіх продовольчих товарів на ринку.
“Якщо раніше ми робили зріз за цінами раз на квартал і піднімали ціни за сезонами, то зараз робимо це раз на місяць, тому що вхідні ціни на продукцію дуже швидко зростають. Тільки за 2021 рік вони виросли приблизно на 20%”, – розповіла ресторанний консультант та засновник агентства Bureau business ideas Вікторія Рейнікова.
Читайте також –