Дмитро Грільберг: Районні торговельні комплекси як альтернатива гіпермаркетамв

Дмитро Грільберг: Районні торговельні комплекси як альтернатива гіпермаркетамв

20.11.2020 07:45
  755
rau

В своєму блозі директор департаменту нерухомості Vertex United Дмитро Грільберг міркує про те, які районні торгові комплекси можуть стати ефективною альтернативою гіпермаркетів. RAU публікує адаптовану версію матеріалу.

Цей матеріал доступний російською мовою 

Районні державні торговельні комплекси – компактні і комфортні, розташовані всередині житлової забудови мікрорайону, цілком здатні замінити собою величезні гіпермаркети. Звичайні покупці голосують грошима за ось такі невеликі районні ТЦ, а не за гіганти. І на ринку торговельної нерухомості такий формат завжди затребуваний.

Покупці вибирають малоформатні ТЦ

У різних країнах поступово на зміну гіпермаркетам приходять невеликі торгові об’єкти, магазини «поруч із домом», точки видачі інтернет-покупок, малоформатні торгові центри.

Районні ТЦ з усіма необхідними товарами, локаціями для проведення вільного часу та ще й близько до житлових будинків зручні покупцям для відвідування в будь-який момент. Це не займе так багато часу, як поїздка в гіпермаркети на околиці міста або за його межею.

У Києві малі торговельні центри стали з’являтися в кінці дев’яностих. Найчастіше вони відкривалися в будівлях колишніх універмагів, а також будинків культури та інших більш-менш придатних об’єктах нерухомості.

Згодом з’явилися й нові торгові центри малих форматів, в яких були враховані і виправлені всі недоліки, характерні для «першопрохідців». Останні були переобладнані «на швидку руку» зі старих технічно недосконалих приміщень, безсистемно наповнювалися орендарями.

Нові районні торгові комплекси

Нові малоформатні районні ТЦ побудовані із застосуванням останніх досягнень науки і техніки, починаючи від зручного планування приміщень і до сучасних парковок поряд з будівлею. Змінилася концепція всієї роботи завдяки впровадженню автоматизованих систем, продуманому розподілу трафіку, а також формуванню вертикальних зв’язків.

Жителі отримали можливість добиратися до ТЦ пішки або на міському транспорті, зменшилася потреба у великих площах для паркування автомобілів. Ніхто не сумнівається, що набагато краще вільні території використовувати для розміщення об’єктів соціального призначення: розбити парки, сквери, газони, побудувати різні спортивні й дитячі майданчики.

Для зручності жителів рітейлери часто розміщують в районних торгових центрах шоу-руми. Покупець отримає кваліфіковану консультацію, ознайомиться з асортиментом, і йому не доведеться самому вирішувати проблеми з транспортуванням об’ємних і важких товарів, оскільки організована їх доставка.

Як задумували, так і будували

Приступаючи до проектування районного ТЦ, скрупульозно аналізують всі фактори, які можуть вплинути на його роботу, і, перш за все, вивчають соціальний склад населення. Скопіювати формат гіпермаркету великого масштабу з його набагато більшими можливостями не вийде. Перед районними торговими центрами і не стоїть таке завдання. На менших площах зосереджені найнеобхідніші магазини.

В цей же час великі ТЦ, крім торгових площ, мають рекреаційні елементи. Споживач в перерві між відвідуванням магазинів може провести дозвілля в залах ігор, на ковзанці, відвідати кафе або ресторан.

Попереднє вивчення потенційної аудиторії покупців, аналіз їх потреб допоможе вибрати найкращий варіант проекту торгового центру. Керуючись результатами проведених досліджень, він буде оптимальний, з прив’язкою до даного конкретного району. Це забезпечить функціональність такого рішення при менших витратах і буде відповідати нагальним запитам жителів, які зможуть завжди за бажанням здійснювати покупки поруч зі своїм будинком.

Орендарі площ районного ТЦ

Склад орендарів торгових центрів в районах схожий і найчастіше включає в себе:

  • Продуктовий супермаркет середнього рівня, як один з найважливіших елементів, який визначає рівень покупців та інших орендарів. Зазвичай розташовується на першому поверсі будівлі (або на першому рівні).
  • Дитячий універмаг, магазин, незамінний для молодих мам з діточками, які після шопінгу, цілком можливо, скористаються послугами фуд-корту.
  • Торгові мережі, де є можливість зробити попереднє онлайн-замовлення з наступною доставкою. Все більше нових послуг відкривається перед покупцям завдяки такій функції. Можна отримати оперативно якісний товар, в тому числі з нових колекцій.
  • Дитячий майданчик розширеного формату (оптимальний розмір локації, як правило, до 350 квадратних метрів).

Можливо, власнику центру не так просто знайти орендарів, щоб швидко вирішити проблему з зонами розваг і відпочинку, але подібні елементи дуже підкуповують відвідувачів. Вдало підібраний tenant-mix, що надає всі необхідні послуги і широкий асортимент популярних товарів, затримають потенційних покупців, і вони завжди виберуть шопінг в торговому центрі свого району.

Популярний формат

Зазвичай районні ТЦ будують площею не більше ніж 15 000 кв. м. Звичайно, враховуються конкретні умови кожного району, але зазвичай будують об’єкт торгівлі орієнтований на відвідувачів, які проживають в радіусі півтора-два кілометри від об’єкта. Дуже важливі і такі дані як план району, особливості розвитку дорожніх мереж, рівень конкуренції та інші.

Покупці економлять свій час, скорочуючи поїздки за товарами у віддалені гіпермаркети, широко користуються торговими послугами в онлайн-форматі, отримуючи товари в найближчій точці видачі або оформляючи доставку додому.

І в подальшому намічається тенденція до зростання популярності районних ТЦ, так само, як це відбувається в європейських країнах.

Жителів районів в найближчі роки об’єднає центр торгівлі, де можна буде не тільки зробити покупки, але і перекусити, добре провести дозвілля. Формат районного ТЦ вже зараз займає свою нішу в торгівлі, адже покупці завжди вибирають магазин поруч з домом.

Читайте також –

Дмитро Грільберг: Особливості управління ТЦ біля дому


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  93
Усі новини ринку