Як бізнес може використовувати цифрові документи з Дії: досвід Fozzy Group і Цитрус

Як бізнес може використовувати цифрові документи з Дії: досвід Fozzy Group і Цитрус

22.07.2021 08:00
  1426
Микола Маранчак

Які можливості дає застосунок Дія рітейлерам, та як і для чого його інтегрували в мережі магазинів Сільпо, Фора та Цитрус.

Цей текст доступний також російською мовою

15 липня, під час RAU-вебінару «Цифрові документи в Дії. Цінність та можливості інтеграції для рітейлу» експерти Fozzy Group, Цитрус і Міністерства цифрової трансформації поділилися досвідом успішної співпраці та впровадженням цифрових документів з застосунку Дія у сферу рітейлу. З боку RAU подію модерувала керівник напрямку GR Наталія Петрівська. Публікуємо ключове з докладів експертів.

Перші в світі

Керівник команди впровадження електронних послуг Міністерства цифрової трансформації Денис Іванов та проектний менеджер Дії Марія Питулько:

Застосунок Дія дає можливість отримувати копії цифрових документів, а також перевіряти дійсність цифрових документів, вік чи ПІБ користувача. Просто, зручно та без паперових документів або їхніх копій. Якщо ваша організація робить ксерокопії документів або перевіряє особу, то інтеграція з Дія зробить ваші процеси зручнішими, а клієнти не будуть хвилюватися про забуті вдома документи.

Україна стала першою державою світу, в якій цифрові паспорти у смартфоні стали повним юридичним аналогом звичайних документів. Вже з 23 серпня цього року кожна організація має приймати цифрові паспорти у Дії (Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус» від 30.03.2021 р., № 1368-IX). Відтепер вони на рівні законодавства України мають таку ж юридичну силу, як пластикові чи паперові аналоги. Це ще один дуже важливий крок у побудові цифрової держави та входження в режим без паперів.

Завантажити застосунок на смартфон можна із App Store, Google Play чи AppGallery (https://go.diia.app). Для безпеки даних, закликаємо встановлювати лише офіційні мобільні застосунки на ваш смартфон із перевірених ресурсів.

Які документи доступні в ДІї?

  • біометричні паспорти (ID-картка, паспорт громадянина України для виїзду за кордон);
  • картка платника податків;
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • свідоцтво про народження;
  • студентський квиток;
  • посвідчення водія;
  • свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
  • страховий поліс транспортного засобу.

Який вигляд мають документи в Дії:

Інтегруватися з Дією можна у два способи:

  • Валідація — це перевірка дійсності цифрового документа або відповідності даних користувача заданим параметрам, наприклад, перевірка віку або ПІБ. Персональні дані при цьому не передаються.
  • Шеринг дозволяє отримувати копії цифрових документів до вашої системи у форматі pdf-файлів, а також поля документів у форматі метаданих. Завдяки цьому партнери отримують можливість налаштувати автозаповнення даних, отриманих із цифрових документів.

Нещодавно також був представлений новий функціонал – Дія.QR. Він дозволяє отримати індивідуальний QR-код, який надає можливість організаціям отримувати електронні копії цифрових документів користувачів Дії на електронну пошту.

Послуга створена для малого та середнього бізнесу, громадських організацій, а також для органів державної влади та місцевого самоврядування. Більше про Дія.QR – https://diia.gov.ua/services/diyaqr

Презентували революційну технологію Дія.Підпис — найзахищеніший електронний підпис просто у смартфоні. Дія.Підпис передбачає можливість для користувачів отримувати особистий ключ (КЕП) віддалено за допомогою мобільного застосунку Дія. Компанії, що мають інформаційну систему, можуть інтегрувати Дія.Підпис для авторизації користувачів на своїх електронних ресурсах або для підписання КЕПом необхідних документів. Детальніше про Дія.Підпис – https://ca.diia.gov.ua/faq_diia_id

Повна презентація виступу – за посиланням

Застосування Дії в мережах магазинів Сільпо І Фора

Андрій Янбухтін – керівник центру штучного інтелекту й інновацій “Лабораторія Зі” TemaBit Fozzy Group

У Fozzy Group ми використовуємо слово гість замість клієнт, покупець, споживач. Наша мета – робити все можливе, щоб йому було комфортно. Саме тому ми пішли в напрямку інтеграції з Дією.

Звичайна ситуація, коли молодий хлопець або дівчина прийшли в магазин, а паспорт з собою не взяли. І це логічно, тому що у нас, на щастя, не поліцейська держава. У кишені носять смартфон, але не паспорт. І коли касир просить на касі при купівлі алкоголю або сигарет надати документ, що підтверджує вік, виникає незручна ситуація. Ми хотіли це змінити і, в той же час, діяти відповідно до законодавства України.

Прийняли рішення, яке дозволяє гостю підтверджувати його вік, використовуючи мобільний застосунок Дія:

  • Гість відкриває застосунок Дія
  • Обирає документ, що посвідчує особу та вік
  • Демонструє QR-код на зворотній стороні документу
  • Співробітник на касі сканує QR-код сканером та отримує у системі підтвердження віку

При цьому касир не бачить вік даного громадянина, а лише повідомлення зеленим кольором, що продаж дозволений, або червоним, що заборонений.

Касир в цьому випадку ніяких додаткових дій не робить, крім перевірки фотографії гостя в Дії. На жаль, фейс-контроль на даному етапі інтеграції залишився.

Основна складність при інтеграції полягала в тому, що в попередніх версіях Дії з’являвся QR-код і штрих-код на одному екрані. Якщо сканер захоплював штрих-код, то система могла “переплутати” його з певним товаром. Колеги з Дії проаналізували фідбек ринку щодо цього питання та вирішили дану проблему.

Наступний крок – запустити інтеграцію Дії на касах самообслуговування (КСО). Хочемо піти від необхідності контролю звірки обличчя нашого гостя з фотографією в мобільному застосунку. З функціоналом розпізнавання обличчя, який зараз розробляє Дія, це стане можливим. І замість того, щоб до гостя, який хоче придбати алкоголь, підходив співробітник і перевіряв Дію або паспорт, верифікація буде проходити автоматично.

Досвід Цитрус в шерингу цифрових документів

Павло Берьозін – директор департаменту цифрової трансформації Citrus

Запускали сервіс в кінці 2020 року – в сезон високих продажів. Інтеграція функціоналу Дії зайняла близько місяця. У наших внутрішніх термінах – це два спринта. При інтеграції були додатково створені “бранчі” – завдяки цьому під час шерингу в push-повідомленні в Дії у користувача відображається, окрім компанії, куди передаються дані, ще й конкретна локація магазину.

Раніше у всіх бізнес-процесах необхідно було використовувати паперові документи, це забирало час. Зараз процеси виконуються за кілька секунд. Щоб оформити послугу страхування або сервісного обслуговування, все що потрібно зробити, фактично підтвердити запит на передачу копій цифрових документів у застосунку Дія. Відповідно далі все відбувається автоматично.

В період пандемії процес шерингу і безконтактних операцій став своєчасним, тому ми отримуємо від клієнтів багато позитивних відгуків.

 Цитрус

Клієнтський досвід змінився. Якщо раніше потрібно було возити з собою права або паспорт, то сьогодні все, що потрібно – це смартфон і застосунок Дія. Крім того, ми фактично скоротили час операції при взаємодії з клієнтом, чим збільшили лояльність клієнтів.

Більше 50% покупок електроніки сьогодні відбувається в кредит. Плануємо розвиток співпраці з Дією з оформлення покупок, а також роботу зі страховими агрегаторами.

Щоб підключити Дію до бізнесу, напишіть команді впровадження у Telegram: @DiiaStart.

Повний перелік партнерів, які приймають Дію: thedigital.gov.ua/partners

Читайте також –

Бізнес та експерти закликають виправити ключові негативні норми проекту №5600 (заява)

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку