Денис Горовий, CEO EVO: Чому від групи EVO-Rozetka відділився окремий напрямок та що буде з компанією далі

Денис Горовий, CEO EVO: Чому від групи EVO-Rozetka відділився окремий напрямок та що буде з компанією далі

23.06.2023 08:45
  1919
Костянтин Симоненко

Новий CEO компанії EVO в інтерв’ю Forbes.ua розповів про розділення бізнесу з партнером Миколою Палієнком, вихід на нові ринки та середній чек.

На початку червня 2023 року від об’єднаної у 2018-му групи компаній EVO-Rozetka відділилися сервіси «Вчасно» та Zakupki.Prom. Їх під новим брендом Tabula Rasa розвиватиме співзасновник і багаторічний керівник EVO Микола Палієнко. На посту гендиректора EVO його замінив шкільний товариш і бізнес-партнер Денис Горовий, який і поділився з Forbes.ua інформацією про розподіл бізнесу та подальші плани. RAU представляє основні тези його інтерв’ю.

Про розділення бізнесу

Розділ спільного бізнесу почався навесні 2023-го і процес ще триває, але всі домовленості зафіксовані. Суттєві перестановки у компанії сталися через бажання Миколи Палієнко займатися новими проектами, зокрема інноваційними. У поточній структурі EVO-Rozetka є три групи акціонерів. А в Tabula Rasa всі операційні, стратегічні рішення повністю за Миколою. Це створює можливість для розвитку проектів, що можуть і не бути сфокусовані навколо електронної комерції, яка залишається основним пріоритетом EVO-Rozetka. З EVO виділяються B2B-проекти, що практично ніяк не перетинаються з іншими бізнесами. Ні командами, ні клієнтськими базами. Доля об’єднаних «Вчасно» та Zakupki.Prom у виторгу EVO складала близько 20–25%.

Акціонерний склад EVO-Rozetka не змінився. Ми залишаємося акціонерами компанії, але зрозуміло, що наша із Миколою Палієнко і Тарасом Мурашко сумарна частка зменшилася. Єдині акціонери Tabula Rasa – Микола, Тарас і я.

Про розвиток бізнесу під час війни

Велика війна суттєво вплинула на всі бізнеси. У нас є річні цілі – ми сфокусовані на зростанні, розширенні, на побудові найкращої електронної комерції в Україні. Сюди входить використання інфраструктури Rozetka, їхніх точок видачі. Ми вже почали проекти, коли покупець може щось замовити на Prom.ua, а отримати у точці Rozetka. Це буде безкоштовно. Це суттєва конкурентна перевага. Я вірю, що електронна комерція із безкоштовною доставкою – це підтримка українців у тяжкі часи, адже це суттєво здешевшує покупки.

Prom.ua – це найбільша компанія групи. Ми бачимо, що невеликі підприємці – ядро продавців – адаптуються. Вони шукають нові шляхи, щоб знайти товари і якісно обслуговувати покупців. За показниками ми бачимо, що це працює.

Kabanchik.ua, що побудований на послугах, постраждав сильніше. Люди менше замовляють послуги домашніх майстрів, ремонту, але тут теж є відновлення попиту.

В принципі, усі проекти здорові, окрім Rozetka Travel, який був побудований на туризмі. Він на паузі допоки не з’явиться хоч якась визначеність із туристичною сферою.

Про споживацький попит і середній чек

Із січня до травня 2023-го продажі Prom.ua зросли на 20% порівняно з тим самим періодом 2022 року. Можна сказати, йдемо за сезоном 2020-21 років. Він трошки скоригований – весною зазвичай обсяг замовлень падає. Покупці переключилися із «антиблекаутних» товарів, генераторів, газових горілок, спальників на товари для саду та дому. Військові товари залишаються великою категорією – близько 5% товарообігу. Тут ми, як і раніше, працюємо із мінімальною комісією 1%. Вона не покриває наші витрати навіть на підтримку цієї категорії, але це наша позиція.

Середній чек суттєво виріс – на 35% рік до року, зараз він становить 1200 грн. Серед іншого, за рахунок військових товарів, але є і вплив інфляції. Тому в нас товарообіг зріс і відносно 2021 року.

Про плани експансії

Незважаючи на існуючі плани експансії, EVO має головний фокус на роботі в Україні. Rozetka, як відомо, вийшла у Польщу. Ми розглядаємо можливість запустити Prom.ua у Румунії або Туреччині. Це треба зробити протягом кількох місяців, але на двох ринках одночасно точно не запустимося.

При виборі країни враховується комбінація факторів: який об’єм ринку, яка конкуренція, чи зайнята ніша. Оскільки Prom.ua працює із малим та середнім бізнесом, дивимося, скільки цих бізнесів, яка культура підприємництва в країні. Я не дуже бачу, як запускати Prom.ua, наприклад, у Німеччині. А в країнах, де багато невеличких підприємств, це цілком реально. В Польщі є Allegro – мегагравець із неймовірною часткою ринку, брендом і показниками зростання. У вигляді маркетплейса в Польщі, на мій погляд, заходити не варто.

У Туреччину чи Румунію ми будемо заходити як суто онлайн-гравець, без офлайн-присутності. Це модель маркетплейса-класифайда, будемо надавати компаніям можливість створювати свій сайт і майданчик для продажу товарів. Робили так само, коли запускали Prom.ua в Білорусі й Казахстані. Зараз залишився лише Казахстан. Тепер повторимо той шлях з новим досвідом. У Казахстані ми працюємо під брендом Satu, це більше B2B-проект. Там є зростання, темпи невисокі, але вони не змінилися за кілька років. Треба розуміти, що в Казахстані також висока конкуренція – Kaspi.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку