Дослідження Deloitte: що очікувати від споживачів поколінь Y і Z

Дослідження Deloitte: що очікувати від споживачів поколінь Y і Z

28.05.2019 08:10
  708
rau

Міжнародна компанія Deloitte опублікувала результати свого глобального «Опитування покоління третього тисячоліття за 2019 рік». Виявилося, що найбільша група споживачів на планеті не довіряє ЗМІ, уряду і комерційним організаціям.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Хто ці люди і яким вони бачать майбутнє

Покоління Y (мілленіали) – ті, хто народився з січня 1983 року по грудень 1994 го. В опитуванні взяли участь 13 416 представників покоління Y з 42 країн світу. Покоління Z – ті, хто народився в період з січня 1995 року по грудень 2002 року (3009 осіб з 10 країн).

Очікування респондентів стосовно подальшого розвитку економіки опустилися до найнижчої позначки за останні шість років. Лише 26% опитаних прогнозують поліпшення економічної ситуації в своїй країні в 2019 році (в порівнянні з 45% рік тому).

В якості основних проблем сучасності були названі відсутність соціальної мобільності і нерівність в доходах.

“Дорослішання поколінь Y і Z прийшлося на унікальну епоху: від економічної рецесії десять років тому до четвертої промислової революції. Це впливає на їх спілкування з іншими людьми, ставлення до своїх персональних даних та роботі”, – говорить директор по персоналу Deloitte Touche Tohmatsu Ltd Мішель Пармелі.

За її словами, загальна невпевненість відбивається у оцінці діяльності компаній, урядів і окремих керівників, і викликає потребу в провідниках позитивних соціальних змін.

Це слід враховувати роботодавцям, інакше їм доведеться зіткнутися з витоком кадрів в умовах посилення боротьби за кваліфікованих фахівців.

Сумніваються в соціальній справедливості

Дві третини мілленіалов вважають, що не всім категоріям людей надаються рівні можливості для досягнення успіху.

Як і раніше, респонденти дають низьку оцінку діяльності політичних і релігійних лідерів. 73% учасників опитування заявили, що політичні лідери не здатні зробити світ кращим, а дві третини говорять те ж саме про релігійних лідерів. Приблизно 45% мілленіалов категорично не довіряють жодному з лідерів в якості джерела достовірної інформації.

Проте респонденти як і раніше впевнені, що уряди мають найкращі можливості для вирішення нагальних світових проблем.

“У більшості представників покоління третього тисячоліття продовжує знижуватися рівень довіри до роботодавців, так як їх батьки, незважаючи на лояльність до компаній, позбулися роботи”, – каже директор групи по управленію персоналом і організаційними змінами Deloitte СНД Віра Вітальєва.

З одного боку нестабільність сприяє розвитку інновацій і гнучкості бізнесу, але з іншого боку, покоління Y і Z відчувають тривогу і песимізм з приводу їхньої кар’єри, життя в цілому і світу навколо них.

Цікаво, що частіше саме представники покоління Z створюють сім’ї і мають дітей (45% проти 39% покоління Y), а також купують власне житло (52% проти 49% покоління Y).

Не довіряють ЗМІ і соцмережам

Довіра респондентів падає і до ЗМІ. Зокрема, 43% респондентів відзначили негативний вплив традиційних ЗМІ на світову спільноту, а 27% висловили недовіру до ЗМІ як до надійного джерела інформації.

Представники обох поколінь хочуть отримувати інформацію з різних джерел, тому часто висловлюють занепокоєння з приводу впливу соцмереж. 71% мілленіалов в цілому оптимістично висловлюється про використання цифрових пристроїв і соціальних мереж в особистих цілях.

За цифровізацию, але бояться витоку особистих даних

Респонденти в цілому ставляться до нових технологій позитивно: 71% мілленіалов вітає загальну цифровізацию, причому більшість вважає, що переваги інноваційних технологій переважують ризики.

При цьому 79% респондентів бояться стати жертвою інтернет-шахраїв, а 78% стурбовані тим, як організації обмінюються персональними даними клієнтів.

Приблизно чверть опитаних мілленіалів припинили купувати товари або послуги певних компаній через нездатність останніх захистити їхні персональні дані.

Пріоритети молодих поколінь змінилися. Тепер їхні головні прагнення: подорожі, заробіток і благополуччя, нерухомість, користь суспільству і, нарешті, сім’я і діти.

Вони хочуть приносити користь

Покоління Y і Z не менш амбітні, ніж попередні: більше половини респондентів хочуть отримувати високу зарплату і прагнуть до фінансового благополуччя. Однак зараз в списку пріоритетів на перших позиціях не діти, власне житло та інші традиційні «маркери успіху» дорослої людини, а бажання подорожувати по світу (57% респондентів) і приносити користь суспільству (46%).

Прагнення робити світ кращим проявляється не тільки в питаннях зміни клімату і забруднення навколишнього середовища, а й при виборі споживчих товарів і послуг, а також роботодавця.

Важлива соціальна відповідальність компаній

Оцінка діяльності компаній мілленіалами продовжує погіршуватися. Про позитивний вплив бізнесу на суспільство повідомили 55% опитаних проти 61% в 2018 році. Так як бізнес, на їхню думку, перш за все реалізує свої стратегії, не дуже зважаючи на їх наслідки для суспільства.

Компаніям доведеться ретельно попрацювати над поліпшенням репутації, так як мілленіали витрачають гроші відповідно до своїх переконань.

Так, 42% респондентів повідомили, що почали/розширили відносини з тими чи іншими компаніями, оскільки вважають, що їхні продукти або послуги приносять користь суспільству чи навколишньому середовищу, в той час як 38% припинили/скоротили відносини з компаніями, діяльність яких, на їхню думку, викликає негативні наслідки.

Їм потрібні нові знання

Приблизно половина (49%) мілленіалів вважають, що нові технології стануть для них корисним інструментом на робочому місці, 46% – що мінливий характер трудових завдань ускладнить пошук/зміну роботи, і нарешті 70% респондентів вважають, що мають обмежені або недостатні навички для досягнення успіху в епоху четвертої промислової революції.

Представники покоління Y вважають, що за підготовку співробітників до прийдешніх змін відповідає роботодавець, тоді як покоління Z, багато з яких ще студенти або недавні випускники, вважають це обов’язком навчальних закладів.

При виборі роботодавця більшість мілленіалов надає великого значення відсутності дискримінації за статевою та етнічною приналежністю.

У підсумку, щоб залучити й утримати фахівців, компанії повинні будуть шукати нові способи залучення молодих людей в свою діяльність на благо суспільства, а також приділяти підвищену увагу перепідготовці та навчанню співробітників, допомагаючи їм готуватися до майбутнього.

Джерело: Retail.ru

Читайте також –

Покоління Z: як рітейлерам знайти спільну мову з вчорашніми школярами


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку