Король американських молів: як Девід Саймон побудував імперію торговельних центрів вартістю $52 млрд

Король американських молів: як Девід Саймон побудував імперію торговельних центрів вартістю $52 млрд

Сьогодні
  216
rau

Американський підприємець Девід Саймон, який побудував найбільшу імперію молів у США, проходить курс лікування від раку та готує свого сина до можливої передачі управління Simon Property Group. 

Як Саймон досі контролює угоди на мільярди та вирішує долю компанії просто з лікарняного ліжка – Forbes переказав текст WSJ, RAU вибрала основне. 

Голова правління та головний виконавчий директор Simon Property Group Девід Саймон був змушений взятися за порятунок сімейного бізнесу у 29 років. Тепер, з діагнозом рак підшлункової залози, він розмірковує, чи зможе його син очолити компанію.

Хвороба проти бізнесу

Незважаючи на десяток пройдених курсів хімієтерапії й дві операції, Саймон не збирається відступати від управління бізнесом. Він скоротив робочі години в офісі й проводить зустрічі лише між 10:00 і 15:00. Але нещодавно він долучився до засідання комітету ради директорів просто з лікарняного ліжка.

Цей відомий бізнесмен ніколи не вмів по-справжньому відпустити контроль. «Я був таким собі авторитарним генеральним директором, – сказав Саймон в інтервʼю для WSJ. – Зараз це для мене неможливо. Але іноді я все одно так поводжуся».

Як жорсткий конкурент, він колись зробив спробу захопити компанію Taubman, поки її керівник А. Альфред Таубман перебував у в’язниці. Тоді Саймон зазнав невдачі, але майже через 20 років таки придбав компанію в межах угоди на $3,4 млрд. Що приносить йому найбільше задоволення в роботі? «Перемагати», – відповів Саймон без жодних вагань.

Він схильний переходити у спілкуванні на крик та працює без перепочинку. Колишні працівники кажуть, що Саймон без вагань телефонував підлеглим у суботу ввечері чи в неділю вранці.

Бізнес-імперія Девіда Саймона

Саймон – «абсолютний мікроменеджер», який хоче знати всі найдрібніші деталі кожної угоди. Саймон вважає за краще називати себе «орієнтованим на деталі», а не мікроменеджером, хоча й визнає, що є «вимогливим керівником». Його імперія охоплює понад 250 обʼєктів, і він контролює більше торговельної площі, ніж будь-хто у світі — 19,2 млн кв. м.

Торговельний центр Roosevelt Field mall, яким управляє Simon Property Group, у Гарден-Сіті, Нью-Йорк, США. Фото Getty Images

Глибоке знання ритейлу дозволило Саймону заробляти навіть тоді, коли хвиля банкрутств ритейлерів залишала величезні порожнечі в ТЦ. Simon Property Group та її партнери придбали бренди Nautica, Eddie Bauer, J.C. Penney, Forever 21, Lucky Brand і Brooks Brothers. Ці інвестиції загалом виявилися прибутковими, хоча не кожне придбання було успішним. У 2025 році Forever 21 знову оголосив про банкрутство. 

Батько і дядько Саймона заснували компанію Melvin Simon & Associates в Індіані у 1960 році. Коли Девід долучився до родинного бізнесу, компанія майже не мала вільних коштів і тонула в боргах. У 1993 році Melvin Simon & Associates передала більшість своїх об’єктів у підпорядкування нової структури — Simon Property Group, і вийшла на біржу з найбільшим на той час IPO серед компаній, що інвестують у нерухомість.

Герб Саймон, дядько Девіда (л), Девід Саймон (ц) і Мелвін Саймон, батько Девіда. Фото – Simon Property Group

Саймон став CEO Simon Property Group у 33 роки. І розпочав масштабну кампанію придбань, витративши на це понад $40 млрд. Не всі угоди були успішними. Вихід на китайський ринок коштував Simon Property Group $20 млн збитків. Зараз капіталізація Simon Property Group сягає $51,8 млрд, за інформацією FT.

Щоб протистояти зростанню електронної комерції, Саймон витратив мільярди доларів на модернізацію молів. Наразі за прибутковістю Simon Property Group випереджає всіх конкурентів. З 2021 року компанія підіймала квартальні дивіденди вже 12 разів.

Син-спадкоємець в управлінні

Найстарший із п’яти дітей Девіда, Елі, приєднався до Simon Property Group у 2019 році й поступово бере на себе дедалі більше управлінських обов’язків батька. На початку 2025 року Елі курував придбанням двох розкішних аутлетів у Європі. Ті, хто працював з ними, кажуть, що обидва – амбітні, одержимі бізнесом ТЦ і до найменших дрібниць досліджують кожну справу.

Проте, якщо Девід Саймон не боїться «продавити» підлеглого чи конкурента, то його син віддає перевагу співпраці. «Ми зробимо це ось так, або не зробимо взагалі», – так батько описує свій стиль. Але Елі наполягає, що не варто його недооцінювати через м’якіший підхід. «Я можу бути рішучим, коли це потрібно», – каже він.

Елі Саймон (л), старший син Девіда Саймона, приєднався до Simon Property Group у 2019 році. Фото – Simon Property Group.

Рішення про те, хто стане наступним генеральним директором Simon Property Group, ухвалює рада директорів. У них є й інші кандидати, окрім родини Саймон. Проте Девід стверджує, що його син має всі необхідні навички, щоб очолити компанію в третьому поколінні.

Елі нині обіймає посаду інвестиційного директора. Одне з його перших великих завдань – курувати угодою щодо придбання компанії Taubman, оголошеною у 2020 році.

Найважливіші настанови від батька – бути глибоко зануреним у деталі й мислити як власник, каже Елі. «Коли ти сприймаєш кожен долар як свій – це формує справжню фінансову дисципліну», – додає він.

Елі отримує багато вказівок, розповідає Саймон, але він працює над тим, щоб послабити контроль. «Я все одно виграю суперечку, але готовий вислухати, – каже Саймон. – Іноді кажу: «Гаразд, роби по-своєму».


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Король американських молів: як Девід Саймон побудував імперію торговельних центрів вартістю $52 млрд

Король американських молів: як Девід Саймон побудував імперію торговельних центрів вартістю $52 млрд

Американський підприємець Девід Саймон, який побудував найбільшу імперію молів у США, проходить курс лікування від...
time icon  
  216
Усі новини ринку