Топ-6 факторів і 10 головних вимог customer experience в 2019 році
Колонка Олени Цисар, партнера 4Service Group і засновника Центру сервіс–менеджменту Smoozie, про модні тренди в сервісі й обслуговуванні клієнтів.
Цей матеріал також доступний російською мовою
Згідно з проведеним дослідженням, 4Service Group вибрала шість факторів, що визначають якість сервісу в цьому році. Респондентам було запропоновано назвати основні атрибути сервісу в країні, та припустити, що чекає в майбутньому сферу обслуговування, які тренди будуть актуальними.
Український споживач очікує стабільно високої якості послуги, за це проголосували 18,96% респондентів. 16,51% опитаних стверджують, що майбутнє за технологіями та виходом в онлайн, а 12,84% запевняють, що головний тренд – швидкість й оперативність обслуговування. Емоції, людський контакт і персональний підхід, так часто декларовані, зовсім не увійшли до рейтингу очікувань українців.
Але, перш ніж придивлятися до основних трендів і, тим більше, активно їх впроваджувати, варто проаналізувати помилки минулого року.
- Інновації та технології. Омніканальність, безсумнівно, один з популярних трендів сучасного сервісу. Іншими словами, споживач може здійснювати покупки будь-яким зручним для нього способом, як офлайн, так й онлайн. Але зворотна сторона медалі: довга обробка запитів, обов’язкове підтвердження замовлення по телефону та інше.
- Ставка на комфорт і емоції клієнта. Результати дослідження наочно демонструють, що для українського споживача емоції – далеко не визначальний фактор. Набагато важливіше якість продукту в співвідношенні з обґрунтованою ціною, про що заявляє кожен другий (50,15%).
- Відсутність системи в роботі зі зворотним зв’язком. Найчастіше українські підприємці не уявляють, як реагувати на скарги споживачів в соціальних мережах, оскільки відсутній чіткий алгоритм дій.
- Токсичні клієнти. Всього за кілька останніх років портрет українського споживача змінився: клієнт став набагато більш вимогливим, нетерплячим, дратівливим і навіть «токсичним». Невміння «пропрацювати» токсичність клієнта призводить до ускладнення бізнес-процесів, коли один зірваний процес тягне за собою інші.
Топ-10 трендів customer experience 2019 року
Тренди, представлені нижче, можуть бути цікаві кожному підприємцю. Але не варто забувати, що перш ніж впроваджувати в стратегію компанії, їх необхідно адаптувати під цільову аудиторію кожного конкретного бізнесу. Інакше гонка за модними віяннями може привести до марної трати часу та грошей.
- Бонуси за зворотній зв’язок. Споживач цінує свій час, він ігнорує опитування, не вчитується у величезні полотна тексту, блокує повідомлення зі стандартним «ваша думка є цінною для нас». Прийшов час заохочувати свого клієнта за зворотний зв’язок – бонуси, конкурси, нагороди, подарунки, знижки, причому тут і зараз, а не потім.
- Омніканальність в дії. Згідно з прогнозами, в 2019 році омніканальність зведеться до 1-2 каналів комунікації, але найшвидшим, точним і безвідмовним, адже споживач не готовий чекати.
- Менше кліків = швидко, зручно, заманливо. Вимога бізнесу на наступні 12 місяців – скорочення зусиль клієнта (Customer Effort Score). Згідно з цим трендом, нас чекає боротьба за кліки.
- Ставка на персоналізацію. Персоналізація клієнтського досвіду проголошена трендом майбутнього, тому впроваджувати її в бізнес-процеси необхідно вже зараз. Персоналізований підхід – довгострокова стратегія, яка вимагає обов’язкової, але ненав’язливої присутності в поле зору споживача, з невеликим сплеском в сезон.
- Розширення цільової аудиторії. Маркетологи стануть замислюватися про розширення цільової аудиторії відповідно до трендів толерантності та відкритих можливостей. Розширення ЦА відбудеться за рахунок різних нових груп: люди з обмеженими можливостями, мігранти, релігійні громади, групи за інтересами тощо.
6. Бізнесу потрібно людське обличчя. Рівень сервісу безпосередньо залежить від персоналу, адже приріст лояльності співробітника на 1% веде до зростання лояльності клієнта на 0,5% (дані ICS, London 2017). Компаніям в найближчі кілька років належить визначити: на яких точках контакту необхідні роботи, а на яких – люди.
7. Роботизація на механічних посадах. Завдяки штучному інтелекту бізнес-процеси стають набагато простіше: скорочуються зусилля, знижується кількість дій для оформлення замовлення, процеси стандартизируются.
8. Google – більше, ніж просто пошук. Google – це головний агент первинної взаємодії з клієнтом. Всього два кліка, й можна знайти все, що завгодно: локацію, відгуки, контакти.
9. Мобільна підтримка займає лідируючу позицію. Ще зовсім недавно споживач приймав рішення безпосередньо в магазині, але вже в 2018 році мобільний пошук генерує запитів навіть більше, ніж пошук з ПК.
10. Гейміфікація для збільшення лояльності. Кастомізувана гейміфікація дає можливість клієнту вивчити та протестувати товар ще до придбання.
Незважаючи на те, що багато перераховані вище зміни поки що знаходяться в зародковому стані, в найближчому майбутньому вони стануть не просто конкурентними перевагами компаній, а стандартними вимогами клієнтів. Багатьом підприємствам пора усвідомити, яку владу отримали клієнти, зрозуміти, що сучасні бізнес-процеси вимагають перебудови, та звернути увагу на реалії завтрашнього дня.
Читайте також –
Анна Грішина, EVA: Customer Experience Management дозволяє знати про клієнта більше конкурентів