Чотири правила, які допоможуть маркетплейсу вижити в боротьбі з Rozetka

Чотири правила, які допоможуть маркетплейсу вижити в боротьбі з Rozetka

06.03.2020 08:10
  554
rau

Засновник маркетплейса спортивного харчування GymTraining Євген Чорнолуцький пояснює чому маркетплейс – єдиний спосіб залишитися в бізнесі і як вижити на постійно мінливому ринку.

Цей матеріал доступний російською мовою

Економіка постійно укрупнюється. За темпами зростання ринку e-commerce, Україна – друга в Європі. І маркетплейс – єдиний спосіб “залишитися в грі”. За даними дослідження Forrester Research, до 2022 року 70% усіх онлайн-покупок здійснюватимуться на маркетплейсах, а не в інтернет-магазинах. У своєму блозі на сайті Liga.net засновник і CEO компанії GymTraining Євген Чорнолуцький виділив чотири чинника роботи успішного маркетплейса. RAU наводить основні тези матеріалу.

Маркетплейси – основа сучасного бізнесу

Нинішні маркетплейси – це не тільки майданчик для продажу товарів, а й послуг. Більшість сервісів, якими українці користуються щодня – це маркетплейси (Uber, Glovo, Kabanchik, Lun.ua). Через маркетплейс можна вибрати няню для дитини, знайти лікаря для літньої мами або отримати пораду від кращих експертів ринку.

І саме маркетплейс може стати “другом” підприємців, які пропонують унікальний товар або за рахунок великих виробничих ресурсів можуть забезпечити низьку ціну.

Є думка, що з часом цінові агрегатори теж помруть через непотрібність. Так як покупцям простіше відразу шукати товар на топових маркетплейсах, де фільтр цін буде виконувати свою початкову функцію, замість того, щоб годувати ще одну індустрію.

Але не все так просто. Навіть в Україні ринок e-commerce – дуже конкурентний. Є тенденція до укрупнення великих гравців (наприклад, угода Rozetka і Evo). Причому не просто викуп частки, а стратегічне партнерство. Тому потрібно усвідомити свої можливості, щоб конкурувати з сучасними маркетплейсамі України.

Ось чотири головні чинники успішного маркетплейса

1. Впізнаваність бренду

Так, домогтися цього буде непросто. На якомусь етапі доведеться йти до рекламних агентств і вивалити сотню тисяч за їхні послуги або повільно набивати шишки, але з меншим бюджетом. Доведеться йти на ТБ, щоб підвищити впізнаваність компанії.

Крім цього, вже мало мати сторінку в Facebook і Instagram – просто необхідно розвивати YouTube-канал. Молоде покоління дивиться по п’ять-вісім годин контенту кожен день, потрібно захоплювати і цей пиріг.

Клієнт повинен чекати виходу вашого контенту або серед конкурентів вибрати саме вас. У одного з лідерів e-commerce України працює понад 60-ти осіб, які створюють контент. Це не враховуючи сотень людей, які наповнюють товарні картки.

2. Технологічність і просування платформи

Головна риса лідерів маркетплейсів України – високі показники видачі в пошукових запитах. Складно конкурувати з тим, хто органічно вище знаходиться в Google. Плюс – до таких сайтів більше довіри.

Якщо найуспішніший гравець ринку щомісяця витрачає $400 000 на розвиток платформи, а його конкуренти щоліта організовують школу веб-розробки їх основною мовою програмування (після якої пропонує кращим учням роботу в компанії), потрібно докласти дуже багато зусиль, щоб вийти на їх рівень .

3. Якісний сервіс

Маркетплейс – це посередник між двома сторонами: підприємцем і клієнтом. Крім того, ще багато компаній на аутсорс допомагають вирішити турботи клієнта, і їх теж потрібно контролювати, робити все, щоб клієнт був задоволений.

Потрібно усвідомити, що клієнт – король, а король може бути не найприємнішим або навіть неправим, але він вирішує: кому сьогодні відрубати голову, а хто – його улюбленець.

Один злісний відгук клієнта в Facebook руйнує репутацію, яка будувалася роками. Потрібно швидко реагувати на такі ситуації і вирішувати їх навіть на шкоду бюджету компанії.

4. Найголовніше – вибирайте свою нішу

Ринок електроніки, одягу, побутових товарів вже давно зайнятий. Щоб там конкурувати, треба зі старту мати великий бюджет. Але існує багато специфічних ніш, де в Україні ще немає явних лідерів. Шукайте свою нішу, можливо, це те, що вам близько, те що ви любите.

Ринок e-commerce все ще становить невелику частку всіх роздрібних продажів – трохи більше 3%. Це означає, що у когось є шанс побудувати нову круту компанію, або ми просто відпустимо лідерів на шлях мільярдної капіталізації.

Джерело Liga.net

Читайте також –

Андрій Логвін, Kasta: Якщо хочеш мільярдний бізнес – ти повинен бути маркетплейсом


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку