Час економити: хто з рітейлерів намагається зайняти нішу hard discounter

Час економити: хто з рітейлерів намагається зайняти нішу hard discounter

31.01.2024 08:30
  2852
rau

Ніша жорстких дискаунтерів в Україні тільки починає розвиватися. Тож дехто з рітейлерів намагається якомога швидше її зайняти, створюючи «молодших братів» у форматі hard discounter. Чи будуть мати рітейлери успіх в низькому ціновому сегменті.

Наразі основні конкуренти жорстких дискаунтерів – торгівля з прилавка і вона дійсно має популярність серед населення. В матеріалі Forbes проаналізували, які рітейлери намаються швидко зайняти вільну нішу та чи вдасться їм обігнати мережу АТБ. RAU публікує основне.

Хто та чому з рітейлерів йде у формат hard discounter

Рітейлер OnePrice почав роботу на українському ринку у 2018 році та наразі є одним з найбільших гравців формату one dollar store. А 11 січня 2024 року в Вінниці відкрили перший продуктовий дискаунтер мережі OnePrice Club. Він має площу 1200 кв. м та близько 2500 SKU. Як пояснює співвласник компанії Леван Паікідзе, що вони прагнуть «першої ціни» на ринку, тобто найнижчої. Ціни в OnePrice Club в середньому на 15-20% нижчі за середньоринкові, а досягається це завдяки жорсткому контролю витрат (економії на маркетингу, невеликій кількості персоналу, товар розкладають на піддонах без викладки на полицях), мінімальній націнці та низькій орендній платі.

У 2021 році одеська мережа Таврія В теж спробувала зайняти нішу жорстких дискаунтерів – почала відкривати магазини Пюре. Наразі має вже дев’ять точок.

В жовтні 2023 року компанія Novus запустила і свої магазини з низькими цінами Хапайка – один в Києві, інший в області. Точки мають близько 2000 SKU та середню площу 400-600 кв. м.

За даними GT Partners Ukraine, станом на вересень 2023 року в Україні працювало близько 1370 продовольчих мережевих точок у дисконтному форматі. З них 87% (близько 1200 магазинів) – це магазини АТБ, на другому місці Thrash!Траш! 101 магазин, на третьому – Дивоцін, який має 24 магазини.

“Наразі все ж основними причинами розвитку дисконтних магазинів є війна і падіння реальних доходів населення”, – каже директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля. 

Порівняно з 2022 роком, 53% українців зазначили зменшення доходів, а у 30% опитаних доходи «значно зменшилися», йдеться у дослідженні комунікаційної агенції Postmen, опублікованого у грудні 2023 року. 

У війну споживач став раціональнішим, прагне розумного споживання і не хоче більше переплачувати, каже Леван Паікідзе.

Це підтверджує і генеральний директор Novus Марк Петкевич, зазначаючи, що сучасні споживачі ґрунтовно підходять до управління своїми фінансами – цікавляться акційними пропозиціями та спецумовами, що дозволяють економити бюджет.

 Конкуренція з АТБ

«Класична маржа в таких форматах менше, але обороти можуть бути досить непоганими завдяки низьким цінам», – каже голова Асоціації рітейлерів України Андрій Жук.

АТБ – мʼякий дискаунтер. Це найбільший продуктовий рітейлер України із виторгом за 2022 рік у 148,3 млрд грн, у найближчого конкурента – Fozzy Group – 93,2 млрд грн. Для порівняння: EBITDA Сільпо становила 7% у 2021 році, АТБ – приблизно 5%, йдеться в дослідженні Share ua potential. Крім того, інвестиції у відкриття дискаунтера зазвичай менші, ніж у відкриття класичного супермаркету невеликого формату. Це може бути $400–500 на квадратний метр. 

Жорсткі дискаунтери OnePrice Club, Хапайка та Пюре не можуть скласти конкуренцію АТБ, вважають в Асоціації рітейлерів України. «В окремих містах вони зможуть перехопити 2–5% покупців АТБ, але глобально конкуренції не буде», – каже Жук. 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку