Роман Курицький, Building Development: Відкрили SportLife в Retail Park Bucha та залучаємо орендарів у нові проекти

Роман Курицький, Building Development: Відкрили SportLife в Retail Park Bucha та залучаємо орендарів у нові проекти

02.11.2022 09:00
  2435
Іван Зайцев

Буча – одне з міст-сателітів Києва, що найбільше постраждало від російської окупації. Сотні вбитих мешканців, знищені будинки, пограбовані магазини – і все це у ХХІ сторіччі зробили терористи країни-окупанта. Але одразу після звільнення життя міста почало відроджуватися.

Одним із символів відродження стало відкриття спортивного клубу SportLife у Retail Park Bucha. Засновник компанії Building Development Роман Курицький про стан справ на ринку комерційної нерухомості, існуючий запит на розвиток торгівлі в нових регіонах та специфіку відновлення на звільнених територіях.

Відкриття SportLife в ТЦ Retail Park Bucha

– Чому було відкрито SportLife саме в Бучі?

– Це була принципова позиція для власників SportLife: відкрити саме в Бучі, яка зазнала сумної слави. Ми також, відновлюючи роботу і Retail Park Bucha, в першу чергу мали на меті дати людям можливість трохи розрадитися, зайнятися спортом та відволіктися, отримавши позитивні емоції.

– Як ви вважаєте, чи буде достатньо клієнтів у новому SportLife, враховуючи нинішню ситуацію?

– Так, ми впевнені в цьому. Оздоблювальні роботи розпочалися до війни, ми підписали контракт ще минулого літа, коли SportLife продав вже достатню кількість річних абонементів. Наразі багато людей вже повернулися додому.

Оскільки в Бучі немає іншого професійного спортивного клубу, а також, враховуючи, що його відвідують й жителі навколишніх міст, таких як Ірпінь, Ворзель та інші. Клуб відвідують близько 250-300 людей і одночасно тут перебуває близько сотні любителів спорту. І це гарний показник, враховуючи, що в клубі немає басейну.

– Чим, на ваш погляд, вирізняється цей об’єкт, окрім того, що поки не має конкурентів?

– SportLife відкрився в новому дизайні, з вітринними панорамними вікнами. Тут встановили нове сучасне обладнання для зайнять спортом. Оскільки це другий поверх торговельного центру, є можливість, наприклад, під час зайняття на біговій доріжці спостерігати за життям міста. Водночас окремий вхід в приміщення клубу гарантує його повну автономність та незалежність від роботи ТЦ. Тому вже зараз помітно, що він матиме успіх у місцевих мешканців.

Компанія Building Development працює на ринку комерційної нерухомості вже 18 років. Мова йде як про будівництво, так і про управління об’єктами нерухомості (брокеридж). Загалом під управлінням компанії знаходиться близько 200 000 кв. м, здебільшого торговельної нерухомості.

– Яких ушкоджень зазнав Retail Park Bucha під час бойових дій?

– До 10 березня там була охорона, поки працівники не змогли евакуюватися, а вже потім мародери винесли все з магазинів JYSK, Rozetka, Фокстрот, Comfy, MasterZoo, ЛеоКераміка та багатьох інших торгових точок і кафе. Частково побили вітрини та значних пошкоджень зазнав магазин Sinsay. Одразу після вибиття російських військ, з 10 квітня ми почали відновлювальні роботи, коли ще не було електрики й води. Це дозволило швидко відновити фасади і вітрини та вже 5 травня відкрити перший магазин – це була Rozetka. Потім один за одним почали облаштування магазинів всі інші орендарі й 27 травня відбулося повноцінне відкриття ТЦ.

– Вже всі орендарі відновили роботу чи слід очікувати нові відкриття?

– Ні, ще не всі. В листопаді очікуємо запуску магазину АТБ, який готували до відкриття ще до війни, а тепер відновили ремонтні роботи. Також має відкритися аптека «Аптекарь», Life Cell, Укрзолото, Хімчистка, Обмін Валют. Доречі, порівняно із довоєнним часом перелік торгових точок і сервісів розширився. Так, тепер у ТЦ працює велике відділення Нова пошта нового формату, винний магазин OKWINE, а також відкривається магазин MOYO. Причому всі нові орендарі підписали договори нещодавно – вже після звільнення Бучі від окупантів.

– Скільки коштів довелося витратити на відновлення?

– Власне на саму будівлю та покрівлю ми як власники витратили близько 4-4,5 млн грн, але якщо врахувати витрати орендарів, включаючи втрачене майно й товари, ця сума буде значно перевищувати 10 млн грн.

– Наскільки сильно взагалі постраждала комерційна нерухомість міста та як іде процес відновлення?

– Руйнування великі. Достатньо згадати ТЦ Епіцентр, який був повністю знищений пожежею, сильно постраждали два магазини Novus, один з яких вже відновили. Також працює лише один магазин АТБ

Магазин АТБ у нашому ТЦ буде другим у місті й першим на Варшавській трасі, де людям практично ніде зараз купити продуктів. Оскільки ТРЦ Жираф, який знаходиться на межі Бучі й Ірпеня, теж згорів. При цьому кількість населення, яке потребує товарів першої необхідності, тут велика. Це досить добре видно по оборотам наших орендарів.

Наприклад, магазин ЛеоКераміка має дуже хороші показники, оскільки Епіцентр не працює, а потреба у певних будматеріалах є. До того ж не менш важлива й медична складова.

Відкриття клініки Adonis з повноцінним стаціонаром площею 2000 кв. м у складі ТЦ теж стало в нагоді для місцевих мешканців, і значно поширили спектр пропонованих послуг для споживачів. І, дивлячись на трафік, ми можемо сказати, що це затребуваний сервіс, який користується неабияким попитом.

– Як ви оцінюєте сучасний стан ринку комерційної нерухомості та які сегменти є на вашу думку найбільш привабливими?

– Ми будуємо, здаємо в оренду й управляємо об’єктами комерційної нерухомості. Такий підхід дозволяє нам бути гнучкими і при потребі організувати повний цикл: від зведення торговельного центру «з нуля» до підбору орендарів і згодом управління цим об’єктом. Або організувати якусь частину цього процесу. Наразі можна сказати, що найбільше від пандемії а згодом і від воєнних дій постраждав сектор офісної нерухомості. Водночас торговельна нерухомість, хоч і зазнала втрат під час бойових дій, досить швидко відновлюється. Є багато мереж, в тому числі регіональних, готових вийти на нові для себе локації.

-Ви займаєтеся лише власною нерухомістю чи беретесь за управління сторонніми об’єктами?

– Беремося. Наприклад, нещодавно підписали договір оренди з данською мережою товарів для дому JYSK в Івано-Франківську. Наразі основний акцент у компанії робимо на розвитку проектів на заході України, зокрема, займаємося у Львові реконцепцією невеликого ТЦ площею 7000 кв. м на вул. Богдана Хмельницького. Так само є проект у львівському ТЦ ЛАЗ, куди активно залучаємо нових орендарів на 6000 кв. м, за адресою вул. Стрийська, 45.

У місті Яворів біля польського кордону є ТЦ Mac Way площею 12 000 кв. м, в якому вже підписано договір про розміщення Сільпо, ProStore, Укрзолото, магазин побутової техніки, зоотовари, аптека Біла ромашка, Нова пошта, йдуть перемовини з іншими орендарями, щоб до наступного літа відкрити цей об’єкт. Вже підписані попередні договори з якірними орендарями у великому ТРЦ площею 45 000 кв. м, який теж знаходиться на заході країни, але поки не можу розкривати подробиць – все буде трохи згодом.

– Як ви бачите перспективи розвитку галузі?

– Враховуючи досвід сусідньої Польщі, наповненість торговими площами в Україні досить низька. Тому нам іще є куди будувати. Особливо враховуючи потенціал маленьких містечок, де є сенс не тільки відбудовувати зруйноване, але й будувати нові сучасні ТЦ. В нас вже є готові площадки з документами, де можна реалізувати проекти під конкретні формати як українських, так і міжнародних компаній.

Читайте також –

Яким буде новий ТЦ цікавого для України формату – Retail Park Bucha


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку