Блокада кордону: можливі наслідки для e-commerce
З 6 листопада польські перевізники блокують пункти пропуску на українсько-польському кордоні. Наразі заблоковано чотири ключових пункти пропуску: «Ягодин ― Дорогуськ», «Краковець ― Корчова», «Рава-Руська ― Гребенне» та «Шегині ― Медика». Ситуація досі залишається складною.
Наслідки блокади кордону: вплив на e-commerce
Блокада кордону внесла корективи в ланцюжки постачання імпортної продукції, що може мати значні наслідки для електронної комерції:
- Порушення ланцюгів поставок. Рітейлери можуть зіткнутися з проблемами підтримання рівня запасів;
- Зменшення кількості доступного товару у високий сезон зимових розпродажів;
- Збільшення термінів поставок товарів на склади й полиці, що означає операційні труднощі в управлінні логістикою, виконанні замовлень та обслуговуванні клієнтів;
- Зменшення в довгостроковій перспективі обсягу продажів на тлі високого запиту в новорічний період через відсутність пропозицій.
Негативні результати можуть торкнутися передусім продавців габаритної техніки, яку перевозять за допомогою вантажного автотранспорту.
Згідно з аналітичними даними платформи Pricer24, спостерігається тенденція до зменшення наявності товарів у найбільших інтернет-магазинах України в категорії «Телевізори», що може свідчити про поточні проблеми з поставками.
Динаміка зміни доступності товарів у категорії «Телевізори», листопад 2023. Джерело: Pricer24
Аналогічна ситуація — і в категорії «Холодильники».
Динаміка зміни доступності товарів у категорії «Холодильники», листопад 2023. Джерело: Pricer24
Як підтримувати конкурентоспроможність у період турбулентності?
В умовах можливого дефіциту у високий сезон продажів інтернет-магазини повинні оперативно та регулярно відстежувати актуальну наявність товарів не тільки в постачальників, а й у конкурентів. Таку можливість надають сучасні рішення для аналізу ринку, які використовують парсинг даних з відкритих джерел, таких як вебсайти інтернет-магазинів, а також мають функціонал для візуалізації даних у вигляді звітів та дашбордів.
Так, наприклад, рішення «Аналіз асортименту» від Pricer24 дає змогу моніторити поточний стан полиць конкурентів, а також динаміку зміни наявності за категоріями, сегментами та конкретними SKU. Отже, категорійний менеджер може відстежувати тренди та дефіцити в цільових сегментах на ринку і змінювати свою стратегію в пік купівельного сезону з метою максимізації частки ринку та безперебійного задоволення попиту споживачів.
Використання сучасних інструментів аналізу ринку, які забезпечують доступ до актуальних даних про доступність товарів у конкурентів, допоможе ефективно пристосуватися до змін на ринку та зберегти стабільність у високий сезон попиту.