Володимир Базелюк, власник ВМ Техніка: Ціни на топ бренди визначають постачальники і ми не взмозі на це впливати
Генеральний директор та власник ВМ Техніка Володимир Базелюк про роботу магазинів, ціни і поточну ситуацію на ринку.
На 23-й день війни, наша компанія намагається провадити свою господарську діяльність, незважаючи на цю надскладну ситуацію в країні. Щоденно наш ранок починається з того, що ми збираємо інформацію від наших магазинів чи всі живі, чи цілі магазини, чи вийшов персонал і так кожний день. Ситуація змінюється постійно і часто ще й протягом робочого дня, реагувати потрібно оперативно.
Ми відкрили більшу частину наших торгових точок, зараз працюємо у всіх регіонах і відкрили свої двері в 24 магазинах. Режим роботи скорочений і залежить від конкретного міста, в більшості це з 10:00 до 16:00. Але до цих пір ми не можемо відкрити деякі свої локації, так як персонал банально боїться виходити на роботу, постійні сирени про загрозу ракетної або повітряної атаки, згодьтесь, не налаштовують на робочий лад. В такій ситуації ми не можемо змушувати людей це робити, так як їх безпека для нас понад усе.
Багато наших співробітників боронять нашу країну в лавах ЗСУ та ТРО, і ми звичайно підтримуємо їх зберігаючи за ними робочі місця і виплачуючи заробітні плати в повному обсязі.
Наша компанія співпрацює з волонтерськими організаціями, органами місцевого самоврядування і територіальними оборонами. Ми всіляко долучаємось до волонтерського руху країни. Але робимо це централізовано, через місцеву владу, в місті Вінниця, тому як з’являється дуже багато «поганих» людей, які пробують використати цю страшну ситуацію в країні і покращити своє матеріальне становище.
Багато було сказано про ціни і поточну ситуацію на ринку
На самому початку війни, ми змогли врятувати і звести на склад більшу частину товару, виявилось що наша підготовка і прописування процесу, який ще два місці тому, здавався нам панічними настроями, насправді, по суті, врятував наш бізнес, на той час. За перші два дні війни ми зібрали на центральний склад близько 40% нашого залишку, в основному це були дорого вартісні товари, цифрова техніка, телевізори, аудіо-відео техніка. І тепер по троху повертаємо товар в магазини, обмеженим асортиментом.
Цінова політика перших трьох тижнів – це був цілковитий хаос. Хтось оперативно переоцінився під поточний курс, хтось взагалі ніяк не відреагував на зміну ціни, попри відсутність товару і можливість його доставки, це в основному онлайн гравці.
Ми не піднімали ціни під поточний курс, тож близько 40% товарів в нашій мережі продаються за старими цінами. Але там, де постачальники відреагували, ми звичайно ціни підняли, і очікувано зіштовхнулись з певним негативом від кінцевого споживача.
Але ще раз звертаємось до всіх споживачів: ціни на топ бренди визначають постачальники і ми не взмозі на це впливати і надалі ситуація залишається непрогнозованою та складною. Вже сьогодні ми можемо сміливо говорити про те, що ціни на побутову техніку і електроніку найближчим часом виростуть на 15-20% і це не останнє підняття цін. Також нас очікує безпрецедентний дефіцит товару, який в свою чергу також буде давити на цінники. Також великі гравці, які зазнали серйозних втрат, будуть намагатись компенсувати свої збитки. Все це призведе до глобальних змін на ринку.
Там де ми можемо впливати на ціну, а це наші ексклюзивні бренди, власна торгова марка, ви можете перевірити, ціна не змінилась ні на копійку.
Реалізація сьогодні зазнала кардинальних змін. Спліт продажів змістився в сторону більш дешевих товарів, велику частку займають низько маржинальні групи товарів, такі як смартфони, планшети, ноутбуки. Також підвищеним попитом користується мілка побутова техніка і посуд, так як багато людей тікали з дому лишивши все що було в них. Основні регіони, де представлені наші магазини, це Хмельницька і Вінницька області – прийняли величезну кількість біженців і там відбуваються основні продажі, ми всіляко підтримуємо їх, тримаючи ціни на рівні довоєнного часу.
Постачальники здебільшого з розумінням відносились до поточної ситуації і не вимагали оплат за поставлені товари, але останній тиждень ці запити почали з’являться все частіше. Більшість з них сприйняли зменшення інтенсивності бойових дій, як закінчення війни і нормалізацію і стабілізацію ринку. Друзі, це не так і насправді ми стоїмо на краю прірви, і від нас з вами залежить, зможемо ми встояти чи впадемо.
Ми, не зважаючи на складну ситуацію, виплатити заробітну плату за лютий в повному обсязі, окрім днів початку війни 24-28 лютого, ми сплатили всі податки по всім своїм юридичним фірмам, а це більше 2 млн грн сплачених в бюджет нашої країни. На цьому тижні ми почали платити постачальникам, поки що це мізерні суми, але ми це робимо і будемо робити надалі, наскільки це можливо. Тому що для нас наше ім’я та імідж нашої компанії – це надважливо.
Що стосується наших контрагентів з оренди нерухомості, то тут ми змушені констатувати, що деякі наші «партнери», з якими ми працюємо багато років, займаються відвертим терором, вимагаючи кошти за оренду, погрожують і шантажують.
Я би хотів звернутись до цих людей через платформу RAU, яка призначена якраз таки для діалогу між усіма учасниками бізнесу. Колеги, попри такий складний час, давайте хоча б спробуємо залишатись людьми і пам’ятати, що війна закінчиться рано чи пізно, не всі нажаль переживуть її, але нам будувати цю країну далі разом, давайте спробуємо не знищити всі здобуті відносини через людську жадібність і ницість. Поки що ми не розголошуємо компанії, але якщо тиск не припиниться, будемо вимушені звертатись до адміністрації RAU, як до посередника, для розмови і прояснення обставин військового стану в країні, з конкретними компаніями.
Загалом, попри важкий час і надскладну ситуацію, ми робимо все можливо для того, щоб зберегти компанію, її персонал, мати можливість сплачувати податки в державу і підтримувати ЗСУ.
Слава Україні!
Разом переможемо!
Читайте також
Олексій Зозуля, Фокстрот: Ціни на техніку поки що не зростають, але подорожчання валюти несе ризики