Битва за Київ: мережам тісно в столиці, тому вони активно освоюють передмістя
Рітейлерам стає тісно в київських ТРЦ, а за відповідні локації в стріт-ритейлі розгортаються цінові війни. Які виходи з ситуації знаходять роздрібні мережі.
Українські рітейлери не можуть поділити між собою місця в київських ТРЦ, пише UBR. До відкритих конфліктів, звичайно, справа не дійшла, але черги з 5-6 великих операторів на площі в популярних столичних торгових центрах – звичайна справа. Дефіцит місць у столиці навіть змусив їх узятися за освоєння передмість: покупців там з кожним місяцем стає все більше, а апетити рантьє набагато скромніше столичних.
2018 рік експерти називають «роком стабілізації»: після 4-річної кризи, роздріб адаптувався до нових умов, і рітейлери готові до якісних змін.
Ігри з форматами
Перш за все, мова йде про запуск нових форматів магазинів. Причому не тільки в якомусь окремому сегменті, а всюди. Наприклад, західні компанії почали освоювати точки формату «біля дому». Ашан взявся розвивати мережу Мій Ашан площею 700 «квадратів». Spar відкриває магазинчики по 100-200 кв.м під вивіскою Spar Еxpress. До двох десятків магазинів площею близько 2000 кв. м планує відкрити і Metro Cash&Carry Україна. Переглядають свої формати і інші рітейлери: АТБ, Novus та інші.
«Наприклад, мережа магазинів іграшок Planettoys скорочується, і, за нашими даними, планує виводити більш компактний формат мережі площею 350-500 кв. м замість традиційних для неї 1500 кв. м. Аналогічну тенденцію ми бачимо і в розвитку мережі магазинів іграшок Mikki: якщо до нинішнього року вона орендувала площі від 350 до 800 кв. м, то тепер визначено найефективнішим формат магазину – 300-350кв.м», – розповіла керівник відділу торговельних приміщень компанії JLL в Україні Катерина Весна.
Продуктові супермаркети також оптимізували формати: раніше вони найохочіше брали в оренду приміщення площею 1500-7000 кв. м, сьогодні ж найбільш привабливі пропозиції для них знаходяться в діапазоні 3300-4000 кв. м.
При цьому, безумовно, кожен об’єкт розглядається індивідуально, але якісно розкрити концепцію і при цьому не платити за зайві квадратні метри дозволяє саме така площа магазина.
Але скорочують площі далеко не всі. Компанія LPP на початку цього року істотно збільшила магазини своїх брендів: «малі» – Cropp, House, Mohito – з 350 до 600-700 кв. м, а, скажімо, Reserved – з 1600 до 2400-3300 кв. м. При цьому наймолодший бренд групи – SinSay – двічі поміняв формат. Спочатку «виріс» з 400 кв. м до 600 кв. м, а нині для розміщення повної колекції йому потрібно не менше 1100-1200 кв. м.
IKEA готує українцям ціновий сюрприз
Грає з різними форматами і Novus. Як розповіли в компанії, загальна площа нового магазина в ТРЦ SkyMall, який замінить розміщений там зараз Ашан, складе близько 12 000 квадратів. Однак при цьому компанія не має наміру відмовлятися від інших форматів: в мережі є і гіпермаркет площею понад 20 000 кв.м., і супермаркети, і невеликі магазини.
До кінця 2018 року плануємо відкрити ще три магазини в Києві і області», – зазначила PR-менеджер мережі Novus Катерина Селезень.
Про відкриття першого магазину нового beauty-формату оголосила також і Watsons Україна. Незабаром на нього переведуть до півсотні магазинів мережі. Як розповіли в компанії, раніше у всіх магазинах був представлений ідентичний асортимент з невеликими відхиленнями. Однак, проаналізувавши купівельний попит і «шляхи» клієнтів по конкретному магазину, в компанії з’ясували, що найбільш ходовими у них є б’юті-товари. А ось товарів для будинку беруть менше.
Читайте також –