Юлія Бадрітдінова, McDonald’s Ukraine: Ми відкриємо більше десяти закладів у 2021 році
Керівники McDonald’s Ukraine підвели підсумки 2020 року та розповіли про плани компанії з розвитку мережі в Україні, зміни в меню, обслуговуванні клієнтів і багато іншого.
В ході підсумкової прес-конференції Юлія Бадрітдінова, генеральний директор McDonald’s Ukraine, і Віталій Стефурак, директор з розвитку компанії, розповіли про те, чого вдалося досягти оператору за рік пандемії та як в мережі планують розвиватися в 2021 році. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами їх виступу.
Цей матеріал доступний російською мовою
Про розширення мережі
У 2020 році нові заклади McDonald’s були відкриті в п’яти містах: Одесі, Дніпрі, Харкові, Києві та Бучі (Київська область). Обсяг інвестицій в будівництво і відкриття нових закладів, а також реновацію існуючих, склав майже $26 млн.
У результаті мережа розширилась до 98-ми ресторанів в 21-му місті по всій Україні. У планах компанії на 2021 рік – майже $42 млн інвестицій і подальший активний розвиток в регіонах. Зокрема, планується відкрити більше десятка нових закладів.
Вперше ресторани відкриють в таких містах як Івано-Франківськ, Біла Церква, Луцьк та Хмельницький. Компанія готова інвестувати і в інші міста України, де ще не представлена. Але для ефективного розвитку потрібен відкритий діалог з місцевими органами влади, з громадами.
За останні 20 років ми інвестували майже $300 млн в Україну і зацікавлені продовжувати та прискорювати інвестування в тих регіонах, де є запит від місцевої влади і громади та надійна інфраструктура комунальних послуг.
У фокусі на найближчі роки – відкриття нових закладів в містах-мільйонниках – Львові, Одесі, Дніпрі, Харкові, Києві. У McDonald’s Ukraine розглядають ділянки для відкриття в 2022 році в Кропивницькому і Маріуполі, а також компанія відкрита до пропозицій про запуск перших закладів в Чернівцях і Ужгороді.
Про критерії вибору локації
Вибір розташування майбутнього ресторану залежить від декількох критеріїв. По-перше, компанію цікавлять локації з великим потоком людей в містах з населенням більше 200 000 жителів, наприклад, на перетині центральних вулиць міста. По-друге, майданчик повинен бути зручним з точки зору доступу як пішоходів, так і заїзду на авто. По-третє, площа ділянки повинна бути достатньою для створення всіх каналів продажів, тобто споруди залу ресторану, тераси, McDrive, експрес-вікна і спеціальних вікон для доставки.
Пріоритет буде відданий локаціям з можливістю створення McDrive, а в містах мільйонниках – це головна вимога. Оптимальний розмір ділянки – близько 20 соток.
У компанії також хочуть укладати прямі договори з місцевою владою про довгострокову співпрацю. Другий шлях – укладання довгострокових договорів оренди з власниками земельних ділянок або комерційної нерухомості. Претенденти на таке партнерство можуть залишити свою пропозицію на сайті компанії.
Про показники роботи
Незважаючи на той факт, що в 2020 році фактична кількість клієнтів зменшилася на 20% в порівнянні з 2019-м, продажі McDonald’s скоротилися всього на 4% (падіння прибутку виявилося дещо більшим, точні цифри не називаються – прим. ред). Одним з головних чинників стійкості компанії в кризу стала мультиканальність. Так, врятувати становище допомогли збільшені продажі через McDrive і експрес-вікна, а також доставка, яка виросла в порівнянні з 2019 роком в 4,5 рази. Так, з кожних 15 чашок кави, які середньостатистичний покупець McDonald’s купував за тиждень, шість він брав з собою. Приблизно 45% замовлень через McDrive – це кава.
У майбутньому компанія зосередиться саме на розвитку цих каналів продажів, особливо експрес-вікон. А також всі зали ресторанів оснастять кіосками самообслуговування.
Плани на 2021 рік
Крім того, McDonald’s Ukraine зберіг команду майже в 10 000 працівників по всій Україні, зосередившись на безпеці співробітників і клієнтів. Зокрема, компанія витратила близько 82 млн грн на засоби захисту від COVID-19. А також виплатила понад 50 млн грн компенсацій за простій і вимушені відпустки співробітників під час локдауна і не скоротила жодної людини.
У 2021 році компанія планує створити 4600 робочих місць: 1500 в ресторанах McDonald’s і 3100 – у приблизно 50 партнерів, які є постачальниками продуктів і сервісів. Крім відкриття нових ресторанів, McDonald’s готовий інвестувати в розвиток місцевих громад, налагодження співпраці з локальними постачальниками, формування системи кругової економіки поводження з відходами шляхом впровадження програм сортування та переробки упаковки. Система сортування відходів вже впроваджена в 16-ти закладах, а до кінця року планується впровадити її по всіх точках мережі.
Оскільки 65% закладів закрито на новий карантин (повністю або частково), деякі зі старих ресторанів були закриті на реконструкцію. Так, першим відкриють до початку літа ресторан на Хрещатику з абсолютно новим декором і оснащенням, а заклад на Деміївській площі стане двоповерховим.
Меню також зазнає деяких змін. Незважаючи на те, що основний напрямок – бургери – залишиться, основний акцент буде зроблений на страви з курки, бо це загальносвітовий тренд зсуву смаків споживачів. Перший такий новий продукт в меню повинен з’явитися вже в квітні.
Довідка. McDonald’s Ukraine – лідер серед ресторанів швидкого обслуговування. Перший заклад відкрито 24 травня 1997 року в Києві. Компанія налічує 98 ресторанів в 21-м місті України. Компанія щорічно входить до переліку 100 найбільших платників податків в Україні, а також до переліку кращих роботодавців. McDonald’s Ukraine – партнер-засновник і найбільший корпоративний партнер «Фундації Дім Рональда МакДональда в Україні»
Читайте також –
Юлія Бадрітдінова, McDonald’s Ukraine: Доставка і безконтактні оплати продовжать істотно зростати