Гнучкість та мультфункціональність: CEO Arricano про те, яким буде ТРЦ Lukianivka

Гнучкість та мультфункціональність: CEO Arricano про те, яким буде ТРЦ Lukianivka

18.03.2019 08:10
  552
Ukrainian Retail Association

Генеральний директор девелоперської компанії Arricano Михайло Меркулов докладно розповів про концепцію проекту ТРЦ Lukianivka, мультифункціональність об’єкту та нові формати, а також розважальну і освітню складові ТРЦ.

Цей матеріал також доступний російською мовою

СЕО компанії Arricano Real Estate Михайло Меркулов в  інтерв’ю для інформагенції Інтерфакс-Україна розкрив подробиці проекту будівництва торгово-розважального центру Lukianivka в Києві. Портал RAU публікує ключові тези топ-менеджера.

Також нагадаємо, що генеральний директор Arricano буде спікером на Третій міжнародній виставці індустрії рітейлу і девелопменту Retail & Developmnet Business Expo – 2019, яка пройде в Києві в НСК “Олімпійський” 28 і 29 березня цього року. Михайло Меркулов виступить 28 березня на сесії “Продажі в рітейлі. Як продавати більше” в конференц-залі №1. Час сесії – з 10 до 12 години.

Про оновлення концепції ТРЦ Lukianivka

Проект починався близько десяти років тому і за цей час в комерційній нерухомості відбулися тектонічні зрушення. У 2018 році британське бюро Сhapman Taylor оновило концепцію ТРЦ Lukianivka, виходячи з тих тенденцій, які відбуваються в світі: скоротилася торгова функція, збільшилася розважальна, освітня, творча, в тому числі коворкінгові простори.

Функціонал об’єкта зсувається в бік мультифункціоналу. Тільки офіс чи тільки торгівля програють об’єктам, в яких є мікс функцій.

Очевидно, що на Лук’янівці існує потреба в певній кількості площ для професійної торгівлі та роботи, є потреба в різних форматах громадського харчування. У багатофункціональних комплексах частка фуд-зон зараз становить від 20% до 60% площ. 60% – це екстрим, який знаходиться на перевалочних пунктах: вокзали, аеропорти, великі пересадочні вузли. Лук’янівка є одним з п’яти найбільших пересадочних вузлів столиці.

Про мультифункціональність комплексу ТРЦ Lukianivka

Поки ми працюємо над великими концептуальними вузлами об’єкта. Розважальна та освітня складові повинні бути обов’язково включені в проект. Тобто крім традиційних кінотеатрів або інших розваг, пропонуємо нові формати, яких ще не було. І ми будемо їх тестувати. Швидше за все, це буде формат едьютейнмент – навчання дітей з елементами доповненої реальності. Це новий активний формат розвитку дітей в торговому центрі. Крім того, ми враховуємо той факт, що зростає кількість фрілансерів, український IT-сектор демонструє динамічне зростання. Тому виграє концепція “live-work-play”.

Об’єднуючи всі функції, які затребувані, ми фактично створюємо платформу і систему для органічного трафіку.

У новій концепції ми збільшили фуд-корт і зону розваг: fashion-рітейл складе 49%, їжа і відпочинок – 24%, креативні простори (офіси/коворкінг) – 27%. Це буде класичний мультифункціональний комплекс, де на чолі стоятимуть потреби споживача.

Про використання історичної складової об’єкта

Нам пощастило, майданчик має унікальну історичну складову – перше електричне трамвайне депо в Російській імперії, запущене в експлуатацію ще в 1874 році.

Красива триповерхова цегляна будівля стане родзинкою нашого проекту. Є кілька варіантів її використання, ми поки визначаємося. Початковий – розмістити в приміщенні бутики. Другий варіант – фуд-зона (середній або високий рівень) чи розважальний майданчик, пов’язаний і з фудом, і з розвагами. Такі формати популярні в Європі, наприклад, Platea Madrid. Ми розглядаємо формат Platea як один з потенційних прототипів. Ми зберігаємо цеглу, сама будівля буде з’єднана містками.

Ще одна з фішок – формат фуд-холів. На кількох поверхах будуть, як на італійському ринку, лавки з красиво викладеними яблуками, грушами, сливами, sea-food бари з устрицями і просекко.

Формат фуд-холу дуже популярний в європейських центрах, тому що вони виглядають як healthy food, це швидко, досить демократично, дуже красиво і автентично. Ми ж всі голосуємо гаманцями зараз за те, що автентично, за цікавий формат і здорову їжу.

Про коворкінг і гнучкість проекту

Спочатку проект включав будівництво житлової свічки, але зараз ми не бачимо її цінності в проекті. Житла навколо достатньо. Це не такий складний проект, ми його вже переформатували. Це буде швидше коворкінговий простір з новими функціями. Його площа складе близько 20 000 кв. м.

Ми закладаємо в проект одну з найголовніших якостей – гнучкість. Буде затребуваний коворкінг – будемо здатні його забезпечити, буде необхідний спортивний комплекс – будемо готові його надати, буде потреба в офісах для IT – зробимо. Цей принцип гнучкості ми вибрали як технічне завдання архітектора. Так само буде з нашою ентертеймент-зоною.

Завдання – зробити так, щоб ми могли посеред фуд-корту поставити ялинку і водити там хороводи, або облаштувати концертний зал.

Тобто, ключова мета – зробити ТРК Lukianivka гнучким об’єктом, щоб можна було швидко реагувати на те, що відбувається в світі. Чому торговельні центри в Америці закриваються? Вони не можуть помінятися так швидко. Якщо об’єкт був місцем шопінгу, а фізично магазин втратив монополію на дистрибуцію, торговий центр не може помінятися одним рухом. Тому гнучкість – name of the game.

Про вартість будівництва, наповнення ТРЦ та його окупність

Ми ще дораховуємо, і поки не оголошували на біржі, можу тільки сказати, що це буде більше $100 млн. Вкладено вже близько половини від цієї суми.

Ще не укладаємо договори, тому що є великий попит на об’єкт. Активно почнемо здавати, напевно, в кінці цього року. Немає сенсу залучати орендарів раніше, ніж за рік до здачі об’єкта.

Прогнозна окупність проекту ТРК Lukianivka близько восьми років. Це дуже добре. Зараз середня окупність діючих на ринку об’єктів – 10 років.

За матеріалами: Інтерфакс-Україна

Читайте також –

Аналітика ICSC: яке майбутнє чекає традиційні торгівельні центри


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Блиск поп-культури у кристалах Swarovski: як перша креативна директорка компанії змінює стратегію бренду

Перша в історії креативна директорка компанії Swarovski Джованна Енгельберт працює над тим, щоб бренд став привабливим для...
time icon  
  118
Усі новини ринку