Зліт, падіння і крах: що відбувається на аптечному ринку під час пандемії коронавірусу

Зліт, падіння і крах: що відбувається на аптечному ринку під час пандемії коронавірусу

05.11.2020 07:45
  1622
rau

На початку карантину, в умовах невизначеності та загальної паніки, аптечний бізнес пережив справжній бум. Проте за ним послідувало безпрецедентне падіння, що тривало кілька місяців.

Цей матеріал доступний російською мовою

Про це в колонці для порталу НВ Бізнес розповів операційний директор сервісу Tabletki.ua Дмитро Наздрін. Редакція RAU публікує найцікавіші тези матеріалу.

Коли почалася паніка, стався різкий стрибок продажів. В середині березня він становив 100−120%. Але цей ажіотажний попит тривав всього два тижні, й дуже швидко зійшов нанівець. Вже у квітні аптеки спорожніли, почалося істотне падіння ринку — до 20%. У травні та червні падіння доходило до 30%.

Карантин “пожартував” з аптеками. Люди скупили купу ліків і якийсь час обходили аптеки стороною.  Та й хворіли на карантині менше. При цьому лікарні не працювали на повну потужність, планові операції виконували не в повному обсязі, через що необхідних для цих операцій медикаментів не закуповували.

Позначилося також падіння платоспроможності: люди купували тільки найнеобхідніше, віддавали перевагу дорогим оригінальним препаратам замість дешевих дженериків. Плюс — законодавчі обмеження, введені на час карантину на ряд препаратів, не дозволяли аптекам заробляти на найбільш «ходових» медикаментах. Це був скрутний час на аптечному ринку.

В Україні припинилося зростання великих мереж. На початку карантину прибутковість різко впала, й мережі не мали вільних коштів. Багато з них закривали найменш прибуткові точки, щоб вивільнити товарні залишки і перекинути їх в інші аптеки.

Дрібні мережі й окремі аптеки опинилися буквально на межі виживання. Їм було складніше боротися з падінням попиту: вони не могли закрити частину точок, не могли взяти кредити — ніхто б їм не дав. У провінції багато аптек взагалі розпустили співробітників і закрилися «на карантин».

Влітку ринок почав поступово оживати, в серпні обсяги продажів у грошовому вираженні повернулися до торішнього рівня. У вересні зростання прискорилося: на тлі різкого стрибка випадків захворювання COVID-19, сезонного погіршення ситуації з ГРВІ та хронічними недугами, лікарських засобів стали купувати відчутно більше.

Ринок стрімко змінюється, змінюються потреби людей. Нові покоління буквально живуть у смартфоні й давно роблять більшість покупок в інтернеті, а на аптечному ринку частка онлайн-продажів — всього 10%. Це величезний пробіл — і величезний потенціал для розвитку. Аптекам пора активно заходити в інтернет: підключатися до прайс-агрегаторів, розвивати власні сайти та генерувати з їх допомогою потік нових клієнтів.

Автор: Дмитро Наздрін, операційний директор сервісу Tabletki.ua

Джерело: НВ Бізнес

Читайте також – 

Дмитро Шишацький, Український аптечний холдинг: Буває, клієнт замовляє з доставкою одну маску або цитрамон


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  278
Усі новини ринку