Зліт, падіння і крах: що відбувається на аптечному ринку під час пандемії коронавірусу

Зліт, падіння і крах: що відбувається на аптечному ринку під час пандемії коронавірусу

05.11.2020 07:45
  1357
rau

На початку карантину, в умовах невизначеності та загальної паніки, аптечний бізнес пережив справжній бум. Проте за ним послідувало безпрецедентне падіння, що тривало кілька місяців.

Цей матеріал доступний російською мовою

Про це в колонці для порталу НВ Бізнес розповів операційний директор сервісу Tabletki.ua Дмитро Наздрін. Редакція RAU публікує найцікавіші тези матеріалу.

Коли почалася паніка, стався різкий стрибок продажів. В середині березня він становив 100−120%. Але цей ажіотажний попит тривав всього два тижні, й дуже швидко зійшов нанівець. Вже у квітні аптеки спорожніли, почалося істотне падіння ринку — до 20%. У травні та червні падіння доходило до 30%.

Карантин “пожартував” з аптеками. Люди скупили купу ліків і якийсь час обходили аптеки стороною.  Та й хворіли на карантині менше. При цьому лікарні не працювали на повну потужність, планові операції виконували не в повному обсязі, через що необхідних для цих операцій медикаментів не закуповували.

Позначилося також падіння платоспроможності: люди купували тільки найнеобхідніше, віддавали перевагу дорогим оригінальним препаратам замість дешевих дженериків. Плюс — законодавчі обмеження, введені на час карантину на ряд препаратів, не дозволяли аптекам заробляти на найбільш «ходових» медикаментах. Це був скрутний час на аптечному ринку.

В Україні припинилося зростання великих мереж. На початку карантину прибутковість різко впала, й мережі не мали вільних коштів. Багато з них закривали найменш прибуткові точки, щоб вивільнити товарні залишки і перекинути їх в інші аптеки.

Дрібні мережі й окремі аптеки опинилися буквально на межі виживання. Їм було складніше боротися з падінням попиту: вони не могли закрити частину точок, не могли взяти кредити — ніхто б їм не дав. У провінції багато аптек взагалі розпустили співробітників і закрилися «на карантин».

Влітку ринок почав поступово оживати, в серпні обсяги продажів у грошовому вираженні повернулися до торішнього рівня. У вересні зростання прискорилося: на тлі різкого стрибка випадків захворювання COVID-19, сезонного погіршення ситуації з ГРВІ та хронічними недугами, лікарських засобів стали купувати відчутно більше.

Ринок стрімко змінюється, змінюються потреби людей. Нові покоління буквально живуть у смартфоні й давно роблять більшість покупок в інтернеті, а на аптечному ринку частка онлайн-продажів — всього 10%. Це величезний пробіл — і величезний потенціал для розвитку. Аптекам пора активно заходити в інтернет: підключатися до прайс-агрегаторів, розвивати власні сайти та генерувати з їх допомогою потік нових клієнтів.

Автор: Дмитро Наздрін, операційний директор сервісу Tabletki.ua

Джерело: НВ Бізнес

Читайте також – 

Дмитро Шишацький, Український аптечний холдинг: Буває, клієнт замовляє з доставкою одну маску або цитрамон


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Фокстрот плюс Kasta: популярний продавець техніки та електроніки відтепер представлений на відомому маркетплейсі

Фокстрот плюс Kasta: популярний продавець техніки та електроніки відтепер представлений на відомому маркетплейсі

Ключові гравці українського ринку продовжують розширюватись і шукають для цього інноваційні підходи та нестандартні...
time icon  
  28
Алія Айжігітова, мережа аптек Бажаємо здоров’я: Найбільшою складністю для нас є пошук кваліфікованих працівників на місцях

Алія Айжігітова, мережа аптек Бажаємо здоров’я: Найбільшою складністю для нас є пошук кваліфікованих працівників на місцях

Чому мережа аптек Бажаємо здоров’я відкриває нові аптеки в селах навіть попри те, що це не завжди економічно вигідно,...
time icon  
  65
Усі новини ринку