Андрій Жук, Асоціація рітейлерів України: Сім головних уроків для рітейлу в 2020 році

Андрій Жук, Асоціація рітейлерів України: Сім головних уроків для рітейлу в 2020 році

30.12.2020 08:00
  919
Костянтин Симоненко

Чим запам’ятався 2020 рік у трендах, труднощах, досягненнях і чого чекати в 2021-му – в новому випуску програми «За рамками рітейлу».

Цей матеріал доступний російською мовою

В рамках YouTube-проекту «За рамками рітейлу» голова правління Асоціації рітейлерів України й автор програми Андрій Жук ділиться інсайтами рітейлу за 2020-й. Яким він був для бізнесу, які основні тренди сформувалися до кінця року і що очікувати рітейлу в 2021-му. RAU вибрала основні тези, а повну версію можна подивитися внизу матеріалу або за посиланням.

Тренд №1 Психологічний ефект рітейлу

Цього року особливо чітко стало зрозуміло, як важливо психологічне здоров’я споживачів і яку значиму роль в цьому відіграє рітейл. Досить згадати, яка депресія була у людей, коли були закриті торгові центри.

Тренд №2 Зміна поведінки споживачів

Зміна патернів поведінки споживачів. Люди стали рідше ходити по магазинах, але купувати більше. Скоротилися людські потоки в центрі міста, але одночасно підвищилася відвідуваність торгових центрів і магазинів, розташованих ближче до дому.

Тренд №3 Відкладений розвиток мереж

Тривожний сигнал, який став виразно помітний в листопаді – падіння купівельної спроможності споживачів. Вперше за останні роки відбулося скорочення обсягу продажів в тому числі і в food-рітейлі (в порівнянні з минулим роком). Це позначається на бажанні інвестувати в розвиток, тому багато мереж відклали свої плани торгової експансії.

Тренд №4 Подвійні стандарти

Проблемою для галузі стали подвійні стандарти. Мова не тільки про те, що якісь магазини працювали під час локдауна, а інші – ні. Та ж ситуація спостерігається в області застосування касових апаратів. Комусь дозволено не видавати чек, а іншим – зась.

Тренд №5 Прискорення розвитку e-commerce

Зараз тільки ледачі не займаються розвитком онлайн-каналу продажів. Переважна більшість рітейлерів інвестує час і гроші в створення інтернет-магазинів і т.п. Але лідери ринку за цей час пішли вперед, збільшуючи відрив від конкурентів в області онлайн-торгівлі. У зв’язку з цим варто відзначити вихід в офлайн магазину MakeUp і розширення офлайн-мережі Rozetka, яка вже налічує 75 фізичних торгових точок.

Тренд №6 Cashless почав домінувати

Посилення тренда з безготівкової оплати товарів і послуг (cashless). Якщо ще на початку 2020 року в великих містах-мільйонниках частка безготівкових розрахунків становила близько 50-60%, то вже в кінці року ця частка зросла до 65%.

Тренд №7 Розвиток галузі триває

Незважаючи на падіння купівельної спроможності і уповільнення розвитку торговельних мереж не можна не відзначити поглинання магазинів Billa мережею Novus. А також покупку дрогері-рітейлером ProStor свого конкурента – мережі Космо. Крім того, в цьому році відкрився ТРЦ Retroville. Міжнародні компанії також продовжують вірити в Україну, і ми побачили відкриття магазинів H&M, New Yorker, вихід в Україну турецької взуттєвої мережі FLO. Нові контракти продовжують підписувати, і в наступному році в країні відкриються нові торгові точки H&M, Inditex, LPP та інших. Це вселяє оптимізм. У наступному році будуть відкриватися ті об’єкти, які були заявлені на 2020-й, так що трапиться свого роду дежа вю.

Читайте также

Андрій Жук, Асоціація рітейлерів України: Десять головних трендів сучасного рітейлу


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку