Андрій Жук, RAU: Один із напрямків відновлення українського рітейлу – вихід на польський ринок

Андрій Жук, RAU: Один із напрямків відновлення українського рітейлу – вихід на польський ринок

30.09.2022 08:45
  2399
Костянтин Симоненко

Співзасновник і голова правління Асоціації рітейлерів України Андрій Жук під час свого виступу на Shopping Center Forum 2022 у Варшаві дав «цифровий зліпок» стану і можливостей українського бізнесу через півроку бойових дій.

Цей матеріал доступний російською мовою

До 24 лютого 2022 року сфера роздрібної торгівлі України представляла собою один із найприбутковіших секторів української економіки. Відповідно, рітейл знаходився серед найбільших платників податків в Україні та був одним з найбільших роботодавців країни.

Загальний дохід, який згенерували компанії галузі за минулий рік, склав більше $9,4 млрд. З початку повномасштабного вторгнення росії рітейлери понесли важкі втрати. Вже за місяць кількість працюючих магазинів скоротилася на 29%, а через два місяці прямі втрати мереж, за даними проекту «Росія заплатить», сягнули близько $1,7 млрд.

За чотири місяці війни, як свідчать дані Української ради торгових центрів, 23 ТЦ і ТРЦ були пошкоджені, а сума прямих і непрямих збитків оцінюється у $9,8 млрд.

Незважаючи на втрати, український рітейл досить швидко почав відновлюватися. Вже через півроку після початку широкомасштабного вторгнення частка непрацюючих магазинів зменшилася на 17% і в серпні становила лише 12%. Тобто вдалося відновити роботу близько 60% магазинів. Цей процес продовжується й надалі.

Разом із втратами рітейлу бюджетні надходження також впали. Так, у період за січень-травень 2022 року сума сплачених податків становила $361 млн, що на 23% менше ніж за аналогічний період 2021-го. Тоді ця сума рівнялася $452 млн. Загалом минулого року галузь заплатила близько $1,1 млрд податків і зборів до бюджетів усіх рівнів.

Також знизилася кількість працюючих у лідируючих компаніях галузі з 271 308 спеціалістів у грудні 2021 року до 248 072 у травні 2022-го. Водночас варто зауважити, що незважаючи на ці скорочення, вони забезпечують роботою наразі близько чверті мільйона українців.

Аби якнайшвидше країна, а разом з нею і торгова галузь змогли відновитися, рітейлери фінансово та матеріально підтримують армію та гуманітарні проекти допомоги тим, хто постраждав від війни. Зокрема, за шість місяців, що минули з 24 лютого 2022 року, було направлено на різні проекти допомоги $33,7 млн.

Загалом темпи відновлення галузі досить обнадійливі й дають змогу оцінити основні напрямки роботи, які допоможуть якнайшвидше відбудувати все, що було захоплено та зруйновано російськими військами. Перш за все, це отримання компенсації за пошкоджене та втрачене майно рійтелерів та власників торгових центрів. По-друге, робота магазинів та інших торгових об’єктів має відновлюватися скрізь, де це є безпечним і можливим. По-трете, на державному рівні можливе вирішення проблем з нестачею оборотних коштів підприємств, високих ставок орендної плати та зменшення податкового навантаження. А також контролю формування цін на продукти харчування, розширення програм підтримки бізнесу. І багатьом із цих пунктів йде плідна робота з різними державними інституціями.

Нарешті одним із важливих напрямків відновлення українського рітейлу може стати та й вже стає розвиток українського бізнесу на теренах Польщі. В Україні достатньо компаній, готових інвестувати та розширювати свій бізнес у цій країні.

Дивиться також –


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку