Андрій Худо, !Fest: Дозвіл на літні майданчики може стати порятунком для рестораторів

Андрій Худо, !Fest: Дозвіл на літні майданчики може стати порятунком для рестораторів

30.04.2020 08:10
  166
rau

Співвласник холдингу емоцій !Fest розповів про показники роботи компанії під час карантину, переобладнання ресторанів у магазини, продаж товарів через мережу АЗС WOG та очікувані темпи відновлення ринку після завершення карантину.

Цей матеріал доступний російською мовою

Відомий український ресторатор та співвласник холдингу емоцій !Fest Андрій Худо у бліц-інтерв’ю порталу Liga.net розповів про те, як компанія переживає карантин, які трансформації відбуваються в бізнесі, та що чекає ресторанний ринок країни в найближчому майбутньому. Редакція RAU публікує найцікавіші тези з інтерв’ю підприємця.

Про зупинку бізнесу та створення нових робочих місць

Ми фактично зупинили бізнес. Абсолютна більшість працівників ресторанного сегменту холдингу пішли у відпустку за власний рахунок. А це близько 2600 людей разом з франчайзерами. У Львові у нас 1600 працівників.

Але тим часом ми почали створювати нові місця в інших бізнесах. Наприклад, переобладнали кілька закладів під продуктові магазини нашої мережі «Два кроки від хати».

Звісно, першими, кому ми пропонуємо роботу у цих проектах, стали наші співробітники. Офіціанти, бармени, працівники кухні тепер працюють кур’єрами, швачками, фасувальниками тощо. Загалом ми створили близько 500 нових робочих місць.

Про трансформацію та організацію доставки

Аби вижити, ми фактично повністю трансформувалися. Стали шити маски на потужностях “Авіації Галичини” і запустили Fest-доставку. Доставляємо їжу з чотирьох ресторанів: Криївка, Ресторація м’яса і справедливості, Реберня та Трапезна УКУ. Проте ми оптимізувались таким чином, що всі замовлення, яких насправді не так вже й багато, готуються на одній кухні.

Доставка – не панацея для галузі. А спосіб, щоб про тебе не забули. Доставкою користуються значно менше людей, ніж ми мали гостей в ресторанах. Це кілька відсотків від того потоку, який ми обслуговували.

Якщо раніше в мережі приймали щодня понад 10 000 гостей, то сьогодні наші клієнти – кілька сотен людей. Тому що до карантину до Львова їхали не лише поїсти, Львів став культурною столицею, сюди йшли за інтертейнментом, за контентом, за фестивалями.

Про прибутки та середній чек

На сьогодні про заробітки говорити смішно – ми не заробляємо нічого. Правда, варто сказати, що нам вдалось домовитись з усіма орендодавцями, аби не платити оренду на період карантину за приміщення, якими ми не користуємося. У Львові погодились відразу, з Києвом було трохи складніше, але врешті-решт й у столиці нам пішли назустріч.

Середній чек у період карантину на доставці складає 300-400 грн. У цих межах були чеки й у більшості наших ресторанів (за виключенням Криївки, Дуже високої кухні, Ресторації Галичини тощо). Проте варто зауважити, що у чек доставки входять не лише страви з ресторанів, а й доставка продуктів з магазинів. Ближче до вхідних, коли люди закуповуються продуктами, середній чек виростає до 700-800 грн.

Продажі в магазинах і наша Fest-доставка показують невеличке, але зростання. Крім того, аби заохотити покупців, в кожну доставку ми кладемо маску власного виробництва. Ще одна дуже приємна історія – нам дозволили поставити наші фірмові стійки з львівськими товарами нашого холдингу в мережі заправок WOG. Андрій Пивоварський [топ-менеджер компанії] особисто мені зателефонував та зробив таку пропозицію, щоб підтримати бізнес. Тепер наша Вишнівка, пиво Правда, книги видавництва Старого Лева продаються на АЗС.

Про відкриття літніх майданчиків і відновлення галузі

Є шанс потроху реанімувати ресторанний сегмент, якщо нам дозволять з травня працювати на літніх майданчиках. Це був би справжній вихід для вмираючого ресторанного сегменту, точніше, для тих закладів, що мають майданчики чи місце, де їх можна встановити.

Щодо відновлення роботи HoReCa, ми розглядаємо кілька сценаріїв. Якщо нам дозволять з 12 травня працювати на літніх майданчиках, то літо може стати періодом виходу з того дна, у якому ми опинилися.

Якщо ж ні, то періодом виходу з кризи стане осінь. Продажі восени можливо будуть на рівні 50% від минулого року плюс інфляція. На рівень продажів 2019 року ми вже не вийдемо, я в це не вірю, на жаль… Адже іноземних туристів, дуже ймовірно, цьогоріч ми не побачимо. А українці влітку матимуть невеликий вибір: Карпати або море. От завдяки їм і почнемо виходити з кризи.

За матеріалами: Liga.net

Читайте також –

Тарас Середюк, Mafia: Якщо попит знизиться на 20-30%, то закриється половина ресторанів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку