Алессандро Дзанеллі, Nestle в Україні: За час війни ми втратили 20% продажів у натуральному вираженні порівняно з довоєнним періодом

Алессандро Дзанеллі, Nestle в Україні: За час війни ми втратили 20% продажів у натуральному вираженні порівняно з довоєнним періодом

26.08.2022 08:45
  1899
Костянтин Симоненко

Топ-менеджер Nestle в Україні та інших країнах Південно-Східної Європи прогнозує річну інфляцію в Україні на рівні 30% та зміну асортименту продукції, яка відповідатиме купівельним можливостям українців.

Цей матеріал доступний російською мовою

В інтерв’ю НВ генеральний директор Nestle в Україні Алессандро Дзанеллі розповів про те, як працюють заводи компанії, що відбувається з бізнесом компанії в Україні та Росії. RAU вибрала ключові тези цієї бесіди, які безпосередньо стосуються сфери рітейлу.

Про роботу під час війни

Компанія Nestle у перші дні війни зупинила роботу всіх трьох своїх заводів в Україні. Ми мали план на випадок непередбачених обставин, план забезпечення безперервної роботи бізнесу. Але до початку війни 24 лютого готові не були. Цього дня ми запланували візит високопоставлених осіб на фабрику до Харкова. Після вторгнення на перший план вийшло забезпечення безпеки співробітників. У цей момент змінилося майбутнє для 5800 працівників і членів їхніх сімей.

Через чотири дні після початку війни запустили підприємства у Львові й на Волині та перепрофілювали деяких спеціалістів на інші види робіт. Наш завод у Харкові, на якому випускалася вермішель Мівіна, тимчасово не працює. Усе, що ми мали на складах, передали на благодійність.

Про підтримку постачальників

Ми компанія, яка виробляє продукти харчування, і знаємо, як багато можемо зробити для підтримки людей. Ще один пріоритет для нас — безперервність роботи бізнесу. Допомагаємо постачальникам. Наприклад, запропонували постачальнику томатів зберігати свою продукцію на наших складах безкоштовно в обмін на безперебійне постачання сировини. Тож ми мінімізуємо ризики.

Переглянули наш асортимент і скоротили його до 49 найменувань продукції, які мають найбільший попит. Зараз розширюємо асортимент, оскільки отримуємо більше сировини та упаковки

Також ми призупинили експорт — продукти харчування, виготовлені в Україні, мають залишатися всередині країни. Це було свідоме рішення. Експорт компанія відновила лише наприкінці травня.

За час війни ми втратили 20% продажів у натуральному вираженні порівняно з довоєнним періодом.

Про зростання цін

У січні минулого року Nestle оголосило про старт продажу кави Starbucks в Україні. Ми імпортуємо її в Україну і цього року. Зберігаємо весь наш портфель знакових брендів, включно з KitKat і Gourmet. Приблизно 50% асортименту імпортується. Ми зробили передоплати на постачання сировини, що допомагає нам компенсувати ризики валютних коливань, які зараз відбуваються в Україні. Девальвація гривні робить весь імпорт дорожчим. Інфляція тисне не тільки на продукти Nestle, а й на сировину, що імпортується. Виробникам доводиться переглядати P&L та підвищувати ціни.

Думаю, що реальна інфляція зараз коливається між 15% і 20%. Я вважю, що рік завершиться з показником 30%. Це означає, що ціни зростуть ще на 10%.

Ціни на наші продукти зросли в середньому на 10−15%, тоді як собівартість — на 20%. Деякі спеціалісти тимчасово поїхали, і ми допомагаємо з пошуком житла, переїздом в інший регіон країни чи за кордон. Всі ці витрати не були заплановані, і вони впливають на бізнес. Сумарно наші витрати зросли на 25%.

Про платоспроможність українців

Вже зараз, за інформацією податкової інспекції, 39% українців не отримують регулярної оплати. Вони або втратили роботу, або втратили регулярні виплати. Можливо, частина людей працюють нелегально і не сплачують податки. Ці дані змушують нас подумати, який портфель продукції пропонувати споживачам. Nestle працює в Україні вже 26 років і разом із країною переживала різні часи — і добрі, і погані. Тому ми однозначно залишимося працювати в Україні.

Читайте також –

Карта міжнародного рітейлу, який продовжує працювати на території країни – агресора, й водночас – в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку