
Король пиріжків: як сімейний бізнес Fornetti перетворився на міжнародну франшизу


Споживачі повинні знаходити в магазинах те, що їм потрібно. Розчарування людини перед табличкою “Товар в дорозі” може непомітно вбивати бізнес рітейлера. Виграє магазин зі стабільною асортиментної матрицею та налагодженою системою поставок. В умовах жорсткої конкуренції важливо відрегулювати процеси замовлення та налагодити управління запасами.
Програми для автоматизації допомагають вирішити багато проблем, пов’язаних з управлінням товарними запасами. Наприклад, мережа продуктових магазинів Корона Апетит вже 2,5 року використовує систему ABM Inventory, що дозволило поліпшити ефективність управління запасами. Компанія знаходиться в Ізмаїлі й включає 16 магазинів формату «біля дому».
Головним бажанням було перевести процес формування замовлень з магазинів в бек-офіс і вирішити такі проблеми:
Весь процес управління запасами займав багато часу, але все одно не був ефективним. Для оптимізації управління товарними запасами керівництво обрало ABM Inventory — програму, яка допомогла автоматизувати розрахунок і відправку замовлень.
Будь-яка глобальна зміна болісна, й автоматизація – в тому числі. Багатьох лякає невідомість, складність в переведенні роботи менеджерів на нові правила. Але реалії змушують бізнес діяти рішуче – те, що не робиш зараз ти, вже роблять твої конкуренти. Тому мережа Корона Апетит сміливо прийняла виклик. Так почалося впровадження системи АBM Inventory, яке умовно можна поділити на чотири етапи. Для кожного прописуються терміни та план робіт.
Команда з боку вендора провела аналіз бізнес-процесів, і підготувала «площину» для роботи. У процесі аналізу були виділені сильні та слабкі сторони, розписано поетапно: що і як потрібно поміняти в роботі мережі для досягнення бажаних результатів. Потім склали технічне завдання – план по перенесенню даних з облікових систем клієнта в нову програму. Мережі Корона Апетит вдалося закінчити підготовку раніше наміченої дати. Була записана та перевірена вся інформація по рухах товару на кожній торговій точці.
Тут вже відбувалося навчання персоналу по тому, як взаємодіяти з програмою. Разом розбирали шлях формування замовлення, доступну аналітику. У систему завантажувалися все SKU, формувався пул постачальників, налаштовувалися поставки з центрального складу, підключалися акції.
Це найважливіший етап, на якому була важлива залученість менеджерів із закупівель. Тому потрібно було обов’язково приділити увагу комунікації з ними, щоб мотивація не згасала.
Це етап масштабування, на якому підключалися всі магазини, синхронізувалася робота системи.
Це постійна робота по управлінню товарними запасами. Тут допомагають звіти, які формуються в реальному часі. З їх допомогою робота менеджерів стає ефективніше та швидше.
У рітейлі все результати повинні виражатися в конкретних показниках. Можна багато розмірковувати про те, наскільки корисна автоматизація, але більш наочно це показують звіти.
У березні 2020-го в порівнянні з серпнем 2019-го (до і після впровадження):
За рік використання був безперервне зростання, тому в IV кварталі 2020-го в порівнянні з IV кварталом 2019-го:
Не менш важливі й якісні показники:
Технології для бізнесу допомагають не тільки бути конкурентоспроможними, але і постійно розвиватися.
Не втрачайте час і почніть зміни прямо зараз. Проаналізувати поточну ситуацію в компанії допоможе зручний чек-лист, який вкаже на вузькі місця в бізнес-процесах. Це може стати відправною точкою на шляху до великих цілей компанії.
Читайте також –
Поліпшення оборотності на 11% – кейс оптимізації управління запасами мережі Класс