Новини логістики та e-commerce: Lamoda, ATБ-маркет, Нова пошта, Helen-Marlen, VR Алло, Amazon Go, Starbucks и Welmart

Новини логістики та e-commerce: Lamoda, ATБ-маркет, Нова пошта, Helen-Marlen, VR Алло, Amazon Go, Starbucks и Welmart

02.02.2018 09:00
  917
Дарья Златьева

Головні новини січня в сфері e-commerce і логістики: дитячий одяг на Lamoda, чат-бот Окко, мобільний додаток ATБ, підсумки року в Нова пошта і Делівері, маркетплейс Helen-Marlen, VR магазин Алло, VR кінотеатр Планети кіно, Amazon Go, Welmart і багато іншого.

Lamoda розширює дитячий асортимент

Інтернет-магазин Lamoda почав продаж іграшок та привернув кілька брендів дитячого одягу на майданчик «Lamoda Маркет».

На сайті Lamoda.ua з’явився новий розділ «Іграшки». У ньому можна знайти розвиваючі та настільні ігри, набори для творчості, м’які іграшки, ляльки та лялькові будинки, літаки, машинки і багато іншого. Товари представлені компанією «Огошка», яка є маркетплейс-партнером Lamoda. Надалі фешн-ритейлер планує залучити ще кілька великих продавців.

Також Lamoda розширює асортимент дитячого одягу. У минулому кварталі учасниками «Lamoda Маркет» стали Garnamama, Reima, Boom Clap, Duna, Anmerino, Kids Ansamble і інші бренди.

«Ми розуміємо, що мами маленьких дітей як ніхто цінують свій час. Їм потрібен інтернет-магазин, в якому можна купити не виходячи з дому все, що потрібно – включаючи одяг, взуття та іграшки для дитини. Тому в числі наших завдань – збільшити асортимент дитячих товарів », – зазначила Катерина Микула, CEO Lamoda в Україні та Білорусії.

Мережа ОККО запустила чат-бота для замовлення їжі зі своїх ресторанів

Ресторан Meiwei мережі АЗК ОККО запустив мобільного чат-бота. Тепер замовити улюблені паназіатські страви можна прямо зі свого смартфона, використовуючи звичний месенджер. За допомогою декількох кліків Meiwei-бот оформить доставку страв з ресторану або запланує самовивезення на певний час.
Зробити замовлення через чат-бот можна на будь-який з трьох платформ: Facebook, Telegram або Viber, сплативши його готівкою, карткою онлайн або через термінал. Функціонал дозволяє скористатися наявною знижкою і накопичувати бали на карту Fishka, якими згодом можна буде розрахуватися за товари і послуги в мережі партнерів програми лояльності.

Замовлення розподіляються автоматично між двома ресторанами Meiwei (Київ, вул. Новокостянтинівська, 4а та вул. Велика Васильківська, 23) в залежності від зазначеного клієнтом адреси доставки або позначеної геолокації, що дозволяє доставити їжу максимально оперативно. Якщо ж клієнт запланує самовивезення з ресторану, йому буде надана знижка в розмірі -20% (за умови оплати на місці).

Мобільний додаток ATБ-маркет скачало більше 1 млн осіб

Додаток ATБ-маркет було запущено компанією в травні 2012 року. Він дозволяє користувачеві знайти на карті адреси магазинів, розташовані поруч, скласти список покупок, ознайомитися з акційними пропозиціями, новинами мережі, отримати інформацію для зворотного зв’язку.

За всіма версіями додатка, за весь час його присутності в мобільних маркетах, його скачало більше 1 млн осіб.

Також в жовтні 2017 року АТБ запустило додаток АТБ-Wonderland – це доповнена віртуальна реальність для книги «Аліса в країні чудес», розроблене спеціально під неї. Аудиторію користувачів цього додатка складають і діти, і дорослі. Загальна кількість завантажень з моменту запуску становить понад 240 тисяч.

У компанії також повідомили, що поки не планують розробку і впровадження онлайн-магазину, або запуск сервісів, пов’язаних з доставкою готових страв.

Підсумки 2017 року Делівері: плюс 22% у вантажоперевезеннях і 3% в адресних доставках

За підсумками роботи за 2017 рік Delivery Group наростила обсяги вантажоперевезень на 22,6% в порівнянні з 2016 роком, а частка адресного обслуговування зросла на 3,3%.

У минулому році послугами Делівері скористалися понад 517 000 унікальних клієнтів, 90% з яких – представники малого і середнього бізнесу. З січня по грудень 2017 року Делівері відкрила 41 представництво, включаючи склади за системою франчайзингу. Найбільша активність щодо розвитку мережі припала на західні області України, що пов’язано з економічною привабливістю даного регіону.

На сайті Делівері був реалізований новий сервіс по розрахунку вартості: калькулятор в двох версіях – розширений і light – надав можливість калькуляції за основними типами пересилається: посилки і документи, вантажі, палети, галузеві тарифи. Light версія також була оновлена ​​для мобільних додатків. За відгуками клієнтів компанії новий сервіс зробив прорахунок вартості більш швидким і зручним. Наступним етапом digital-оновлень стала виписка квитанцій з калькулятора, а також введення режиму шаблонів квитанцій і збереження розрахунків.

З жовтня Делівері реалізувала на сайті мобільне робоче місце Кабінет перевізника. Власникам найманого транспорту сервіс дозволив оперативно управляти рейсами, документообігом, контролем оплат, надав доступ до показників роботи автомобілів в режимі реального часу, а також пропонувати транспорт для перевезення.

У планах Делівері на 2018 рік стоїть основний акцент відведено своєчасності прибуття вантажів. Цей показник планується довести до 90% (доставка до складу) і до 94% (доставка до адреси). За результатами 2017 року зазначені показники становили 83% і 91% відповідно. Як і в попередній рік активно буде розширятися представницька мережа компанії: з’являться 50 нових вантажних складів.

Helen-Marlen.com стане маркетплейсом і відкриє шоу-руми

Олексій Кавицький, власник Samsonika, яка розвиває онлайн-проекти Helen Marlen Group розповів про те, як зміниться онлайн-стратегія групи компаній. Раніше він в партнерстві з Іваном Дубновим розвивали проект Umberfirm.com (колишня назва – Posh Online Retail Management).

У компанії було два напрямки діяльності: запуск, управління і розвиток корпоративних магазинів одягу та маркетплейси. Umberfirm спеціалізувалася на онлайн-продажах в сегменті «люкс» і «преміум»: helen-marlen.com, babymarlen.com.

Компанії Umberfirm більше не існує, замість нього Кавицький розвиває зі своєю командою проект Samsonika, який є R&D лабораторією Helen Marlen Group, в основні завдання якої входить вивчати, створювати і розвивати нові підходи в торгівлі.

Підприємець поділився планами розвитку проекту. Одним з основних завдань буде запуск Market Place на порталі Helen-Marlen.com.

Крім цього готується запуск мобільного додатку на iPhone для Helen Marlen Group. Зараз йдуть фінальні тижні бета-тестування. Проект posh.ua буде працювати за новою моделлю outlet.

Крім того, для групи компаній буде запущена нова CRM. «Відправ через додаток або сайт фото своїх улюблених речей з вашого гардеробу, і ми закриємо питання в супровідному товар. Ніяких непотрібних e-mail. Тільки особиста пропозиція і максимальна персоналізація », – так описує новий сервіс Олексій Кавицький.

Також планується відкриття шоурумів компанії в Одесі, Харкові та Запоріжжі.

Обсяг відправлень Нова пошта в 2017 році виріс на третину – до 145,8 млн штук

Загальна кількість відправлень, які група компаній Нова пошта доставила в 2017 році, склала рекордні 145,8 млн штук, що майже на 30% більше, ніж в 2016 році.

Понад 5 млн склали міжнародні відправлення (для порівняння: в 2016 році Нова пошта Інтернешнл доставила з-за кордону близько 1 млн посилок). Частка доставок для клієнтів Нова пошта з сегмента онлайн-торгівлі всередині України з року в рік зростає приблизно на третину. У 2017 році тенденція продовжилася: компанія доставила близько 33 млн посилок для e-commerce, що на 30% більше, ніж в 2016-му. У той же час з боку онлайн-продавців і дистриб’юторів товарів зростає попит на послугу фулфілмента. Так, в НП Логістик, яка входить до групи компаній Нова пошта, здійснили понад 15 млн операцій з вантажами і в цьому році планують подвоїти цей показник.

Компанія розвиває і адресне обслуговування. Протягом минулого року Нова пошта здійснила 16 млн доставок з адреси/з відділення на адресу (в 2016 – 11,5 млн). Для підтримки стабільної якості сервісу в компанії розширили автопарк. За рік кількість автомобілів, які здійснюють доставки за адресами, зросла на 31% і склала майже 1500 одиниць.

Протягом 2017 року група компаній Нова пошта привернула в команду відразу кілька успішних управлінців, відкрила відділення нового формату в Києві і перше відділення в Італії, підписала угоду про ексклюзивне партнерство з європейським лідером експрес-доставки DPD Group. У клієнтів Нова пошта тепер більше digital-можливостей: в цьому році вони вже можуть вносити зміни в дані експрес-накладних через онлайн-канали та отримувати оплату за відправлений товар на банківську карту.

У планах на 2018 рік – удосконалювати якість сервісу і розвивати мережу. Якщо протягом минулого року компанія не робила ставку на розвиток мережі, то в цьому році в планах – її активне розширення по всій Україні. Крім того, зараз в користуванні компанії знаходяться 42 вантажно-сортувальних терміналу загальною площею 105 000 кв. м (на 11% більше, ніж в кінці 2016 року). Серед них – Національний термінал в Києві, який вже працює в тестовому режимі. Разом з мережею відділень в найближчі кілька років Нова пошта буде розвивати термінальну мережу по Україні. Зокрема, планується побудувати власні об’єкти в декількох обласних центрах.

Алло запустила перший в Європі віртуальний магазин

Додаток працює на основі технології доповненої реальності Apple ARKit. У компанії будуть поступово розширювати асортимент товару, представленого в віртуальному магазині.

Онлайн-канал формує чималу частку в обсязі продажів: за словами Євгена Резуева, маркетинг-директора Алло, цей канал генерує до 19% загальних продажів рітейлера. Тому компанія продовжує інвестувати в онлайн.

Віртуальний магазин являє собою віртуальний простір, в який можна попасти зі смартфона. Всередині можна оглянути товари з різних ракурсів, відкрити їх, вивчити технічні характеристики, вибрати і замовити доставку.

«Бажання клієнта розглянути з усіх боків товар не зникло. VR дозволяє це зробити набагато краще ніж просто фотографії звичайних інтернет-магазинів. Технології доповненої реальності, VR, знаходяться в нижній точці експоненційної кривої і далі це буде виключно зростання і активний розвиток », – зазначає різу.

Клієнта, який приймає рішення про покупку, додаток перекидає на сайт для завершення транзакції. Віртуальний магазин Алло буде доповнювати реальні магазини і пропонувати асортимент, який складно розмістити в звичайних магазинах: на це потрібні десятки тисяч квадратних метрів площі. Додаток Allo virtual shop вже є власником смартфонів і планшетів Apple з IOS 11 версії, найближчим часом з’явиться версія і для Android.

Клієнтська база MOYO виросла на 50% за рахунок перезапуску CRM

У 2017 році в MOYO впровадили платформу XRM Loyalty на базі Microsoft Dynamics 365 і Microsoft Azure. Директор департаменту клієнтського досвіду і омніканальності компанії MOYO Максим Левченко і IT-директор компанії MOYO Павло Березін розповіли RAU про перші результати.

Після перезапуску зменшився індекс відтоку органічних покупців на 7%, повторні покупки збільшилися на 9%, частота покупки на 7%, середній чек в доларах на 11%, кількість рядків в чеку на 15%. Нова CRM сама налаштовує програми лояльності, яких може бути безліч – під кожен сегмент.

В результаті реалізації проекту була виконана інтеграція CRM з front-end, back-end і e-commerce проектом. Це дозволило в режимі реального часу кожного клієнта звертатися в процесiнг і отримувати видозмінений чек. «Поточні показники відповіді від процесингу XRM в Microsoft Azure менше секунди – напевно, рекорд в цій галузі, – зазначає Березін.

Раніше оператор міг обробити один і той же замовлення, але в різних каналах комунікації (дзвінок і е-mail), не розуміючи, що це один і той же клієнт. Зараз же в MOYO є можливість відразу визначати замовлення клієнтів і максимально швидко реагувати і задовольняти їхні потреби.

У компанії відійшли від масових розсилок, стали робити персоналізовану пропозицію.

Середнє значення переходів з e-mail розсилки становить 25%. У компанії використовують розсилки по вайбер і смс, щоб повідомити клієнтам про вигідні пропозиції, акції та нарахування купонів на знижки.

Як повідомили в компанії, оборот в 2017 році в порівнянні з 2016-м зріс і в натуральних, і у грошових показниках: в грошовому на 44%, в кількісному на 8%. Акценту на розширенні мережі в офлайні в 2017 році компанія не робила – вона займалася переформатуванням магазинів.

Кінотеатр «Планета Кіно» відкриває найбільший VR-простір у Києві

Як пише The village, кімнати віртуальної реальності облаштовані датчиками, що відстежують рухи людини. Для гри використовуються шоломи HTC Vive з  з екраном роздільною здатністю 2160х1200 пікселів, акселерометром, гіроскопом, датчиками руху очей та голови, а також бездротові контролери зі зворотнім HD-зв’язком.

У каталозі ігор наразі представлені шутери, “бродилки”, симулятори, головоломки, спортивні ігри. Згодом контент поповнять матеріалами до голлівудських фільмів, адаптованими для технології віртуальної реальності. «Планета VR» працює у тестовому режимі до 31 січня.

Amazon відкриває перший магазин без кас Amazon Go

Delo.ua з посиланням на DEUTSCHE WELLE  повідомляє про те, що 22 січня, в Сіетлі відкрився перший офлайновий супермаркет інтернет-гіганта Amazon, в якому немає звичних кас.

У супермаркеті під назвою Amazon Go всі покупці кладуть у кошик вибрані товари, після чого йдуть з магазину, а сума за покупки автоматично списується з призначеного для користувача рахунки Amazon. Крім цього, на кожній полиці встановлені ваги, які будуть реєструвати зняті товари.

Для відвідування магазину необхідно завантажити спеціальний мобільний додаток. Перед входом в магазин і по завершенню покупок телефон необхідно просканувати на спеціалізованому турнікеті. Після вибору певного товару покупцеві необов’язково його тримати перед зчитувачем коду або будь-яким подібним пристроєм.

Відкриття подібного магазину анонсувалося більше року тому. За непідтвердженими повідомленнями мас-медіа, впроваджувана технологія спочатку погано спрацьовувала при великому скупченні людей. За минулий час неполадки вдалося усунути. Кілька місяців тому група співробітників компанії успішно протестувала систему покупок, одягнувшись в однакові костюми покемонів Пікачу.

Магазин без продавців від Walmart

Walmart працює над проектом Project Kepler, який передбачає використання в магазинах технологій віртуальної реальності. Багато людей, знайомі з проектом, кажуть, що одна з цілей ініціативи – створення фізичних магазинів, які будуть працювати без касирів, – аналогічно футуристичному магазину Amazon Go від Amazon.

Проект очолює Майк Ханрахан (Mike Hanrahan), співзасновник і колишній технічний директор Jet.com, повідомили Recode. Офіс розташований в Хобокені, штат Нью-Джерсі, де базується Jet. У концепції Amazon Go використовується комбінація датчиків і камер для відстеження того, що кожен покупець магазину знімає з полиці, щоб він міг автоматично оплачувати їх покупку. Однак запуск магазину сильно затягнувся: технологія не працювала, коли торгова точка була переповнена.

Walmart розробляє подібну систему, яка потенційно могла б усунути потребу в касирів: з понад два мільйони співробітників рітейлера по всьому світу багато працюють на касах.
Але можливо, що технологія Project Kepler буде використовуватися в нових форматах магазинів, а не для модернізації існуючих. За словами джерела, цей проект – лише один з кількох, які Walmart розробляє, намагаючись визначити: як повинен виглядати магазин майбутнього.

Starbucks планує відмовитися від готівкових платежів

kiosksoft.ru пише про те, що перехід мережі кав’ярень на безготівковий розрахунок (карткові та мобільні платежі) особливо в прохідних місцях, може допомогти Starbucks збільшити зростання компанії. Перша кав’ярня, яка почала тестування тільки безготівкової оплати, знаходиться в Сіетлі в офісному центрі Russell Investments Center.

Пілотний проект Starbucks може свідчити про зрушення парадигми в масштабах всієї галузі. Ряд ресторанів і рітейлерів, розташованих у великих міських районах, можуть в майбутньому стати безготівковими. Незважаючи на це навряд чи Starbucks відмовиться від готівки найближчим часом, але такий тренд може підхопити все більшу кількість роздрібних мереж.

Zara відкриває перший click and collect магазин в Лондоні

Zara відкриває свій перший click and collect магазин, орієнтований на онлайн покупки в торговому «Westfield Stratford City» в східній частині Лондона. Про це повідомляє  kiosksoft.ru

Новий магазин має найсучасніші технології для онлайн продажів, де клієнти можуть отримувати детальну інформацію про товари і робити замовлення за допомогою смартфонів. Персонал магазину також оснащений мобільними пристроями для допомоги клієнтам для формування і оплати онлайн замовлень. Покупці зможуть отримувати свій товар в той же день, якщо вони оформили замовлення до 14 годин дня. Якщо замовлення було оформлено після 14 годин, отримати товар можна буде тільки на наступний день в другій половині.

Онлайн замовлення клієнти зможуть забрати в величезному роботизованому почтоматі, який здатний вміщати до 2400 пакетів із замовленнями. Крім того Zara також впроваджує систему рекомендацій товарів, яка працює спільно з інформаційними екранами, вбудованими в примірочні дзеркала.

Новий магазин в форматі pop-up площею 200 кв. м буде працювати до травня місяця поки проводяться роботи з розширення та модернізації флагманського магазина Zara.

Читайте також –

Звіт Deloitte: Глобальні тенденції рітейлу в 2018 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку