Чверть століття в рітейлі: топ-25 цікавих фактів про мережу Фокстрот

Чверть століття в рітейлі: топ-25 цікавих фактів про мережу Фокстрот

04.10.2019 08:15
  972
Іван Зайцев

Торгова мережа Фокстрот в ці дні відзначає своє 25-річчя. З чого почалася історія компанії, як розвивалвся роздріб і супутні напрямки, які рекорди рітейлер встановив, і чим ще запам’ятався українським споживачам.

Цей матеріал також доступний російською мовою

«Фокстрот. Техніка для дому» – один з найстаріших і найбільш з відомих роздрібних брендів України. Вже чверть століття роздрібна мережа пропонує українцям велику та дрібну побутову техніку, електроніку, гаджети тощо. За цей час компанія дуже сильно змінилася, перетворившись на одного з лідерів даного сегменту ринку. Як саме проходили трансформації та чим запам’ятався Фокстрот за перші 25 років своєї роботи на українському ринку?

1. Історія компанія почалася в 1994 році, коли підприємці Валерій Маковецький і Геннадій Виходцев зайнялися оптовим продажем побутової техніки та електроніки. Головним каналом реклами в той час для продажу були оголошення в газетах, а перший спосіб доставки – зелена «копійка» Геннадія Виходцева.

2. Перший магазин мережі відкритий у Харкові під назвою «Фокстрот. Техніка для дому », на вулиці Сумська, 26. Його торгова площа склала 150 кв. м.

 

3. У столиці Фокстрот з’явився в 1997 році – перша торгова точка почала роботу за адресою Дегтярівська, 48.

4. Засновники Фокстрот одними з перших – в 2000-х роках – почали пропонувати техніку і електроніку в розстрочку з можливістю оформлення кредиту прямо в торговому залі.

5. У 2002 році був відкритий ювілейний 100-й магазин мережі. А через 8 років – у 2010-му – кількість об’єктів перевищила 200 торгових точок.

6. На піку розвитку, в 2014 році, кількість магазинів в мережі Фокстрот становила 230 торгових точок.

7. Після анексії Криму і вторгнення проросійських бойовиків в окремі райони Донецької і Луганської областей рітейлер втратив 30% своїх магазинів. По можливості техніка була вивезена, а співробітникам, які бажають переїхати, компанія надала допомогу із працевлаштуванням.

8. Станом на 2019 рік мережа Фокстрот включає в себе 162 роздрібних магазини загальною торговою площею 153 000 кв. м і популярний інтернет-магазин foxtrot.ua (увійшов до трійки рейтингу RDBAwards-2019 як e-commerce-рітейлер в сегменті техніки, електроніки і гаджетів). Покриття роздрібної мережі – 90 міст України, в тому числі столиця.

9. Найбільший магазин Фокстрот – 2825 кв. м: в Києві на проспекті Степана Бандери, 21.

10. Найменший торговий об’єкт – 271 кв. м: в місті Дубно Рівненської області (вул. Свободи, 2) і в місті Славута Хмельницької області (пл. Шевченка, 41).

11. Відвідуваність магазинів мережі становить понад 25 млн осіб на рік: 76 000 щодня.

12. Найбільша покупка в Фокстрот була здійснена в грудні 2018 року в Києві на суму 1 158 000 грн.

13. У 2011 році рітейлер увійшов до рейтингу 500 найбільших компаній Центральної та Східної Європи за версією аудиторської компанії Deloitte (273-тє місце).

14. Символ червоно-рудої усміхненої лисиці в квадратній рамці з’явився відразу на першому магазині і був самим впізнанним. У 2011 році її змінив образ лисички, яка згорнулася калачиком подібно домашньої кішці. А ось в 2018 роки після ребрендингу Фокстрот на короткий час відмовився від використання лисиці в лого. Однак вже влітку 2019-го лисиця повернулася в сучасному анімаційному образі.

15. Колірьорова гамма Фокстрот змінювалася тричі. Перший варіант – поєднання червоного, чорного, білого та сірого. Потім був «британський стиль», який передавався за допомогою червоного, білого, чорного і жовто-золотого кольору. Тепер торговельна мережа проводить ребрендинг і візуальне омолодження. Для цього використовується помаранчевий, до якого додані вкраплення жовтого, блакитного та фіолетового кольору.

16. Зміна бізнес-моделі: традиційний рітейл – multi-channel – omni-channel проходила в кілька етапів. Перший етап: в 2010 році виробництво та запуск інтернет-магазинів як додаткових каналів продажів: foxtrot.com.ua і 5ОК. У 2012 році було прийнято рішення закрити 5ОК і інтегрувати два канали продажів – роздріб і сайт foxtrot.com.ua в єдину омніканальную мережу, створити для покупця єдину точку дотику з Фокстрот. Для повноцінного переходу від мульти- (2014 рік) до омні-моделі знадобилося кілька років (2018 рік).

17. За підсумками 2018 року компанія зайняла 76-е місце в рейтингу 200 найбільших компаній України. За даними портал Цензор, виручка Фокстрот досягла 12,2 млрд грн, а чистий прибуток – 84 млн грн.

18. Траффік інтернет-каналу становить 5,1 млн користувачів щомісяця. Частка онлайн-продажів в обороті мережі досягає 12%.

19. Завдяки «віртуальній полиці», загальний асортимент (SKU) в Фокстрот становить до 25 000 товарних одиниць. Крім товару, який знаходиться в магазині, весь асортимент представлений на сайті, а в наявності – на складі. Також можна закупити бажану позицію у постачальника.

20. Кількість брендів, представлених в мережі, – більше 900 торгових марок.

21. Кількість учасників програми лояльності «Фокс-клуб» наближається до 9 мільйонів.

22. У 2018 році Фокстрот зайнявся перебудовою всієї логістичної системи компанії. Запущена логістика в два плеча через CDP-платформи в містах-мільйонниках, що дозволило гарантовано доставляти товар з сервісом 24/48/72 години. А оновлений «пікап за 3 хвилини» в рази прискорив послугу самовивозу замовленого в інтернет-магазині товару.

23. З 2005 року в компанії функціонує власний call-центр. Команда з 70 професіоналів консультує клієнтів компанії сім днів на тиждень з 09:00 до 21:00.

24. Фокстрот розвиває три власні торгові марки як Private label: Bravis – споживча електроніка, Delfa – велика і дрібна побутова, кліматична техніка та LeChef – посуд і кухонні аксесуари.

25. Компанія підтримує два корпоративних волонтерських руха – Зелений офіс (мінімізація впливу офісу на природне середовище) і «Хочу допомогти!» В допомогу ветеранам збройних сил України.

Читайте также –

Повноліття Алло: 21 маловідомий факт про найбільшого продавця смартфонів в Україні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку